تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805432492




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفع مشکلات تولیدکنندگان داخل و کمک به اشتغال بیکاران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رفع مشکلات تولیدکنندگان داخل و کمک به اشتغال بیکاران تهران- ایرنا- روزنامه «آفرینش» در سرمقاله خود با عنوان «رفع مشکلات تولیدکنندگان داخل و کمک به اشتغال بیکاران»نوشت: وقتی بحث اتکا به تولیدات داخلی و کم کردن وابستگی ها به کالاهای وارداتی پیش می آید یکی از نخستین و مهم ترین مسائلی که مطرح می‎ شود نحوه تحقق یافتن این امر است. طبیعتا دست یافتن به چنین هدفی نیازمند فراهم کردن مقدماتی مناسب و درخور می باشد تا در پرتو آن بتوان، حال و روز اقتصادی یک کشور را به سمت استقلال اقتصادی، صادرات محور شدن به جای واردات محور بودن و در نتیجه توسعه اقتصادی، سوق داد.


«زهرا کیان بخت» نویسنده آفرینش می افزاید: بدیهی است تولیدکنندگان داخلی برای کسب توفیق در زمینه فروش کالا و خدمات و در مرحله بعد، رقابت با بازار جهانی، نیازمند حمایتند و این پشتیبانی و فراهم آوردن مقدمات برای قوت گرفتن تولیدکنندگان داخل، شاید در ابتدا هزینه هایی را دربرداشته باشد اما مطمئنا درصورت حمایت های اصولی و دوراندیشانه، بعد از گذشت مدتی، سود چندبرابری حاصل از این مساله مجددا به کشور بازخواهد گشت و اثر آن در عرصه اقتصاد و در نگاهی فراتر، در همه زمینه ها قابل درک و مشاهده خواهد بود.
از طرف دیگر، کمک به تولیدکننده داخلی، خود، کمک بسیاری به ایجاد و تقویت بسترهای اشتغال برای افراد جامعه خواهد نمود و تقویت اشتغال نیز به یاری بسیاری از مسائل فرهنگی در جامعه خواهد شتافت و این چرخه همین طور ادامه می یابد تا یک جامعه، در اثر تصمیم گیری درست و انتخاب منطقی در یک عرصه، در دیگر عرصه ها نیز، به طور مستقیم و غیرمستقیم از پیامدهای آن تصمیم، برخوردار و بهره مند شود.
مسلما تا وقتی راه های رفته در گذشته را ادامه داده و برای از بین بردن موانع، اقدامی اساسی صورت نگیرد، نمی توان به تغییر نتایج، امیدوار بود. در این رابطه، یکی از اساسی ترین مسائلی که می تواند موجب کمک به تولیدکنندگان داخلی شود کم کردن از میزان مالیات واحدهای تولیدکننده است تا این واحدها بتوانند از عهده هزینه های سنگین تولید برآیند. مورد قابل اشاره دیگر، حمایت موسسات مالی و بانک ها از تولیدکنندگان می باشد که با درنظرگرفتن تسهیلاتی برای تولیدکنندگان، وارد عرصه حمایت از تولید داخل بشوند.
در حال حاضر ممکن است بسیاری از واحدهای تولیدی از خدمات بانکی استفاده کنند اما با توجه به رقم سودهای بانکی، نمی توان انتظار داشت استفاده از این خدمات، به نفع تولیدکننده تمام شود. این نکته را نیز نمی توان از نظر دور داشت که هم اکنون بسیاری از واحدهای تولیدی، با ماشین آلات و ابزار فرسوده و مستهلک در حال فعالیتند و با مشکلاتی همچون کمبود نقدینگی برای این مساله و نداشتن قدرت برای ترمیم و تعویض این موارد مواجهند. بالطبع، درنظر گرفتن تسهیلاتی درجهت نوسازی و تعویض ماشین آلات فرسوده، مساله ای است که می تواند منجر به ایجاد بهبود در روند فعالیت های تولیدی واحدهای مزبور شود. در غیر این صورت و در اثر تداوم مشکلات این بخش، طبیعی است که به جای کسب توفیق در عرصه صنعت و تولید داخل، شاهد رکود و عدم کسب نتایج مطلوب در این حوزه خواهیم بود. چنان که در گذشته هم شاهد بوده ایم کارخانجات و واحدهای تولیدی داخلی را که به دلایل مختلف و وجود مشکلاتی که به تعدادی از آن ها اشاره شد، به حالت تعلیق درآمده و از تولیدات خود کاسته اند و از همه مهم تر، بیکاری و اخراج نیروهای مشغول به کار در واحدهای مزبور از پیامدهایی است که طبیعتا منحصر به عرصه اقتصاد نمانده و دود آن به چشم حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیز خواهد رفت.
در ارتباط با محصولات تولید داخل، یک مساله دیگر، بالا بردن کیفیت تولیدات و همین طور اعمال تجدیدنظرها و بکارگیری خلاقیت در این زمینه است که می تواند نتایج مطلوب تری را رقم بزند. در ارتباط با حمایت از تولید و تولیدکننده داخلی، یکی از کلیدی ترین موضوعات، بحث اشتغال است. در شرایطی که اشتغال، یکی از مهم ترین نیازهای نیروی انسانی در جامعه ما است و حل معضلات مربوط بدان، بسیاری از مشکلات دیگر همچون مشکلات اجتماعی و خانوادگی و طلاق و اعتیاد و... را نیز به خودی خود تا حد زیادی حل خواهد کرد، چرا با تقویت تولید داخلی و رفع مشکلات این حوزه، فکری برای کم کردن آمار بیکاران در کشور که متاسفانه تعداد زیادی از آنها، جوانان هستند ننماییم؟
منبع: آفرینش
اول**1368**


09/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن