تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798648300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش کاخ سفید در جنگ قدرت میانمار/ مخالفت با تغییر قانون اساسی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نقش کاخ سفید در جنگ قدرت میانمار/ مخالفت با تغییر قانون اساسی کوالالامپور - ایرنا - فشار هفته گذشته "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا به دولت میانمار برای تغییر قانون اساسی این کشور به منظور شرکت "آنگ سان سوچی" رهبر مخالفان دولت در انتخابات ریاست جمهوری جواب نداد و رییس پارلمان میانمار اعلام کرد این قانون پیش از انتخابات تغییر نمی کند.


به گزارش ایرنا، سخنان "" رییس 67 ساله پارلمان میانمار که از سال 2011 سکان مجلس را در دست دارد و رقیب اصلی "آنگ سان سو چی" در انتخابات محسوب می شود، نشان نبرد دو جانبه در "نایپیداو" پایتخت رهبر مخالفان میانمار است.
یک سوی این جنگ، مقاومت رییس پارلمان برای مقابله با تغییر قانون اساسی است تا رقیبی در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری نداشته باشد و از سوی دیگر مقاومت در برابر خواست کاخ سفید برای دادن سکان هدایت میانمار به دست "سان سو چی" است که با دریافت جایزه صلح نوبل به این سمت هدایت شده است.
"شیو من" روز گذشته در نایپیداو به خبرنگاران گفت که پارلمان کنونی میانمار پیشنهادهای دریافتی برای اصلاح قانون اساسی را بررسی می کند و ماه مه (اردیبهشت - خرداد سال آینده) همه پرسی برای تغییر برخی بندهای این قانون برگزار می کند.
وی گفته است پارلمان دوره آینده که پس از انتخابات سراسری سال آینده روی کار می آید، قانون اساسی را اصلاح خواهد کرد که این بدان معنی است که رهبران مخالفان دولت نمی تواند در انتخابات حضور یابد.
انتخابات میانمار براساس برنامه این کشور قرار است در آخرین هفته ماه اکتبر یا هفته نخست نوامبر سال آینده میلادی (آبان ماه سال 1394) برگزار شود.
اوباما روز جمعه گذشته پس از دیدار با رهبر مخالفان دولت میانمار در یانگون هشدار داد اصلاحات میانمار باید کامل شود و "به هیچ وجه قابل برگشت" نیست.
چهار روز پس از این هشدار آمریکا "شیو من" در مقابل کاخ سفید موضع گرفت، هر چند اصلاحات را رد نکرد، اما تاخیر در اصلاحات که خواست آمریکا است می تواند سیاست آمریکا برای پایان تحریم های نایپیداو را زیر سوال ببرد.
آمریکا از سال 2010 میلادی پس از پایان حاکمیت مطلق نظامیان بر میانمار تحریم ها بر علیه این کشور را تعلیق کرد و خواستار اصلاحات در این کشور شد.
"آنگ سان سوچی" که در آستانه سفر رییس جمهور آمریکا به میانمار و برگزاری نشست های سران آسه.آن به دعوت "تین سین" رییس جمهور این کشور نشستی با مقامات برگزار کرد، تاکید دارد نسبت به اصلاحات در میانمار خوشبین نیست و خواستار "تعادل سالم بین خوشبینی و بدبینی" نسبت به روند اصلاحات در میانمار شد.
موضع کنونی "شیو من" که یک نظامی است و پیش از این ریاست ستاد کل ارتش میانمار را برعهده داشته و اکنون پارلمان این کشور را هدایت می کند، نشانه ای از اختلاف بین "تین سین" رییس جمهور و بدنه حاکمیت که از نظامیان تشکیل شده نیز می تواند تعبیر شود.
رییس جمهور میانمار پیش از این گفته است: من باور دارم قانون اساسی باید در هر زمان برای پاسخگویی به نیازهای ملی، اقتصادی و اجتماعی جامعه اصلاح شود.
وی در موضعی که اشاره ای آشکار به "آنگ سان سوچی" داشت، گفت از اصلاح مقرراتی که باعث شود فردی که همسر یا فرزندی دارد که شهروند میانمار نیستند و مانع وی برای نامزدی ریاست جمهوری است، حمایت می کند.
حال علاوه بر موضع روز گذشته "شیو من"، سرهنگ "هتای ناینگ" نماینده وابسته به ارتش در پارلمان میانمار نیز از اصلاح قانون اساسی به منظور فراهم کردن شرایط برای رییس جمهور شدن رهبر مخالفان حمایت نکرد.
پارلمان میانمار 440 کرسی دارد که 110 کرسی آن به صورت انتصابی در اختیار نظامیان است.
اخیرا نمایندگان ارتش در پارلمان میانمار که قانون اساسی به آن ها حق وتوی تغییر قانون اساسی را داده با اصلاح بندی برای حضور رهبر مخالفان دولت در انتخابات ریاست جمهوری مخالفت کردند.
تحلیلگران منطقه با توجه به فشار آمریکا و پیامد سخنرانی "باراک اوباما" در دانشگاه این کشور که منجر به تظاهرات خیابانی شد، معتقدند دولت، پارلمان و نظامیان میانمار طی ماه های آینده تحت فشار بیشتری برای اصلاح قانون اساسی قرار می گیرند.
به اعتقاد این کارشناسان، روزهای پرتنش بیشتری در انتظار سیاستمداران و نظامیان میانمار طی ماه های آینده است تا به قدرت بیندیشند و یا درهای کشور را بگشایند تا این کشور فقیر جنوب شرق آسیا روزهای دیگری را نیز نظاره کند.
آساق**1611


28/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن