تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804329029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از عجیب ترین کنکور تا رئیس جمهور شکلاتی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: از عجیب ترین کنکور تا رئیس جمهور شکلاتی


نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی در ۱۲ آذر ۱۳۹۳.برگزاری متفاوت ترین کنکور جهان/ارزشمندترین روباه جهان/اولین ساعت شهری در ایران/کسی که سر میرزا کوچک خان را برید/رشد برق بر روی درخت/هدیه حدادعادل به خانم کارگردان و ... برگزاری متفاوت ترین کنکور جهان  
برگزاری متفاوت ترین کنکور جهان

صفحه فیسبوکی جنبش دانشجویان افغانستان، از ولایت دایکندی این کشور، تصویری از شرکت کنندگان در امتحانات کنکور این ناحیه را منتشر کرد که نشان می دهد، داوطلبان ورود به تحصیلات عالی به علت عدم  وجود سالن در فضایی باز اوراق امتحانی را پر می کنند. وزارت تحصیلات عالی افغانستان در سایت رسمی خود خبر برگزاری این امتحانات را اعلام کرده است اما ننوشته که در چه فضایی این امتحانات برگزار شده است. در خبر این وزارت خانه آمده است: کمیسیون در برگزاری کانکور که تا حال در ولایات مختلف تدویر یافته است اظهار امتنان می نماید، اذعان میدارد که طی دو هفته تـا کنون برنامه امتحانات کانکور در ولایاتی  چون: دایکندی، بامیان، بادغیس، غور، زابل و حوزه های بهارک، فیض آباد بدخشان، غزنی، کنر، سرپل در فضای امن انجام یافته است و البته هیئت ها به ولایات، لوگر، میدان وردک، ولسوالی های خواهان، درواز و شغنان ولایت بدخشان نیز اعزام می شوند که طبق پلان مرتبه اخذ امتحان کانکور در سایر ولایات بشکل هفته وار گرفته خواهد شد. کاربران اینترنتی که تصویر مذکور را در اینترنت پست کرده اند امیدوارند در سال های آینده وضعیت برگزاری کانکور(کنکور) بهتر باشد. صفحه فیسبوکی جنبش دانشجویان افغانستان که این عکس را در اینترنت پست کرده می نویسد: این هم وضعیت کنکور در دایکندی، امید که در حکومت وحدت ملی امتحانات کنکور این چنین برگزار نشود.
بیشتر...

ارزشمندترین روباه جهان

ارزشمندترین روباه جهان

این روباه از خانواده روباه قرمز بوده و البته بواسطه رنگ خاص در قسمت خارجی پوست، ارزشمندترین روباه شناخته شده تا کنون محسوب می شود که متاسفانه بر رغم جمعیت کم، همچنان برای پوست قربانی شکارچیان می شوند.
بیشتر...
  اولین ساعت شهری در ایران

اولین ساعت شهری در ایران

قدیمی‌‌ترین و اولین ساعت شهری در ایران در میدانی نصب شده که به وقت‌الساعت معروف است. این ساعت در سال‌ ۷۲۵ هجری قمری در مدرسه رکنیه، کنار مسجد جامع یزد نصب شده است.این مکان بعدها به نام میدان وقت‌الساعت معروف شده است.
بیشتر...

کسی که سر میرزا کوچک خان را برید  
کسی که سر میرزا کوچک خان را برید
رضا اسکستانی کسی که  پس از بریدن سر میرزا کوچک خان آن را به خان تالش تحویل داد

در آذر 1300 در حالی که میرزا بسیاری از یاران جنگلی خود را در مسیر از دست داده بود، در کوه‌های تالش گرفتار سرمازدگی شد و به دست یکی از عوامل سالار شجاع کشته و سرش بریده شد. خالو قربان که روزگاری خود از همرزمان او بود سر بریده میرزا را برای رضاخان سردار سپه به تهران برد. با خروج قوای روسیه و انگلیس از گیلان و پیوستن وابسته نظامی شوروی به قوای دولتی ایران و حرکت آن برای سرکوب دولت انقلابی و تسلیم خالو قربان به این قوا، میرزا بار دیگر تنها باقی ماند. روس‌ها نیز براساس توافق با دولت ایران از کمک نظامی به جنگلی‌ها خود داری کردند. نبرد قوای دولتی با نیروهای اندک جنگل شدت یافت و سرانجام در 12 آبان 1300 رشت به تصرف قوای دولتی درآمد، اما میرزا به همراه یاران خود به جنگل پناه برد و مقاومت خود را ادامه داد.
بیشتر...

رشد برق بر روی درخت

رشد برق بر روی درخت

تیمی فرانسوی از مهندسان شرکت New Wind درخت مصنوعی تولید کرده‌اند که قادر به تولید الکتریسیته با استفاده از نیروی باد است. پره‌های ریزی که در داخل برگ‌های درخت تعبیه‌ شده‌اند، با وزیدن باد صرف‌نظر از جهت آن می‌چرخند. با این حال، پره‌ها با وزیدن باد صدایی تولید نمی‌کنند و کاملا بی‌آزار هستند. پس از سه سال تحقیق، تیم مهندسی نمونه اولیه این درخت 7.925 متری را تولید کرده و سامانه ابداعی اکنون در شمال فرانسه نصب شده است. سازندگان امیدوارند این درخت را بتوان در خانه‌ها و مراکز شهری به کار برد. بهای این سامانه 23 هزار و 500 پوند اعلام شده و می‌تواند دو برابر روزهایی که توربین‌های بادی معمولی برق تولید می‌کنند، الکتریسیته تولید کند زیرا Wind Tree با بادهایی با سرعت 7.242 کیلومتر بر ساعت نیز برق تولید می‌کند. سازندگان امیدوارند بتوان از این درخت برای ایجاد توده‌های کوچک جریان‌های هوایی استفاده کرد که در میان ساختمان‌ها می‌وزند. آن‌ها معتقدند می‌توان از این باد برای نیرودهی لامپ‌های ال‌ای‌دی خیابان یا ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی بهره برد. شرکت New Wind همچنین امیدوار است بتواند درخت را با ابزار دیگر تولیدکننده برق مانند سامانه‌های فتوولتائیک و ژئوحرارتی در ساختمان‌های دارای انرژی کارآمد ترکیب کند. مهندسان اعلام کرده‌اند در آینده درخت کاملی تولید خواهند کرد که برگ‌هایی با فیبر طبیعی خواهد داشت و همچنین دارای ریشه‌هایی خواهد بود که انرژی ژئوحرارتی تولید می‌کنند. علاوه بر این، پوست این درخت با سلول‌های حساس به نور پوشیده خواهد شد.
بیشتر...

هدیه حدادعادل به خانم کارگردان

هدیه حدادعادل به خانم کارگردان

فیلم سینمایی شیار 143 با حضور غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در سینما آزادی به نمایش درآمد.
بیشتر...

سریع ترین املت دنیا
سریع ترین املت دنیا
یک آشپز ۷۲ ساله می تواند فقط در عرض ۳۹ ثانیه یک املت خوشمزه برای مشتریانش درست کند. سرعت این آشپز به قدری بالاست که به وی لقب « آقای تخم مرغ» دادند. آقای هاوارد هلمر تمام شهرتش را مدیون تخم مرغ است. او توانسته با املت هایی که می پزد دو رکورد گینس را جا به جا کند. رکورد درست کردن یک املت در ۳۹ ثانیه و درست کردن ۴۲۷ املت در ۳۰ دقیقه رکوردهای آقای هلمر در آشپزی است. آقای هلمر برای درست کردن هر املت ابتدا دو تخم مرغ را با دو قاشق غذاخوری آب مخلوط می کند و سپس داخل ماهیتابه ای می ریزد که روی آن کره ریخته است. سپس شروع به همزدن تخم مرغ در جهت های مختلف می کند و بعد از آن گوجه و اسفناج و فلفل دلمه و حتی مقداری ژامبون داخلش می ریزد و بعد از برگرداندن تخم مرغ روی مواد آن را داخل بشقاب می ریزد. آقای هلمر با چندین مجله آشپزی در ارتباط است و در آن مجلات نیز پیشنهادهای آشپزی اش را تحت تاثیر از تخم مرغ معرفی می کند. همچنین این آشپز با حوصله به کشورهای مختلف مانند انگلستان، استرالیا، مالزی و حتی برزیل که مصرف سرانه تخم مرغ پایینی دارد سفر می کند تا در آنجا مصرف تخم مرغ را ترویج کند. بیشتر...  


شکلات‌های رئیس جمهور در بازار

شکلات‌های رئیس جمهور در بازار

شکلات‌های رئیس جمهور در بازار

شکلات‌های رئیس جمهور در بازار

در سنت پترزبورگ، شکلات هایی با تصاویر ولادیمیر پوتین روی بسته بندی آن به بازار آمد. قیمت این شکلات 100 گرمی 3 دلار است. سه نوع از این شکلات درست شده است، در شکلاتی که روی آن نوشته شده «لطیف و شیری» ولادیمیر پوتین در حال شیردادن گوساله با شیشه شیر نشان داده می شود و روی  شکلات «مهربان» پوتین توله سگی را در بغل گرفته است و روی شکلات سوم که شکلات تلخ است، پوتین در حالی نشان داده می شود که اشکی روی گونه اش روان است.
بیشتر...
 


چهار شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن