تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819038432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لالایی «شیار 143» را یک مادر کرمانی خواند/ اندوه مشترک 2 زن در از دست دادن فرزند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: لالایی «شیار 143» را یک مادر کرمانی خواند/ اندوه مشترک 2 زن در از دست دادن فرزند
آهنگساز فیلم سینمایی «شیار 143» با اشاره به اینکه هر سکانس از این فیلم موسیقی دارد، یادآور شد: لالایی «شیار 143» توسط یک مادر کرمانی خوانده شد که فرزندان‌اش را در زلزله بم از دست داده بود و از این رو شباهت زیادی به شخصیت الفت در «شیار 143» داشت.


به گزارش نامه نیوز مسعود سخاوت دوست در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که نمی خواستیم از موسیقی برای افزایش بار احساسی و عاطفی فیلم استفاده کنیم، گفت: موسیقی فیلم سینمایی «شیار 143» مانند دیگر عوامل این فیلم از اقرار به دور است. به دلیل نوع و جنس فیلم سعی کردیم تا کمترین حد اقرار در احساسات را داشته باشیم و همین جنس متفاوت فیلم سبب شد تا فیلم ساده اما تاثیرگذار باشد.


وی ادامه داد: به دلیل نوع داستان به راحتی می توانستیم برای ارتقای عاطفی در فیلم، موسیقی را تشدید کنیم چرا که موسیقی تاثیر بسیار زیادی در افزایش بار درام و تاثیرگذار بودن یک داستان برای مخاطب دارد. نمی توان فیلمی مانند «شیار 143» را کم موسیقی دانست چرا که از نظر من هر سکانس از فیلم موسیقی دارد. این موسیقی می تواند در سناریو، کلام، نوع بازی بازیگر و حتی موسیقی درام تعریف شده باشد.


این آهنگساز بیان کرد: «شیار 143» فیلمی است که از همان ابتدا تا انتها احساسات زیادی در آن جریان دارد و من سعی کردم تا این احساسات دست نخورده باقی بمانند. البته از این میان قسمت آخر فیلم را می‌توان مجزا دانست چرا که کارگردان اصرار داشت که برای بخش پایانی از موسیقی لالایی استفاده کنیم.


سخاوت دوست یادآور شد: کارگردان «شیار143» به دنبال این بود که فیلم در پایان موسیقی لالایی داشته باشد. گزینه های مختلفی برای لالایی این بخش وجود داشت اما ما نخواستیم تا از یک خواننده حرفه ای برای خواندن این لالایی استفاده کنیم و ترجیح دادیم لالایی مورد نظر یک لالایی ساده اما تاثیرگذار باشد.


وی توضیح داد: موسیقی لالایی که در این فیلم می شنوید، لالایی یک مادر کرمانی است که خود فرزندانش را در زلزله بم از دست داده است. حتی در بخشی از این لالایی می شنوید که گریه می کند. پروین غلام شاه حسینی مادری است از دورافتاده ترین روستاهای کرمان که در فقر هم زندگی می کند. داستان از دست دادن فرزندان این زن و داغی که بر دل دارد شباهت بسیاری به «الفت» در «شیار 143» دارد. به همین دلیل لالایی خواندن او هم بسیار تاثیر گذار است و اندوه مادرانه از دست دادن فرزند را به خوبی منتقل می کند.


سخاوت دوست در پایان گفت: برای «شیار 143» 12 دقیقه موسیقی ساخته شده که در همه قسمت های آن شنیده می شود. البته من همان زمان هم به خانم نرگس آبیار کارگردان این فیلم گفتم که موسیقی‌ای برای فیلم می سازم که اگر نباشد کمبود آن احساس شود و در عین حال اگر باشد در میان داستان گم شود و مخاطب احساس نکند که موسیقی می شنود.






۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن