تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798367891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیلمبرداری از پهپاد پیشرفته ‎ایرانی توسط مسافر خارجی


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



فیلمبرداری از پهپاد پیشرفته ‎ایرانی توسط مسافر خارجی
جسم پرنده هنگام حرکت، مانند قرصی دایره ای شکل است، نه به هواپیمای مسافربری عادی شباهت دارد نه به یک بالگرد و حتی آن گونه که به نظر می رسد مانند سایر هواپیماها هیچ سیگنال یا تشعشعی نیز از آن قابل رصد نیست.



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش جام نیوز، روزنامه دیلی میل انگلیس با انتشار فیلمی ویدیویی در سایت اینترنتی خود که از داخل هواپیمایی مسافربری در آسمان کشورمان تصویربرداری شده است، جسمی را بر فراز ایران در این فیلم به تصویر کشید که بنا بر گزارش این روزنامه، «ترجیحا یک هواپیمای بدون سرنشین فوق پیشرفته ایرانی است.»
دیلی میل روز گذشته نوشت: یک سرنشین هواپیمایی مسافربری در آسمان ایران در ارتفاع پایین تر هواپیمای خود، حدود 4 روز پیش از جسمی پرنده فیلم برداری کرده که با سرعت در حال پرواز بوده است.
 
به نوشته دیلی میل، تصاویر این فیلم 34 ثانیه ای یک شیء دایره ای شکل عجیب را نشان می دهد که در خط سیر ثابتی در ده ها متری پایین تر از هواپیمای مسافربری حرکت می کند و در میان ابرهای پراکنده در آسمان غرب آسیا در آسمان ایران جولان می دهد.
 
روزنامه انگلیسی ادامه داد: این جسم عجیب و غریب در ابتدا یک هواپیمای بدون سرنشین فرض می شود که گویی متعلق به نیروهای نظامی ایران است اما با دقت بیشتر در این فیلم برخی گمانه ها درباره ورود یک جسم فضایی خارج از سیاره زمین به آسمان ایران نیز تداعی می شود!
 
دیلی میل تصریح کرد: جسم پرنده هنگام حرکت، مانند قرصی دایره ای شکل است، نه به هواپیمای مسافربری عادی شباهت دارد نه به یک بالگرد و حتی آن گونه که به نظر می رسد مانند سایر هواپیماها هیچ سیگنال یا تشعشعی نیز که معمولا از همه هواپیماها ساطع می شود از آن قابل رصد نیست.
 
روزنامه انگلیسی در مجموع اینگونه نتیجه می گیرد که «با وجود پیشگویی ها درباره اینکه این جسم غریب به طرز مشکوکی، فضایی است، ترجیح بر این است که این جسم یک هواپیمای فوق پیشرفته بدون سرنشین نیروهای نظامی ایران است که مراحل آزمایش را طی می کند.»
 
دیلی میل در ادامه به اقدام اخیر موفقیت آمیز ایران در آزمایش پهپاد «آر.کیو.170» ایرانی پرداخت و با استناد به این موضوع، آزمایش هواپیمای بدون سرنشین فوق پیشرفته ایرانی را محتمل دانست.
 
ایران در تاریخ یکشنبه 13 آذر 1390 اعلام کرد که یک فروند هواپیمای جاسوسی از نوع لاکهید مارتین آر کیو 170 سنتینل آمریکا را در شرق کشور با کمترین خسارت ممکن تصاحب کرده است و قصد دارد با استفاده از آن و مهندسی معکوس، نمونه های پیشرفته آن را برای خود بسازد.
 
اندکی بعد و با وجود انکارهای اولیه مقامهای امریکایی، منابعی در ارتش این کشور تایید کردند که هواپیمای بدون سرنشین یادشده، از نوع آر کیو 170 بوده اما مدعی شدند که به علت نقص در سیستم موقعیت یابی ناپدید شده است. منابع رسمی آمریکایی اما تا زمان نمایش این هواپیما از سوی ایران از تایید خبر شکار آن، امتناع می کردند.
 
آر کیو 170 پیشرفته ترین پهپاد نظامی و جاسوسی امریکایی به شمار می رود که نخستین بار از آن، در افغانستان و طی «عملیات آزادی پایدار» استفاده شد. به همین خاطر به این هواپیما، لقب «جانور قندهار» هم داده شده است. تکنولوژی استفاده شده در این هواپیما با تکنولوژی به کار گرفته شده در هواپیماهای بی 2 و جنگنده اف-35 لایتنینگ 2 همسان است.
 
اکنون و پس از آزمایش موفقیت آمیز هواپیمای ایرانی آر. کیو 170 که با مهندسی معکوس متخصصان توانمند ایرانی ساخته و هفته گذشته رونمایی شد، رسانه های غربی گمانه زنی های متعددی را درباره قدرت واقعی جمهوری اسلامی ایران در عرصه هوا- فضا آغاز کرده اند.   ایرنا/ 29  





۲۵/۰۸/۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن