تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803049319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هفته بسيج، تجديد ميثاق با آرمان هاي امام، شهدا و مقام معظم رهبري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ آبان ۱۳۹۳ (۱۰:۱۶ق.ظ)
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزي: هفته بسيج، تجديد ميثاق با آرمان هاي امام، شهدا و مقام معظم رهبري است فرمانده سپاه روح الله استان مرکزي گفت: هفته گراميداشت بسيج ، ايام تجديد ميثاق با آرمان هاي امام،شهدا و مقام معظم رهبري است.
سرتيپ دوم پاسدار «مهدي صديقي» در جمع خبرنگاران افزود: در دولت هاي پنجم و ششم به دليل کمبود منابع مالي در کشور شرکت هاي خارجي براي سرمايه گذاري در ايران احساس امنيت نمي کردند و شرکت هاي داخلي نيز توان سرمايه گذاري را نداشتند اما در همين زمان نيروهاي بسيجي قرارگاه قرب با توکل برخدا و تجهيز به سلاح تقوا توانستند پروژه هاي عمراني بسياري را در نقاط مختلف ايران اسلامي به بهره برداري برسانند.
وي ادامه داد: بسيجياني که در دوران دفاع مقدس مهندسي جنگ را مديريت مي کردند در دوران سازندگي نيز توانستند با بهره گيري از تمام ظرفيت هاي داخلي سدهاي بزرگي را به بهره برداري برسانند که اين امر موجبات تعجب بسياري شد.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزي بيان کرد: عمليات انتقال خطوط گاز به نقاط مختلف ايران اسلامي، ساخت مخازن بزرگ نفتي، احداث بزرگراه ها و احداث خطوط ريلي از ديگر فعاليت هاي بسيج در بخش عمران و سازندگي کشور است.
وي در خصوص فعاليت هاي بسيج در پدافند غيرعامل نيز گفت: در حادثه زلزله بم بسيجيان و سپاهيان شهرهاي اطرف بم اولين گروهي بودند که خود را به محل حادثه رساندند و پس از برقراي امنيت، عمليات امداد رساني را به زلزله زدگان آغاز کردند.
سردار صديقي اظهار کرد: در حادثه زلزله تبريز نيز بسيج مهندسين استان آذربايجان شرقي توانست با بهره گيري از ظرفيت موجود به ساخت سرپناه براي زلزله زدگان بپردازد.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزي در خصوص مقابله بسيج با فتنه هاي داخلي نيز گفت: دشمنان ايران اسلامي در روزهاي نخستين پيروزي انقلاب ، فتنه ها و آشوب هاي بسياري را برما تحميل کردند که بسيجيان سلحشور بلا فاصله در صحنه ها ورود پيدا کرده و فتنه هاي دشمنان را يکي پس از ديگري سرکوب کردند.
وي ادمه داد: در بحران هاي مختلف دشمنان ايران اسلامي با حمايت از خودفروختگان داخلي سعي در براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي داشتند که با تدبيرها و تمهيدات بسيجيان دلاور اين توطئه دشمنان نيز در نطفه خفه شد.
سردار صديقي اضافه کرد: در سال 1364 نيز وضعيت مرزهاي آبي خليج فارس با بحران جدي مواجه شد و دشمنان ايران از ورود کشتي هاي حامل ارزاق عمومي به بنادر ايران جلوگيري مي کردند که در همين زمان امام راحل دستور تاسيس نيروي دريايي سپاه پاسداران و ساماندهي مرزهاي آبي ايران در منطقه خليج فارس را صادر کردند.
وي اضافه کرد: با تاسيس نيروي دريايي سپاه پاسداران، بسيجيان و سپاهيان به منطقه رفتند و با اقتدار راه را براي ورود کشتي هاي حامل ارزاق عمومي مردم باز کردند.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: همزمان با آغاز جنگ تحميلي بسيجيان سلحشور که اغلب نيز از سن و سال کمي برخوردار بودند به نداي امام راحل لبيک گفتند و در مناطق هاي عملياتي دفاع مقدس در جنوب، غرب و جنوب غرب کشور حاضر شدند و با تمام وجود از کيان ايران اسلامي دفاع کردند.
وي ادامه داد: بسيجيان در تمام مراحل جنگ تحميلي حضور فعال داشتند اما آن عاملي که باعث درخشش بسيجيان در دفاع مقدس بود عمليات مهندسي جنگ بود که بسيجيان در اين خصوص بسيار خوش درخشيدند.
سردار صديقي اضافه کرد: رژيم بعثي عراق در جنگ عليه جمهوري اسلامي ايران از حمايت هاي همه جانبه بيش از 40 کشور ابرقدرت جهان برخوردار بود اما رزمندگان سلحشور بسيجي ايران اسلامي توانستند مقتدرانه در مقابل آنها ايستادگي کنند و اجازه دست درازي به خاک وطن را به بيگانگان ندهند.
وي اضافه کرد: بسيجيان سلحشور با حضور در عمليات هاي بيت المقدس، فاو، شلمچه، کربلاي چهار، بازپسگيري سوسنگرد و مهران نقش مهمي در بيرون راندن دشمن بعثي از خاک ميهن اسلامي داشت.
وي اظهار کرد: 50 درصد شهداي جنگ تحميلي بسيجي بودند و بسيجيان با دلاورمردي‎هاي خود حماسه‎اي آفريدند که در تاريخ ايران و انقلاب جاودانه خواهد ماند.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزي، فعاليت هاي فرهنگي بسيج را يادآو شد و گفت: براي انتقال آرمان ها و ارزشهاي هشت سال دفاع مقدس کاروان هاي راهيان نور راه اندازي شد که هر ساله تعداد زيادي از هموطنان به خصوص جوانان و نوجوانان به مناطق عملياتي اعزام مي شوند.
وي ادامه داد: از آغاز سال تحصيلي جاري تا کنون بيش از سه هزار دانش آموز به مناطق عملياتي دفاع مقدس در جنوب و غرب کشور اعزام شده اند که تا پايان اين سال 20 هزار دانش آموز ديگر به مناطق عملياتي اعزام مي شوند.
سردار صديقي افزود: همچنين يک هزار 600 نفر از اقشار مختلف مردم در تابستان سال جاري به مناطق عملياتي دفاع مقدس در غرب کشور اعزام شدند.
وي بيان کرد: همچنين 771 نشست در خصوص قبح ماهواره و هجمه هاي فرهنگي دشمنان از طريق سايت هاي اينترني با حضور 148 هزار نفر از شهروندان برگزار شده است و 300 نفر از شهروندان به صورت داوطلبانه آنتن هاي ماهواره خود را تحويل داده اند و در ازاي آن يک آنتن ديجيتال از سپاه روح الله هديه گرفتند.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزي گفت: ديدار با دو هزار و 800 خانواده معظم شهدا واعزام 826 پدر و مادر شهدا به مشهد مقدس، راه اندازي بيمارستان صحرايي شهيد مقيمي در شازند و تشکيل هفت هزار حلقه صالحين از ديگر برنامه هاي فرهنگي سپاه روح الله در سال جاري بوده است.
وي اضافه کرد: همچنين در تابستان سال جاري 22 هزار نفر روز از دانش آموزان به مناطق محروم استان در قالب اردوهاي طرح هجرت اعزام شدند که در اين مدت 96 هزار متر مربع از فضاهاي مدرسه ها رنگ آميزي شده و 600 ميز و صندلي نيز توسط دانش آموزان تعمير شد.
سردار صديقي گفت: 30 گروه از دانشجويان بسيجي استان مرکزي نيز در تابستان سال جاري به مناطق محروم اعزام شدند که در اين مدت به ارائه خدمات پزشکي، مشاوره هاي خانوادگي و کشاورزي به مردم پرداختند.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزي در خصوص نقش بسيج در اقتصاد مقاومتي گفت: بسيج با هدف الگوسازي براي اقشار مختلف مردم و کمک به دولت در خصوص اقتصاد مقاومتي ورود پيدا کرد که موفقيت هاي چشم گيري نيز بدست آورد.
وي ادامه داد: سپاه روح الله در شش ماه نخست سال جاري 150 ميليارد ريال به کشاورزان بسيجي تسهيلات پرداخت کرد که به موجب آن حدود يک هزار و 400 فرصت شغلي براي جوانان بوجود آمد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزي گفت: هفته گراميداشت بسيج ، ايام تجديد ميثاق با آرمان هاي امام،شهدا و مقام معظم رهبري است.
وي ادامه داد: بسيج ميراث مهم انقلاب و امام (ره) و بازوي قوي ولايت است و امروز اگر عزت وافتخاري در دنيا داريم به برکت خون شهدا وايثارگري دلير مردان بسيجي است.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزي بيان کرد: بسيج از ابتداي تاسيس اين نهاد، در تمام صحنه هاي امنيتي، نظامي، علمي و سازندگي حضور فعال داشته و نماد اقتدار ايران اسلامي محسوب مي شوند.
وي گفت: امروزبسيج با پيشتاز بودن در عرصه‎هاي فرهنگي بويژه در ميدان مبارزه با جنگ نرم دشمنان، اجازه نفوذ به دشمنان را نمي‎دهند و با حضوري همه جانبه در همه عرصه‎ها راه را بر دشمنان بسته‎اند.
سردار صديقي بيان کرد: اگر در زمان جنگ، حضور در جبهه براي کساني که امکان جهاد داشتند واجب بود در شرايط موجود هم هرکس بتواند با تخصص و توانمندي هاي خود دولت و نظام را در گذر از اين مقطع ياري کند بايد در صحنه حضور يابد.
وي با بيان اين که بسيج، کلمه مقدسي است و هر زمان که انقلاب اسلامي با مشکل مواجه شده بسيج با حضور خود حل مشکل کرده است، افزود: در زمان جنگ، تا قبل از تشکيل بسيج، سازماندهي نيروهاي داوطلب با مشکل مواجه بود اما تشکيل بسيج، نيروي انساني را به معني واقعي پشتيباني و سازماندهي کرد.
فرمانده سپاه روح الله حضور بسيج در عرصه توسعه و سازندگي و مقابله با دشمنان را موثر دانست و از اصحاب رسانه خواست تا با ارتباط تنگاتنگ با بسيج در راستاي ارزشهاي انقلاب اسلامي گام بردارند.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزي با اشاره به برنامه هاي هفته بسيج استان مرکزي گفت: برنامه هاي هفته بسيج در اين استان به طور همزمان با سراسر کشور برگزار مي شود.
وي افزود: افتتاح 31 پروژه ورزشي با اعتباري بالغ بر 50 ميليارد ريال، اعزام يک هزار و 771 نفر از بسيجيان خواهر و برادر در قالب 21 گروه جهادي به مناطق محروم استان با هدف محروميت زدايي و بهره برداري از 95 پروژه عمراني در مناطق محروم، مهمترين برنامه هاي سپاه روح الله استان مرکزي در هفته بسيج است.
سردار صديقي بيان کرد: حضور بسيجيان استان مرکزي در گلزار شهداي استان و گلباران قبور مطهر شهدا، ديدار با خانواده هاي معظم شهدا، حضور در نماز جمعه، نشست حلقه هاي صالحين و بهره برداري از يک شبکه اينترنتي با هدف ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و اعزام اردوهاي راهيان نور از ديگر برنامه هاي سپاه روح الله در هفته بسيج است.
وي اضافه کرد: همچنين اعزام تيم هاي جامعه پزشکي به مناطق محروم، برگزاري مسابقه هاي ورزشي، برپايي نمايشگاه کتاب، تجليل از بسيجيان فعال، نشست هاي تخصصي با نخبگان، برگزاري همايش طلايه داران اقتصاد مقاومتي و اجتماع بسيجيان استان در ميادين اصلي شهرهاي خود با عنوان «شکوه مقاومت» از ديگر برنامه هاي سپاه روح الله در هفته بسيج استان مرکزي است.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزيريال هدف از برنامه ها ي هفته بسيج را تجليل از مقام و منزلت بسيجيان سلحشور و جان برکفاني که حماسه 8 سال دفاع مقدس را آفريدند و عزيزاني که با عزم و اراده و اخلاص براي دفاع از آرمان هاي انقلاب و نظام هميشه در صحنه هستند، عنوان کرد.
وي خاطرنشان کرد: روزهاي هفته بسيج با عنوان هاي بسيج، ولايتمداري و انتظار؛ بسيج، فرهنگ و تمدن نوين اسلامي؛ بسيج، جوان و خودباوري؛ بسيج، خانواده و سبک زندگي اسلامي؛ بسيج، اقتصاد مقاومتي و مديريت جهادي؛ بسيج، مستضعفين، بسيج ايثار و ميثاق با شهادت نامگذاري شده است.
نيروي بسيج مستضعفين پنجم آذرماه سال 1358 به دستور امام خميني(ره) تاسيس شد و از 30 آبان ماه تا ششم آذرماه هر سال با عنوان هفته بسيج نامگذاري شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن