تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820643780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئولان کشوری در تصمیمات خود شرایط استان‌ها را در نظر بگیرند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بیرجند؛
مسئولان کشوری در تصمیمات خود شرایط استان‌ها را در نظر بگیرند
استاندار خراسان جنوبی با انتقاد از اینکه در هیچ کدام از بخشنامه‌ها و تصمیماتی که در مرکز گرفته می‌شود، شرایط، امکانات و اقتضائات استان‌ها دیده نمی‌شود، گفت: انتظار داریم که مقامات عالی کشور نگاهی ویژه به این استان داشته باشند.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خیرنگاران ، وجه‌الله خدمتگزار در دیدار رئیس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام با وی اظهار داشت: بعد از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز استان‌های مانند خراسان جنوبی جزء استان‌های آخر کشور بوده و این یکی از گله‌های جدی ما از مسئولان عالی کشور است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 20 درصد از جمعیت این استان زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند، تصریح کرد: براساس اطلاعات مرکز آمار ایران، خراسان جنوبی از نظر متوسط درآمد در رتبه 27 کشور قرار دارد و بنابراین باید این استان‌ها در اولویت‌های نخست مسئولان باشد.

استاندار خراسان جنوبی با انتقاد از اینکه در هیچ کدام از بخشنامه‌ها و تصمیماتی که در مرکز گرفته می‌شود، شرایط، امکانات و اقتضائات استان‌ها دیده نمی‌شود، یادآور شد: بیشتر بخشنامه‌های مرکز به دلیل مشکلاتی که در استان وجود دارد، قابل اجرا نیست.

خدمتگزار، یکسان بودن نرخ و میزان تسهیلات برای همه استان‌ها را به عنوان یکی دیگر از گلایه‌های خود از مسئولان کشوری مطرح کرد و گفت: این موضوع سبب شده بخش خصوصی رغبتی برای سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از لحاظ میزان تصادفات در رتبه سوم کشور قرار دارد، یادآور شد: برای اینکه استان از این وضعیت نجات یابد، باید جاده‌های استان دوبانده و دوطرفه شود.

این مسئول راه‌اندازی شبکه ریلی در استان را از دیگر نیازهای اساسی استان عنوان کرد و افزود: باید اطمینان داشته باشیم که طبق قول وزیر راه و رئیس مجلس اعتبارات انجام این کار در بودجه سال 94 دیده می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود 450 روستای این استان توسط تانکر آبرسانی می‌شود، تصریح کرد: خشکسالی، کمبود آب و مشکلات موجود در روستاها سبب کوچ روستاییان به شهرها شده و جمعیت روستایی که یکی از بهترین نیروها برای تأمین امنیت به خصوص در مرز هستند، کاهش می‌یابد.

خدمتگزار با تأکید بر اینکه باید در بودجه 94 و سند چشم‌انداز برای گره‌های استان تدبیری اندیشیده شود، برای همکاری با مسئولان کشوری در این زمینه اعلام همکاری کرد.

وی ادامه داد: به عنوان خادم مردم و مقام عالی دولت در استان انتظار داریم که مقامات عالی کشور نگاهی خاص و ویژه به خراسان جنوبی داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان در زمینه معدن، کشاورزی و نیروی انسانی دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است، گفت: مردم این استان بهترین سرمایه برای کشور هستند و کوچکترین نگرانی از نظر امنیت در استان نداریم و تنها مشکل ما نگاه دولتمردان است که نگاه خاص و ویژه آن‌ها را می‌طلبد تا شاهد تحول بنیادی در استان باشیم.

خدمتگزار، خالی بودن 42 درصد پست‌های سازمانی استان، فراهم نبودن زیرساخت‌ها و عدم آنتن‌دهی شبکه‌های تلفن همراه در برخی از جاده‌ها را از دیگر مشکلات استان برشمرد و اظهار امیدواری کرد که شاهد گزارشی جدی، کارشناسی و منطبق بر واقعیات از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به مقام معظم رهبری باشیم تا ایشان به طور کامل مشکلات استان‌ را بدانند.

انتهای پیام/م


منبع: خبرگزاري فارس




تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن