تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804001505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي طرح مدرسه آماده در 1000 مدرسه تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ آذر ۱۳۹۳ (۱۱:۵۶ق.ظ)
اجراي طرح مدرسه آماده در 1000 مدرسه تهران طرح «مدرسه آماده» با هدف ارتقاي آمادگي، ايمني و توانمندسازي مدارس شهر تهران در مقابله با حوادث و در قالب همکاري با اداره کل آموزش و پرورش تهران در يک هزار مدرسه تهران به اجرا در مي آيد.
به گزارش خبرگزاري موج، در اجراي اين طرح تفاهم نامه همکاري ميان سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران و اداره کل آموزش و پرورش تهران به امضا رسيده است. در همين خصوص نشست تشريحي و عملياتي شدن اين طرح با حضور مديران سازمان و آموزش و پرورش شهر تهران از جمله مدير کل آموزش و پرورش شهر تهران و مديران ادارات مناطق 19 گانه آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.
در اين جلسه دکتر احمد صادقي، رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران، با اشاره به جايگاه مديريت بحران در کشور و شهر تهران و ضرورت اجراي طرح هاي مختلف آموزشي براي شهروندان گفت: يکي از مشکلات توجه صرف به اقدامات بعد از وقوع حادثه است و کمتر به ابعاد قبل از حادثه شامل پيشگيري و کاهش خطرپذيري و ريسک توجه مي شود.
وي افزود: امروزه رويکرد جهاني در مواجهه با مخاطره زلزله، توجه همزمان به مقاوم سازي ابنيه و آموزش عمومي است و نقش شهروندان در مراحل پيشگيري و آمادگي پررنگ است.
رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران گفت: از همين رو در پويش (کمپين) جهاني تاب آوري شهري که تهران نيز به عضويت آن درآمده است عمدتا به مقوله فرهنگ سازي و مديريت ريسک و مديريت جامعه محور پرداخته شده است.
دکتر صادقي تصريح کرد: طرح مدرسه آماده نيز همسو با اين حرکت جهاني است و مشخصات يک مدرسه آماده در آن پيش بيني شده است. البته تحقق طرح مدرسه آماده نيازمند مشارکت فعال تمامي نهادها و تشکيلات اجرايي است و به عزم ملي نياز دارد تا آنکه از مدارسي آماده در برابر مخاطرات برخوردار باشيم.
دکتر صادقي ضمن قدرداني از استقبال آموزش و پرورش از اين طرح گفت: طبق يک برنامه عملياتي زمان بندي و کارشناسي شده مراحل پيش بيني شده در اين طرح به اجرا در مي آيد.
در ادامه جلسه اسفنديار چاربند، مدير کل آموزش و پرورش شهر تهران، با اشاره به موفقيت آميز بودن جشنواره شهر آماده در حساس سازي شهروندان گفت: طرح مدرسه آماده در دنيا مطرح است و به آن پرداخته شده، بنابراين آموزش و پرورش نيز در اين چارچوب عمل مي کند و پيش قدمي شهرداري تهران در اجراي اين طرح قابل تقدير است. بايد به سرعت در ايمن سازي مدارس گام برداريم. متأسفانه فرهنگ پيشگيري و ضرورت آن در جامعه مغفول مانده است.
وي با اشاره به اينکه تهران از جمله شهرهاي زلزله خيز منطقه و جهان است، گفت: مدارس از مراکز تجمع انساني به شمار مي آيند. در 4000 مدرسه تهران يک ميليون و صد هزار دانش آموز و 70 هزار نفر پرسنل هر روزه گردهم مي آيند. اگر زمان فعال بودن مدارس حادثه اي رخ دهد ابعاد تلفات جاني و خسارت مالي آن فاجعه بار است.
وي با اشاره به اهميت برگزاري مانورهاي آمادگي گفت: اين مانورها نمايش نيست بلکه تمرين و ايجاد آمادگي است و آموزش و پرورش براي مشارکت در اين مانورها اهميت دو چندان قائل است.
وي تأکيد کرد فرهنگ سازي، نقش موثري در ايجاد زيرساخت ها و آمادگي دارد و مدارس بايد پرچمدار شهر امن در تهران شناخته شوند.
در ادامه حيدر کلهري، معاون آموزش و مشارکت هاي مردمي سازمان، به تشريح ابعاد اين طرح پرداخت.
وي گفت: مدرسه آماده مدرسه اي است كه مخاطرات آن به حداقل رسيده، توان مقابله با حوادث را دارد و هنگام حادثه تلفات و خسارات آن ناچيز است.
وي افزود: در مرحله اول آموزش مربيان و اولياي مدارس، تشکيل گروه مديريت بحران مدارس، شناسايي مخاطرات و وضعيت ايمني مدرسه، تهيه برنامه واكنش در شرايط اضطراري و برگزاري مانور انجام مي شود و در مرحله دوم برنامه كاهش مخاطرات، افزايش آمادگي و تجهيز مدرسه به سيستم هاي اعلام خطر، ذخيره اقلام مورد نياز مقابله با حوادث و اجراي برنامه ها و فعاليت هاي مستمر پيش بيني شده است.
وي گفت: تشکيل گروه دوام دانش آموزي، آموزش هاي تخصصي، آموزش دانش آموزان در محل پايگاه هاي ويژه مديريت بحران مناطق22گانه و آموزش دانش آموزان در محل اردوگاه هاي تابستاني، از جمله برنامه آموزشي اين طرح است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن