تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 16 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826455518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتاق اخبار کاغذی-3 آبان 93 وقتی غربی‌ها قصاص اسیدپاش را بربریت می‌خوانند!


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اتاق اخبار کاغذی-3 آبان 93
وقتی غربی‌ها قصاص اسیدپاش را بربریت می‌خوانند!
دولت نروژ حکم دادگاه برای قصاص اسیدپاشی آمنه را محکوم کرد و اجرای چنین حکمی را به اعمال دوران بربریت تشبیه کرد و آن را غیرانسانی خواند، دولت انگلستان نیز خواستار توقف مجازات غیرانسانی کور کردن با اسید شد»

خبرگزاری فارس: وقتی غربی‌ها قصاص اسیدپاش را بربریت می‌خوانند!



*وطن امروز روزنامه وطن امروز تیتر یک خود را به بازخوانی فشارها و جوسازی های زنجیره ای برای عدم قصاص عامل جنایت علیه آمنه بهرامی اختصاص داد. این بازخوانی که با عنوان « مدافعان اسید پاش مدعی شدند!» منتشر شده آمده است:  آمنه از همان 12 آبان 1383 مرده بود و قاتلش ژست یک مرد عاشق گرفت و پدر این قاتل هم دست به دامن رسانه‌های بیگانه شد تا سناریوی تازه حقوق بشری کلید بخورد. رأی دادگاه عادلانه بود، قصاص؛ چشم در برابر چشم! آنقدر خلأ قانونی بود که دادگاه حکم به ریختن اسید روی صورت ندهد اما همین هم می‌توانست بازدارنده باشد، کور شدن با اسید. آمنه تصمیم خود را گرفته بود، او می‌خواست برای یک بار هم شده بقیه او را درک کنند، بدانند که زندگی‌اش تباه شده اما او در یک لحظه احساس کرد گویا همه علیه‌اش هستند و با نفرت نگاهش می‌کنند. «دولت نروژ حکم دادگاه اسیدپاشی را محکوم کرد و اجرای چنین حکمی را به اعمال دوران بربریت تشبیه کرد و آن را غیرانسانی خواند. دولت بلژیک نیز از دولت ایران خواسته بود این مجازات غیرانسانی را متوقف سازد و دولت انگلستان نیز خواستار توقف مجازات غیرانسانی کور کردن با اسید شد» اینها از جمله خبرهایی بود که خوراک رسانه‌های بیگانه را جور کرده بود و در داخل نیز ژست «گذشت» گرفته شد. گویا آمنه می‌خواهد جنایتی مرتکب شود! آمنه در چنین شرایطی قاتل زندگی خود را بخشید تا همه از شادی منفجر شوند؛ تا تیتر بزنند: «آمنه: بخشیدم تا مردم خوشحال شوند». او آنقدر تحت فشار بود که فکر می‌کرد اگر یک اسیدپاش را ببخشد، مردم خوشحال می‌شوند و هیچ‌کس جملات دیگر او را نشنید. آمنه قبل از بخشش جمله‌ای گفت که الان به کار می‌آید: «من کینه‌ای نیستم، در این مدت به این باور رسیدم که اجرای این حکم را برای خودم نمی‌خواهم». در ادامه این گزارش واکنش سید محمد خاتمی به بخشش آمنه بهرامی آمده است:‌ امروز وقتی در خبرها آمد که «آمنه» در کمال بزرگواری، آموزگاری کرد و از حق قصاص خود گذشت بر همه ثابت شد که در برابر سنگدلی و بی‌آزرمی و نفرت‌پراکنی و خودخواهی و کینه‌توزی هنوز می‌توان از مهربانی، شرافت و احترام به زندگی، دیگرخواهی و بزرگ‌منشی هم سراغ گرفت و زیبایی را در اوج آن به تماشا نشست. آنچه آمنه از خود نشان داد حکایتگر آن است که جان زیبا و شکوهمند را هیچ عاملی جز نفرت و نابردباری و خشونت نمی‌تواند زشت کند یا زشت بنمایاند». در ادامه این گزارش آمده است:‌خاتمی از این موضوع بهره‌برداری سیاسی هم می‌کند و در جمله پایانی خود می‌نویسد: «آیا در عرصه زندگی سیاسی و اجتماعی نیز نمی‌توان از آمنه آموخت و بحران را با آرامش و تنش را با احترام به یکدیگر و پاسداشت حق و حرمت انسان و دوری از غرور - بویژه آنان که قدرت بیشتری دارند - سودا کرد؟» حسین قدیانی در یادداشت روز این روزنامه با عنوان « محرم را بد شروع کردید» به انتقاد از سخنرانی رئیس‌جمهور در جمع مردم زنجان پرداخته و نوشته است:  به یک عبارت، فهم آنچه سال 61 هجری قمری در کربلا گذشت، خیلی هم نیازمند مطالعات عمیق و پیچیده نیست؛ «مردی به نام حسین بن‌علی(ع) در راه هدفی والا، نه فقط از قطعه قطعه جان گرامی خود، بلکه حتی از خون طفل 6 ماهه‌اش هم گذشت، آنچنان غریبانه و مظلومانه، لیکن آنچنان باشکوه و زیبا که الی‌الابد تجلی ایثار شد. مبارزه با بطالین آنقدر برای این مرد، موضوعیت داشت که در نهایت، این رخصت را به تقدیر داد تا عصر عاشورا سر از بدنش جدا کنند و... تازه! از اینجا به بعد شاهد قصه اسارت اهل بیتش باشد». گمانم واضح‌تر از این، هیچ قیامی در تاریخ پیدا نمی‌شود. از همین زاویه است که می‌بینیم فلان رمان‌نویس برجسته دنیا، با آنکه اساسا و اصولا اعتقادی به خدا ندارد، از «خون خدا» سخن به نیکی می‌گوید، جمله‌اش را که درباره سیدالشهدا می‌خوانی، حتم می‌کنی او هدف حسین(ع) را فهمیده! در ادامه این یادداشت می خوانیم: من واقعا در این نوشتار بنا ندارم اسامی این مشاهیر را فهرست کنم اما از این نامداران بگیر تا علمای آگاه، خلاصه همه سخن‌شان درباره حضرت حسین(ع) این بوده و بس که «عاشورا درس مبارزه و ایستادگی در برابر دشمن؛ در یک کلام درس مقاومت است». برای من، اشخاص موضوعیتی ندارند، بیم از منزلت گرانقدر جمهوری اسلامی دارم؛ هنگام قیاس سخن رئیس‌جمهور درباره کربلا و سخن چارلز دیکنز درباره عاشورا!‌ خنده‌دار نیست؟ گریه‌دار نیست؟ راستی که کاش می‌شد بعضی جملات را مخفیانه نوشت... و نوشت: «آیا باید درباره کربلا هم امیدوار به سخن رئیس‌جمهور زن کشور آرژانتین باشیم؟!» من واقعا نمی‌دانم چه توافقی قرار است با دشمن بسته شود، فرض هم می‌کنم توافق نکرده‌اند، لیکن عالیجنابان! چکار به کربلا دارید دیگر؟! آن هم در شرایطی که کربلا، درس یک چیز نباشد، همانا «درس مذاکره» است! برای توافقی که نه حتی زیرمجموعه صلح، بلکه فی‌الواقع ذیل ضعف تعریف می‌شود، پشت سنگر عاشورا مخفی نمی‌شوند! حسین قدیانی در ادامه می افزاید: وقتی وزیر امور خارجه‌شان هر توافقی را بهتر از عدم توافق می‌داند، چه استبعاد که خودشان هم اینگونه به واقعه کربلا نگاه کنند؟! وقتی کدخدایی که دیگر نیست را، همچنان کدخدا می‌دانند و از این بدتر، او را «مودب و باهوش» می‌خوانند و باز هم از این بدتر، با دشمن مهربان‌ترند تا دوست، قابل فرض است که تحریف کنند کربلا را! هر چند این وجیزه آخری که صادر نمودند، بیش از «تحریف» به «لطیفه» می‌مانست! کربلا اگر واقعا درس مذاکره بود، «باز این چه شورش است که در خلق عالم است» رخ نمی‌داد! کربلا اما درس مبارزه بود، آن هم تا آخرین قطره خون طفل 6 ماهه! عجبا! گاندی هندو بعد از آزادی کشورش از چنگ استعمار انگلیس،‌الگوی مبارزاتی خود را واقعه کربلا و مبارزه جانانه حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) می‌خواند؛ آن‌وقت بعضی‌ها در ام‌القرای عزای‌حسینی، هنگام امتیاز دادن به دشمن، یاد کربلا می‌افتند! حقا که جای حیرت دارد! آیت الله سید محمد قائم مقامی در گفتگویی با این روزنامه که با عنوان «عاشورا یعنی مخالفت با توافق به هر قیمت » می گوید:  امسال با توجه به حوادث جهان و منطقه و خیزش جریان تکفیری اموی و شرایطی که بر کشور عراق حاکم است، عزاداری حضرت امام حسین (ع) پیام ویژه‌ای با خود به همراه دارد. یکی از مهم‌ترین اهداف جریان تکفیری و حامیان آن تسخیر مجدد کربلا است. همانطور که می‌دانید از بعد از شهادت امام حسین (ع) تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همواره عتبات اسیر  جریان غیرشیعی و غیرولایی بوده است. همین اسارت باعث می‌شده تا پتانسیل این حرم و قدرتی که می‌تواند داشته باشد آشکار نشود. اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و خصوصا بعد از جنگ، کربلا آزاد شده است لذا هدف اصلی جریان تکفیری و حامیان آن تسخیر مجدد کربلا است. از همین رو می‌توان یکی از مهم‌ترین پیام‌های عاشورا را ایستادگی در مقابل جریان استکبار دانست. آیت الله قائم مقامی در پاسخ به این سوال که  برخی این سوال را مطرح می‌کنند که آیا امام حسین(ع) نمی‌توانستند به طریق دیگری در کربلا عمل کنند؟ به عنوان مثال می‌گویند مذاکره می‌کردند و برای حفظ جان خود و اهل بیتشان «به هرقیمتی توافق» می‌کردند. این دیدگاه را چطور ارزیابی می‌کنید؟ می گوید: کل حقیقت و روح کربلا نفی این شبهه است. کربلا یعنی مخالفت با توافق به هر قیمتی. اصلا این چه معنی دارد که بگوییم توافق به هر قیمتی؟ کسانی که شعار توافق به هر قیمتی را مطرح می‌کنند دقیقا برعکس پیام اصلی عاشورا سخن می‌گویند. اگر قرار بود توافق به هر قیمتی درست باشد که هرگز عظمتی به نام عاشورا خلق نمی‌شد. شما در همان واقعه عاشورا به امان‌نامه‌ها توجه کنید. اگر قرار بود به هر قیمتی توافق شود شاید هیچ خونی هم ریخته نمی‌شد اما آن امان‌نامه‌ها صددرصد بر خلاف عزت و عین ذلت بود. این را هم بگویم که صلح حدیبیه هم قابل مقایسه با این موضوع نیست و فرق می‌کند. آن یک عقب‌نشینی موقت و با حفظ تمام اصول الهی و اسلامی بود برای پیشروی بیشتر و با این موضوع فرق می‌کند. مساله‌ای رهبر حکیم انقلاب هم با عنوان نرمش قهرمانانه از آن یاد کردند اما موضوع عاشورا متفاوت است. «قصاص در ملاء عام » تیتری است که این روزنامه از خواسته روحانیون مطرح کشور در واکنش به اقدام غیر انسانی اسید پاشی در اصفهان انتخاب کرده است. *اعتماد اعتماد تیتر یک خود را به انتشار کامل گزارش وزارت علوم اختصاص داد و نوشت:‌« گزارش بورسیه ها به مردم» این روزنامه با تیتر « دستور روحانی برای پیگیری اسید پاشی ها» از ماموریت وزارت اطلاعات ، کشور و دادگستری خبر داد. اعتماد در گفتگویی با غلامحسین کرسباچی به بررسی رفتارها و سخنان اخیر رئیس‌جمهور پرداخته و تیتر « روحانی صبر زیادی دارد» را برای آن برگزیده است. کرباسچی در این گفتگو مدعی است  کارهایی که توسط این مجلس در قبال دولت صورت گرفته نه‌تنها در تاریخ مجالس ما که شاید در دنیا بی‌نظیر است. در کدام پارلمان دنیا سراغ دارید که یک عده از رییس‌جمهور سوال کنند که چرا معاون وی در یک روزنامه یا مجله‌یی خاص مصاحبه کرده است. این موضوع در کجای قانون و در کجای اختیارات مجلس است؟ در کجای حق نماینده مجلس است که فردی چه مصاحبه‌یی کرده است. اینها مشخص است حرف‌شان چیست. نه جوابی برای عملکرد دولت گذشته و نه جوابی برای بحران سیاست خارجی و نه جوابی برای هجوم سیل بیکاران کشور. وی در ادامه ادعا می کند:‌ اگر رییس‌جمهور بخواهد دهان باز کند و آنچه را هست بگوید، فکر می‌کنم خیلی از مسائل وجود دارد که روشن خواهد شد اما وی خیلی صبر و طمانینه دارد و سعی می‌کند مصالح کشور را در نظر بگیرد و همدلی و وحدت را حفظ کند. این امر روشنی است. که حسن روحانی با توجه به هدفگذاری که برای دولت خود داشته و شرایط خطیری که از کشور می‌داند با عقلانیت و هوشیاری و بردباری به کار خود ادامه می دهد. جناح معتدل و اصلاح طلب کشور در طول سال های گذشته گاهی از عجله و بی صبری خسارت زیادی دیده است اما این دولت مصمم است که عاقلانه پایداری کند و به اصلاح سیستم اداری آسیب دیده کشور بپردازد. موفقیت دولت هم در این است که درست عمل کند و احساساتی نشود. «اتاق فکر انقلاب » عنوان گزارشی در این روزنامه است که به بازخوانی تاریخچه و دلایل شکل گیری شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداخته است در ایتدای این گزارش آمده است:  شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از مهم ترین نهادهای فکری جمهوری اسلامی ایران است که در پی انقلاب فرهنگی و به دستور مستقیم امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بنا نهاده شد. هفته گذشته در پی حکم رهبر انقلاب درباره انتصاب اعضای جدید این شورا و سمت های جدید در آن بار دیگر بحث درباره وظایف و عملکرد این شورا به موضوع بحث رسانه‌ها و مطبوعات بدل شد. در صفحه سیاست‌نامه امروز نگاهی خواهیم انداخت به تاریخچه و علل شکل گیری این شورا و در ادامه اظهار نظر برخی از چهره‌های انقلاب درباره آن را می‌خوانیم:   این گزارش ادامه می ‌دهد:‌ در نقطه اوج این ماجراها داستان اشغال سفارت امریکا در 13 آبان ماه سال 1358 رخ می‌دهد که دانشجویان خط امام طلایه‌دار آن هستند. در غیاب دانشجویان مذهبی در دانشگاه‌ها، فضا برای فعالیت سایر گروه‌ها قوت می‌گیرد رهنمودهای امام، بار دیگر، دانشجویان مسلمان دانشگاه‌ها به پا خاستند تا با یاری توده‌های روشن بین و بیدار امت، برقراری این نظام اسلامی را در دانشگاه‌ها، به مستضعفان جهان بشارت دهند و برماست که چون همیشه، به یاری شان بشتابیم. عبدالله ناصری نیز گفتگوی با این روزنامه انجام داده که با تیتر « تحریم انتخابات در میان اصلاح طلبان دیگر جایی ندارد» منعکس شده است. ناصری در این گفتگو معتقد است: امروز کل اصلاح طلبان پذیرفته اند که نباید با صندوق رای قهر کرد .از انتخابات 88 به بعد درگیر مقوله ای به نام تحریم انتخابات در جبهه اصلاحات  وجود ندارد و انتخابات 92 هم نتیجه موثر آشتی با صندوق رای را به خوبی اثبات کرد. بررسی دیگر روزنامه‌ها در همین خبر بروزرسانی می‌شود

93/08/03 - 10:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن