تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820935827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروژه کشاورزی پایدار در حوضه دریاچه ارومیه پیشرفت خوبی داشته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل بین الملل وزارت محیط زیست ژاپن؛ پروژه کشاورزی پایدار در حوضه دریاچه ارومیه پیشرفت خوبی داشته است ارومیه - ایرنا - مدیرکل بین الملل وزارت محیط زیست ژاپن از سایت های پروژه استقرار کشاورزی پایدار در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بازدید کرد و گفت: این پروژه در حوضه آبی دریاچه ارومیه پیشرفت خوبی داشته است.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، کاکه گاوا، در این بازدید با تاکید بر نقش جوامع محلی در احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: حجم کار اجرا شده در پروژه کشاورزی پایدار در 7 ماه گذشته چشمگیر بوده است.
وی با حضور در کانون نازلوچای ارومیه به رغم شرایط نامساعد جوی از سایت های پروژه در روستاهای قازان اعلی، ساریجالو، اوصالو و برنج آباد بازدید و از نزدیک با کشاورزان محلی مجری طرح به گفت و گو پرداخت.
کاکه گاوا که در راستای پیگیری یاد داشت همکاری امضا شده میان دو کشور ایران و ژاپن به همراه نماینده سازمان ژاپنی جایکا در استان آذربایجان غربی به سر می برد و با حضور در کمیته اجرایی این پروژه در سازمان جهاد کشاورزی ارومیه از نزدیک با ساختار مدیریتی و اجرای پروژه آشنا شد.
گفتنی است پروژه استقرار کشاورزی پایدار در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در 41 روستای حوضه آبریز این دریاچه در استان های آذربایجان غربی و شرقی و در 7 کانون در حال اجرا است.
دریاچه ارومیه در شمال غربی ایران و در منطقه آذربایجان واقع شده است. این دریاچه طبق آخرین تقسیمات کشوری، بین دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی تقسیم شده است. دریاچه ارومیه، بزرگترین دریاچه داخلی ایران و دومین دریاچه آب شور دنیا است.
آب این دریاچه بسیار شور بوده و عمدتا از رودخانه های زرینه رود، سیمینه رود، تلخه رود، گادر، باراندوز، شهرچای، نازلو و زولا تغذیه می شود.
این دریاچه چند سالی است دچار خشکسالی شده و اکنون بیش از 90 درصد آب خود را از دست داده است اما دولت با ایجاد ستاد احیای دریاچه ارومیه در صدد احیای آن است.
علمی **9014**1440
7125


08/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن