تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798396126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایت دیپلمات‌های غربی از مانع جدید مذاکرات هسته‌ای


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


المانیتور منتشر کرد:
روایت دیپلمات‌های غربی از مانع جدید مذاکرات هسته‌ای
وب سایت المانیتور به نقل از دیپلمات‌های غربی می‌نویسد: «اصرار ایران بر رفع فوری تحریم‌های شورای امنیت به محض توافق جامع، مانع نتیجه‌بخشی مذاکرات بوده است. اما لغو تحریم‌ها گام به گام و با موافقت همه اعضای این شورا صورت خواهد گرفت.



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، پایگاه اینترنتی "المانیتور" (AlMonitor) در گزارشی به نقل از دیپلمات‌های غربی می‌نویسد: «اصرار ایران بر رفع فوری تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل به محض توافق جامع هسته‌ای، مانع نتیجه‌بخشی مذاکرات بوده است.»  
بر اساس این گزارش «دیپلمات‌‌های غربی گفته‌اند در صورتی که با جمهوری اسلامی ایران بر سر پرونده اتمی به توافق برسند، امریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه کشورمان را فورا رفع خواهند کرد.»  
به نوشته المانیتور، «اما لغو تحریم‌های شورای امنیت گام به گام و با موافقت همه اعضای این شورا صورت خواهد گرفت.»  
وب سایت "دویچه وله" (DW) در این خصوص می‌نویسد: «جمهوری اسلامی ایران بر رفع هرچه سریع‌تر تحریم‌های شورای امنیت اصرار دارد. حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در روز ۲۳ سپتامبر (اول مهر) در نیویورک اظهار داشت: تحریم‌های شورای امنیت باید در طی یک "زمان قابل قبول" برداشته شود و این مسئله را برای رسیدن به توافق هسته‌ای الزامی دانست.»
 
المانیتور در گزارش خود می‌افزاید: «یک دیپلمات غربی در خلال مذاکرات اتمی با ایران در نیویورک به روزنامه‌نگاران گفت که برداشتن این تحریم‌ها زمان‌بر است و به سطح همکاری ایران بستگی دارد و اگر ایران همکاری‌اش را افزایش دهد، این تحریم‌ها هم سریع‌تر برداشته خواهند شد.»  
بر پایه گزارش این وب‌گاه اینترنتی، این دیپلمات گفته است: «آنچه ایران می‌خواهد، خلاص شدن فوری از تحریم‌های شورای امنیت است اما آنچه ما نیاز داریم، اطمینان به این است که در چارچوب یک توافق جامع، ایران به تعهدات خود عمل کند.»  
بر اساس گزارش المانیتور، «رفع تحریم‌های تصویب‌شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران، در گرو همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و اینکه این همکاری‌ها بتوانند این اطمینان را برای آژانس فراهم کند که ایران با برنامه اتمی‌اش مقاصد نظامی را دنبال نمی‌کند.»  
المانیتور از قول دیپلمات‌های غربی می‌نویسد: «در صورت رسیدن به توافق نهایی که قرار است تا ۲۴ نوامبر حاصل شود، شورای امنیت سازمان ملل، ابتدا این توافق را تایید می‌کند و چگونگی اجرای بندهای آن را مشخص می‌کند و در نهایت تحریم‌ها علیه ایران را قدم به قدم رفع می‌کند.»  
یک دیپلمات غربی به المانیتور گفته است: «ما به دنبال چیز متفاوتی از آنچه که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران تایید کند نیستیم. ما نیاز داریم تا آژانس مطمئن شود که همه چیز در مسیر درست خود پیش رفته است.»  
بر همین اساس این دیپلمات همچنین تصریح کرد: «دید ایران با غرب متفاوت است اما حکومت ایران نباید تاثیر عظیم رفع تحریم‌ها بر مردم ایران را دست کم بگیرد؛ دستاوردی که رسیدن به یک توافق هسته‌ای می‌تواند برای ایران داشته باشد.»
    المانیتور بدون ذکر نامی از این دیپلمات به نقل از وی می نویسد: «به محض رسیدن به توافق اتمی، تحریم‌های امریکا و اروپا در زمینه فروش نفت و مبادلات تجاری برداشته خواهد شد و این دستاورد کمی برای یک کشور تحت تحریم نیست.»  
شایان ذکر است که جمهوری اسلامی ایران و کشورهای پنج به علاوه یک به مدت ۱۰ روز در نیویورک و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر مذاکره کردند اما این مذاکرات بدون رسیدن به نتیجه ملموسی پایان گرفت.  
برداشتن فوری تحریم‌های شورای امنیت و نیز سطح غنی‌سازی اورانیوم از جمله موارد مورد اختلاف جمهوری اسلامی ایران با کشورهای پنج به علاوه یک می باشد.     این مواضع از سوی دیپلمات‌های ناشناس غربی در حالی اخذ می شود که جمهوری اسلامی در پی بیش از سه دهه تحریم توانسته است در سطح قابل قبولی بر مشکلات خود فائق آمده و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در زمینه های علمی، فنآوری و نظامی کسب کند.     با وجود تجربه بیش از یک دهه مذاکره با غرب، بعید به نظر می‌رسد که کشورهای غربی و امریکا بعد از توافق بر سر موضوع هسته ای ایران، دست از بهانه جویی برداشته و مسائل حاشیه‌ای دیگری چون تسلیحات موشکی، حقوق بشر و ... را مانع رفع تحریم‌ها نکنند.
     
المانیتور
      104  




۰۸/۰۷/۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن