تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798554315




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس از مهمترین تحولات میدانی سوریه گزارش می‌دهد ریف حماه: نبرد خطوط امدادرسانی/حلب: نبردهایی آرام و پخته/درعا: نبرد اهل عزم+عکس و نقشه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس از مهمترین تحولات میدانی سوریه گزارش می‌دهد
ریف حماه: نبرد خطوط امدادرسانی/حلب: نبردهایی آرام و پخته/درعا: نبرد اهل عزم+عکس و نقشه
صرف نظر از جبهه «عین العرب» در ریف شمالی حلب، روزهای اخیر 4 جبهه در سوریه کانون عملیات‌های ارتش سوریه و رویارویی با گروه‌های مسلح بوده‌ که ریف حماه در مرکز، حلب در شمال، درعا و همچنین ریف دمشق در جنوب سوریه را در برمی‌گیرد.

خبرگزاری فارس: ریف حماه: نبرد خطوط امدادرسانی/حلب: نبردهایی آرام و پخته/درعا: نبرد اهل عزم+عکس و نقشه



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، صرف نظر از جبهه «عین العرب» یا همان «کوبانی» در ریف شمالی حلب، ظرف روزهای اخیر 4 جبهه در سوریه کانون عملیات‌های ارتش سوریه و رویارویی گروه‌های مسلح بوده‌ که ریف حماه در مرکز سوریه، حلب در شمال سوریه، درعا و همچنین ریف دمشق در جنوب سوریه را در برمی‌گیرد.  

نقشه ریف شمالی حماه//گردان تانک‌ها در کادر سبز مشخص شده است ریف حماه: نبرد تسلط بر خطوط امداد و کمک رسانی بدون تردید عرصه میدانی که هم اکنون بر ریف شمالی حماه حاکم است، با آنچه یک ماه پیش و از زمان آغاز عملیات یگان‌ ماموریت‌های ویژه از آن به یاد داریم، تفاوت بسیار دارد، یگانی که با عملیات‌های خود در این منطقه موفق به تسلط بر مناطق متعدد و مساحت‌های گسترده جغرافیایی در این قسمت از خاک سوریه شد.  

موقعیت دو منطقه خان شیخون و کفر زیتا در ریف شمالی حماه آنچه هم اکنون در این عرصه نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند، باز پس گیری «گردان تانک‌ها» است که در شمال شرقی شهر مورک قرار دارد و به این جهت تسلط بر این نقطه نظامی با اهمیت تلقی می‌شود، چون به این طریق نیروهای ارتش سوریه این امکان را می‌یابند که از محور شمالی مورک را دور زده و راه‌های امداد و کمک رسانی گروه‌های مسلح از محور «خان شیخون» را قطع کنند، تا به این ترتیب برای گروه‌های مسلح مستقر در مورک تنها یک محور ارتباطی و امدادی باقی بماند که در خط امداد و کمک‌ رسانی «کفر زیتا» در غرب مورک خلاصه می‌شود و این خطی است که ارتش سوریه در همان گام اول توان تسلط بر آن و زیر آتش گرفتن آن را دارد.  

عملیات ارتش سوریه در مورک به این ترتیب تاکتیک ارتش سوریه در جبهه مورک، محاصره این شهر استراتژیک و تنگ کردن حلقه فشار بر گروه‌هایی است که شکست‌ها و ناکامی‌های مستمر آنها در ریف شمالی حماه روحیه و معنویاتی برایشان جهت رویارویی با ارتش سوریه باقی نگذاشته و این گروه‌ها به خوبی می‌دانند که مورک برای آنها از دست رفته تلقی می‌شود و این ضربه‌ای مهلک برای آنها در ریف حماه است. درحال حاضر عملیات‌های ارتش سوریه در شهر مورک در سه محور شرقی، جنوبی و جنوب غربی جریان دارد تا به موازات آن دیگر یگان‌های ارتش سوریه نیز در منطقه «اللطامنه» عملیات آزادسازی این شهرک را آغاز کنند و به این طریق گروه‌های مسلح را وادار کنند تا از ارسال نیروهای کمکی به مورک برای جلوگیری از سقوط اللطامنه، اجتناب کنند.  

موقعیت جغرافیایی شهرک اللطامنه در استان ریف حماه صرف نظر از مورک و اللطامنه که عملیات‌های آزادسازی آنها توسط ارتش سوریه جریان دارد،‌ آنچه از مناطق ریف شمالی حماه باقی می‌ماند که در آینده هدف عملیات‌های ارتش سوریه خواهد بود، دو شهرک کفرزیتا و کرناز است که نیروهای ارتش سوریه بر بخش گسترده‌ای از مناطق پیرامونی آنها سیطره یافته‌اند.  

پایگاه‌های نظامی الحامدیه و وادی الضیف یکی از مهمترین بازتاب‌های آزادسازی استان ریف حماه توسط ارتش سوریه در هم شکستن محاصره 9 ماهه دو پایگاه نظامی «وادی الضیف» و «الحامدیة» و مرتبط کردن دیگر باره سه استان حماه، حلب و ادلب به یکدیگر از طریق‌ بزرگراه‌‌های بین المللی پیرامون این استان‌هاست و همین موضوع موجب شده تا گروه‌های مسلح با درک موقعیت موجود پنجاهمین حمله گسترده خود طی 9 ماه محاصره دو پایگاه نظامی الحامدیة و وادی الضیف را با هدف تصرف بر آن انجام دهند. درباره اهمیت این دو پایگاه باید گفت که این پایگاه‌ها دربردارنده انبارهای بسیار بزرگ سوخت و تجهیزات نظامی است که تصرف آنها توسط گروه‌های مسلح به آنها قدرت و توان بسیاری خواهد بخشید، افزون بر اینکه اینکه این دو پایگاه نظامی تنها 500 متر با بزرگراه بین المللی ارتباط دهنده حماه و حلب فاصله دارند. بطور کلی نگاهی به روند تحولات میدانی جاری در جبهه ریف حماه نشان می‌دهد که ارتش سوریه تلاش دارد، با تسلط بر جبهه ریف حماه،‌ این جبهه را به جبهه حلب، به ویژه ریف غربی حلب مرتبط کند.  

حلب:‌ نبردهای آرام و تاکتیک‌های پخته تاکتیک‌‌های ارتش سوریه در حلب و شیوه‌های عملیاتی آن در مقابله با گروه‌های مسلح تروریستی فعال در این شهر تفاوت‌های بسیاری با عملیات‌های ارتش سوریه در دیگر جبهه‌های این کشور و تاکتیک‌های مورد استفاده در آنها دارد و دلیل این امر را باید در نزدیک بودن حلب به ترکیه و حمایت بی‌دریغ دولت ترکیه از این گروه‌ها ملاحظه کرد. پس از موفقیت ارتش سوریه در شکستن محاصره کوی‌های غربی شهر حلب و گشودن راهی به داخل شهر از طریق بزرگراه السفیره – خناصر می‌توان گفت که عملیات‌های ارتش سوریه در شهر حلب و ریف آن وارد مرحله‌ای جدید شده است.  

مقر اطلاعات هوایی ارتش سوریه در کوی الزهراء حلب در دهم آوریل گذشته اتاق عملیات اهل شام، از آغاز نبردی تحت عنوان «نبرد بتر الکافرین» خبر داد و اعلام کرد که هدف از این نبرد تصرف مقر اطلاعات هوایی ارتش سوریه در کوی الزهراء حلب و از آنجا حرکت به سمت کوی‌های غربی حلب برای سیطره بر آنهاست که در کنترل ارتش سوریه است. به موازات حمله به کوی الزهراء که محور شمالی حلب را در برمی‌گرفت و در قالب همین «نبرد بتر الکافرین» تعداد دیگری از گروه‌های مسلح از محور جنوب غربی شهر حلب حمله‌ای را با هدف پیشروی به سمت «الراموسه» جهت تسلط بر دانشکده توپخانه ارتش سوریه و دروازه جنوبی شهر حلب آغاز کردند تا به این طریق تنها راه امداد و کمک رسانی به شهر حلب را قطع کنند.  

بزرگراه الراموسه در حلب پس از گذشت 6 ماه این گروه‌های مسلح تروریستی نه تنها موفق نشدند، حتی یکی از اهداف مورد نظر خود را محقق کنند، بلکه بسیاری از مواضع و مناطق تحت تصرف خود را نیز در رویارویی با ارتش سوریه از دست دادند و ارتش سوریه موفق شد، بخش‌های گسترده‌ای از ریف شرقی و شمال شرقی و جنوبی و جنوب غربی شهر حلب را آزاد کنند که آزادی کامل شهر صنعتی حلب و در هم شکستن کامل محاصره زندان مرکزی شهر حلب و تکمیل محاصره کوی‌های شرقی شهر حلب از طریق تسلط بر شهرک‌های سیفات و حندرات و الجبیلة و کارخانه تولید سیمان را در برمی‌گرفت که دو منطقه اخیر برای ارتش سوریه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چون با تسلط بر آنها زمینه سیطره ارتش سوریه بزرگراه «کاستلو» فراهم می‌شود که تنها گذرگاه گروه‌های مسلح در کوی‌های شرقی حلب است.  

موقعیت شهرک العویجه در حلب بر این اساس می‌توان گفت، هدف بعدی ارتش سوریه در حلب آزادسازی گردان 602 ارتش سوریه است که با در دست گرفتن کنترل آن، این امکان برای یگان‌های ارتش سوریه فراهم می‌شود، تا عملیات‌های خود در حلب را در 3 محور دنبال کنند: - محور جنوبی با هدف آزادسازی اردوگاه «حندرات» و منطقة الشقیف و کمک به نیروهای ارتش سوریه که در حوالی شهرک «العویجه» مستقر هستند و تلاش دارند، با آزادسازی این منطقه خود را به بزرگراه کاستلو مرتبط کنند و حلقه محاصره گروه‌های مسلح در کوی‌های شرقی حلب را تکمیل و هرگونه ارتباط آنها با دنیای خارج را قطع کنند.  

- محور غربی به سمت منطقه «اللیرمون» با هدف آزادسازی منطقه «الصالات» و کمک به نیروهایی که در کوی الزهراء مستقر هستند که منطقه‌ای مهم و استراتژیک از بعد نظامی شمرده می‌شود.  

محورهای چهارگانه شهر حلب/محور اللیرمون - جمعیت الزاهراء به رنگ آبی مشخص شده است - محور شمالی و تحکیم مواضع ارتش سوریه در شهرک‌ها و روستاهای ریتان و بیانون تا زمینه در هم شکستن دوشهرک شیعی نشین «نبل» و «الزهراء» و سپس پیشروی نیروهای ارتش سوریه به سمت شهرک‌های عندان و حریتان و حیّان فراهم شود. موفقیت‌ها و پیروزی‌های آرام و تاکتیک‌های پخته ارتش سوریه در ماه‌های اندک گذشته موازنه میدانی در حلب را به سود ارتش سوریه تغییر داد و روزهای آینده بی‌شک پیام‌آور پیروزی‌های بزرگ دیگری در این جبهه است.  

بزرگراه درعا - دمشق در استان درعا به رنگ زرد مشخص شده است درعا: اعلام آغاز نبرد اهل عزم در استان درعا در جنوب سوریه گروه‌های مسلح تروریستی فعال در این استان روز گذشته اعلام کردند، نبرد جدیدی را به نام نبرد «اهل عزم» آغاز کرده‌اند که هدف آن تسلط بر پایگاه‌ها و نقاط نظامی ارتش سوریه در طول مسیر درعا – دمشق است. نکته قابل تامل در نبردهای استان درعا در جنوب سوریه این است که گروه‌های مسلح فعال در این منطقه به شدت از سوی رژیم صهیونیستی حمایت می‌شوند و این حمایت‌ها تنها بعد لجستیکی ندارد، بلکه بُعد شکل نظامی و کاملا عیان و آشکار دارد و مهمترین گروه‌های مسلح تروریستی در درعا فراهم کردن زمینه رسیدن به دمشق و براندازی نظام در سوریه است.  

موقعیت شهر دوما در ریف دمشق غوطه شرقی: آماده شدن پیش زمینه‌های مصالحه در دوما ریف دمشق و غوطه شرقی آن به دلیل مجاورت با دمشق، پایتخت سوریه همواره مورد توجه گروه‌های مسلح با هدف تسلط بر آن و راهیابی به دمشق بوده است، به همین دلیل این منطقه یکی از مهمترین کانون‌های عملیاتی ارتش سوریه است که هم اکنون عملیات گسترده آن در کوی «جوبر» با پیشروی چشمگیر این نیروها در آن ادامه دارد، به گونه‌ای که با تسلط ارتش سوریه بر پل «زملکا» و جدا کردن این منطقه از جوبر زمینه محاصره کامل گروه‌های مسلح در این کوی و در گام بعدی آزادسازی آن را فراهم کنند.  

یکی از تونل‌های کشف شده در جوبر این در حالی است که یگان‌های ارتش سوریه مستقر در جوبر روز پنج‌شنبه گذشته یکی از گسترده‌ترین و بزرگ‌ترین حملات گروه‌های مسلح تروریستی به جوبر را دفع کردند که هدف از آن نفوذ به منطقه امن «المسالخ» در جوبر بود که با کشته شدن تمام عناصر مسلح شرکت کننده در این حمله همراه بود. این موفقیت‌های ارتش سوریه از هم اکنون بازتاب‌های خود را بر گروه‌های مسلح مستقر در شهر «دوما» به عنوان مرکز استان ریف دمشق گذاشته و زمزمه‌های رفت‌ و آمدهای کمیته‌ها و هیأت‌های آشتی ملی در این منطقه از هم اکنون به گوش می‌رسد، اگرچه در گام اول منابع آگاه در این شهر از عدم موفقیت‌ گفت‌وگوهای اولیه در این خصوص خبر دادند. اما آنچه در آن شک نیست، اینکه پیروزی‌های ارتش سوریه در این منطقه تاثیر بسزایی بر روند مصالحه‌ها و آشتی‌ها خواهد گذاشت. انتهای پیام/ز

93/07/27 - 05:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن