واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاد مرکز تخصصی مهدویت قم:
شناخت امام زمان(عج) یک ضرورت به حساب میآید
استاد مرکز تخصصی مهدویت قم گفت: شناخت امام زمان(عج) یک ضرورت بهحساب میآید و وظیفه ما در عصر غیبت، شناخت و معرفت به امام زمان است.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از کانون تخصصی مهدی منتظر(عج) کرمانشاه، دومین جلسه از هشتمین دوره آموزشی مبانی مهدویت 313 یار موعود در مجتمع فرهنگی و هنری انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد. این جلسه با محوریت امام مهدی(عج) در پرتو آیات و روایات انجام گرفت و حجتالاسلام محمدامین بالادستیان استاد مرکز تخصصی مهدویت قم و مولف کتاب نگین آفرینش (مرجع رسمی آموزش مقدماتی مبانی مهدویت در کشور) طی سخنانی به بیان جایگاه امام عصر(عج) در قرآن و روایات پرداخت. وی با اشاره به ضرورت شناخت و معرفت به امام زمان(عج)، ادامه داد: امام صادق(ع) میفرمایند آدمی با ایمان نیست مگر خداوند و پیامبر(ص) و همه امامان(ع) را بشناسد و به امام زمانش معرفت داشته باشد. بالادستیان خاطرنشان کرد: شناخت امام زمان(عج) یک ضرورت بهحساب میآید و وظیفه ما در عصر غیبت، شناخت و معرفت به امام زمان است. حال آنکه ضرورت شناخت امام زمان مشخص شد باید بهدنبال منعی برای رسیدن به این شناخت بود که با مراجعه به روایات به این نتیجه میرسیم معتبرترین راه شناخت امام زمان(عج) از طریق قرآن و روایات است که از این راه میتوانیم به شناخت و معرفت عمیق و حقیقی برسیم. به گفته استاد مرکز تخصصی مهدویت قم، مهدویت در قرآن و اسلام شواهد فراوانی دارد که در اینباره طبق نقل علمای اسلام به حدود 300 آیه میتوان اشاره کرد که در موضوعات مختلفی همچون جایگاه حکومت امام زمان(عج)، عصر غیبت، یاران حضرت و عدل خود حضرت بیان شده است. مولف کتاب نگین آفرینش آیات مهدوی قرآن را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: این آیات به سه دسته تاویلی، تفسیری و ظاهری تقسیم میشود که هر یک به شیوهای به موضوع مهدویت و وجود مبارک امام زمان(عج) اشاره دارند. این مسئول با تاکید بر اینکه این آیات با استفاده از روایات و کلام معصومین(ع) تفسیر میشوند و انسان را متوجه مسئله مهم مهدویت میکنند، افزود: خداوند متعال در آیه 55 سوره نور موضوع برپایی حکومت عدل الهی را مطرح میکند. وی با اشاره به اینکه انجام این امر باید بهدست امام زمان(عج) صورت بگیرد، بیان داشت: امام زمان با معجزه به این امر نمیرسد و طبق این آیه با مشارکت و همراهی خود مردم حکومت عدل جهانی برپا خواهد شد. بالادستیان به دیدگاه روایی اهل سنت در مورد مهدویت اشاره کرد و متذکر شد: دیدگاه روایی اهل سنت به سه دسته تقسیم میشود و دسته اول شامل اهل حدیث و اکثریت اهل سنت میشود که اصل مهدویت را قبول دارند ولی تولد امام زمان(عج) را منکر هستند. وی دسته دوم را عرفای اهل سنت عنوان کرد که امر مهدویت را اصل اصیل اسلامی میدانند و ولادت حضرت را نیز تایید میکنند و یادآور شد: دسته سوم غربزده و سکولار هستند که بهطور کلی مهدویت را رد کرده و آنرا تکذیب میکنند. انتهای پیام/2700/ش
93/08/24 - 18:42
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]