تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803571445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمله نیروهای عراقی به بیجی/ العبادی به کربلا رفت/ 100 تروریست خود را تسلیم کردند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: حمله نیروهای عراقی به بیجی/ العبادی به کربلا رفت/ 100 تروریست خود را تسلیم کردند
نیروهای امنیتی عراقی توانستند به شهرستان بیجی حمله کرده و تلفات سنگینی را به تروریست‌های داعش وارد کنند. آن‌ها همچنین توانستند امنیت را در مسیر بغداد – کرکوک و سامرا- تکریت برقرار کنند. نخست وزیر عراق نیز برای بررسی اوضاع امنیتی کربلا به این استان سفر کرد.
به گزارش نامه نیوز یک منبع امنیتی عالی‌رتبه عراقی در مصاحبه با روزنامه الصباح عراق اعلام کرد: نیروهای مسلح ارتش، پلیس و نیروهای داوطلب مردمی توانستند امنیت را در مسیر بغداد – کرکوک به صورت کامل برقرار سازند.


وی افزود: نیروهای امنیتی هم‌چنین توانستند مسیر سامرا- تکریت را امن کنند که این پیروزی‌ها بدون حمایت نیروهای ائتلاف رقم خورد.


یورش نیروهای عراقی به بیجی


در همین حال، یک مقام امنیتی مسئول در عملیات صلاح‌الدین عنوان داشت: نیروهای امنیتی و داوطلبان مردمی یورش به شهرستان بیجی را آغاز کرده‌اند و این نیروها حضور خود را در روستای البوطعمه تقویت کردند تا وارد شهرستان بیجی شوند.


100 تروریست تسلیم شدند


از سوی دیگر، ثامر ذیبان، رییس کمیسیون امنیت مناطق شمال بابل اعلام کرد: پس از اینکه افراد مسلح از حدود چهار ماه قبل در شهر جرف الصخر، تحت محاصره قرار گرفته بودند، بیش از 100 تن از آن‌ها در دو منطقه العبد ویس و الحجیر در جرف‌الصخر خود را تسلیم نیروهای ارتش و داوطلبان مردمی کردند.


ذیبان عنوان داشت: در میان این 100 تن، رهبرانی در القاعده حضور دارند که در عملیات تروریستی در سال‌های 2003 تا 2005 مشارکت داشتند که در میان این افراد داود سلمان الفیحان و عارف الجنابی هستند که به ابو مصعب زرقاوی، رهبر سابق القاعده در عراق بسیار نزدیک بوده‌اند.


آغاز عملیات پاکسازی جرف الصخر


در همین حال، یک منبع امنیتی آگاه در مصاحبه با سومریه‌نیوز گفت: عملیات نظامی گسترده‌ای روز چهارشنبه با همکاری نیروهای امنیتی و داوطلبان مردمی برای پاکسازی جرف‌الصخر از تروریست‌های داعشی آغاز شد.


این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: این عملیات در مساحتی به حدود 200 کیلومتر مربع انجام می‌شود و این مساحت سراسر جرف‌الصخر و مناطق اطراف آن را در برمی‌گیرد.


از سوی دیگر، کاظم الفهدوای، رییس پلیس الانبار عنوان داشت: اوضاع امنیتی در الرمادی و شهر عامریه در فلوجه به صورت کامل امن است و نیروهای امنیتی زمام امور را در این مناطق در دست دارند.


وی همچنین اعلام کرد: عقب‌نشینی نیروهای نظامی ما از منطقه البکر در شهرستان هیت با هدف سازماندهی مجدد نیروها برای از بین بردن گروه‌های تروریستی صورت گرفت.


روستایی در هیت در تصرف داعش


در همین حال، گروه تروریستی داعش روستای الزویه در شهرستان هیت در غرب الرمادی را تحت تصرف خود درآورد که این اقدام در پی عقب‌نشینی عشایر البونمر از این روستا صورت گرفت.


در همین راستا، یک منبع نظامی عراقی در مصاحبه با اسکای نیوز، اعلام کرد که داعش دست به حمله جدیدی به عامریه فلوجه زده است.


داعش بهای سنگینی را به دلیل اقداماتش در نینوا می‌پردازد


از سوی دیگر، اسامه نجیفی، معاون رییس‌جمهوری عراق صبح امروز (پنج‌شنبه) در سخنانی عنوان داشت: گروه تروریستی داعش و کسانی که با آن همکاری کرده‌اند، به دلیل جنایت‌های خود در حق مردم نینوا بهای سنگینی خواهند پرداخت.


این مقام عراقی با بیان اینکه اولین مبارز در عملیات آزادسازی استان نینوا خواهد بود، تاکید کرد: آزادسازی نینوا از حمایت کامل تسلیحاتی برخوردار خواهد بود.


العبادی به کربلا رفت


در همین حال، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق امروز وارد استان کربلا شد و به محض ورود خود به این استان، با عقیل الطریحی، استان دار کربلا دیدار کرد.


یک منبع در استان کربلا در مصاحبه با پایگاه خبری المسله عنوان داشت: احتمالا در این دیدار طرح امنیتی در کربلا در روزهای عاشورا و همچنین اوضاع کلی در این استان مورد بررسی قرار گرفت.


هزینه عملیات اسپانیا در عراق 35 میلیون یورو خواهد بود


همزمان پدرو مورینس، وزیر دفاع اسپانیا با بیان اینکه ماموریت کشورش در عراق برای از بین بردن داعش 35 میلیون یورو هزینه خواهد داشت، تأکید کرد که 300 سرباز در اواخر سال جاری وارد عراق می‌شوند.


وی افزود: داعش دشمنی است که به هیچ‌وجه ضعیف نیست، به همین دلیل باید یک روش استراتژیک را برای از بین بردن آن در پیش گرفت.


حملات جنگنده‌های فرانسوی‌ به مواضع داعش


همزمان جنگنده‌های فرانسوی دست به حملاتی به مواضع داعش در موصل زدند.


وزارت دفاع فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های فرانسوی چهار حمله را به مواضع داعش در موصل واقع در شمال عراق ترتیب دادند و خودروی آن‌ها را منهدم ساختند.


در این بیانیه آمده است که جنگنده‌های رافائل، پشتیبانی هوایی از عملیات زمینی ارتش عراق به عمل آورده و عملیات شناسایی انجام داده‌اند که حدود سه ساعت به طول انجامید.


منبع: ایسنا


۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن