تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804484523




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابراز نگرانی صادرکنندگان از افزایش دلارهای نفتی/ صندلی صادراتی ایران نصیب رقبا شد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: ابراز نگرانی صادرکنندگان از افزایش دلارهای نفتی/ صندلی صادراتی ایران نصیب رقبا شد
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با ابراز نگرانی از افزایش دلارهای نفتی و کاهش توجه به صادرات غیر نفتی گفت: متاسفانه صندلی صادراتی ایران در بازارهای جهانی از سوی رقبا اشغال شده است.
به گزارش نامه نیوز، غلامحسین شافعی امروز در مراسم روز ملی صادرات با بیان اینکه در صحنه رقابت جهانی کشورهایی موفق خواهند بود و صادراتی توفیق می یابد که از تولید بهتری برخوردار باشد گفت: متاسفانه طی سال های گذشته به دلیل عدم توجه کافی به توسعه تولید در کشور و ایجاد هزینه های ناخواسته صادرکنندگان ایرانی با کاهش رقابت پذیری در عرصه جهانی مواجه بوده اند.


رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: وابستگی اقتصاد ایران به نفت طی سال های گذشته یک سریال تکراری بوده و کوچک ترین اثری از تغییر در آن وجود ندارد که این البته در صادرات غیر نفتی و شیوه توجه دولت به آن نمود بیشتری می یابد.


وی تصریح کرد: همواره زمانی که کشور شاهد کاهش درآمد نفتی بوده، صادرات غیر نفتی عزت یافته است و توجه از سوی دولت به آن اندکی افزایش می یابد اما زمانی که دلارهای نفتی به اندازه کافی در کشور سرازیر شده توجه به صادرات غیر نفتی نیز نامهربانی زیادی دیده است.


به گفته شافعی هنوز صادرات غیر نفتی به عنوان مولفه توسعه اقتصادی در کشور جایگاهی نیافته ضمن اینکه صادرات پیادار نیازمند داشتن استراژی پایدار توسعه است و اگرچه سال ها موضوع صادرات همواره نقل مجالس است ولی هنوز نتوانسته استراژی توسعه راهبردی را پیش روی خود داشته باشد.


شافعی ادامه داد: باید یک بار برای همیشه تصمیم گرفت مشکلات ساختاری اقتصاد را طبقه بندی و برای حل آنها راهکار ارائه دهیم این در حالی است که طی سال های اخیر کشور از توجه اساسی به صادرات بازداشته شده و رقاتی پذیری در بازارهای توسعه ای برای ایران به تاخیر افتاده است.


وی با بیان اینکه علی رغم آمارهای صادراتی به نظر می رسد در بسیاری از بازارها حضور پررنگی از سوی صادرکنندگان ایرانی مشاهده نمی شود تاکید کرد: صادر کنندگان لطمات شدیدی را متحمل شده و با رنج بسیار بازارهای را به دست می آوردند در حالی که از زمان بارگیری کالاهای صادراتی تا رسیدن به بازارهای هدف تصمیمات خلق الساعه صادرات آنها را تحت الشعاع قرار می دهد.


وی ادامه داد: برای استقرار بر صندلی صادرات در بازارهای  جهانی صف های طولانی تشکیل شده است تا بلکه یک صندلی خالی شده و صادرکننده بتواند بر روی آن بنشیند اما زمانی که او استقرار یافت به سختی صندلی را رها می کند در حالی که صادرات ایران به دلیل برخی تصمیمات مرتب صندلی صادرات ایران به رقبا داده می شود.


شافعی با انتقاد از وجود مشکلات حمل و نقل در بازارهای جهانی خاطر نشان کرد: کالا برای صادرات وجود دارد و مشتری آن نیز در بازارهای صادراتی مشخص شده اما متاسفانه وسیله حمل و نقل برای کالاهای صادراتی به شکل مناسب وجود ندارد.


 




منبع: مهر


۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن