تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821170496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کدام آنتي ويروس مناسب شبکه من است؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مهر ۱۳۹۳ (۱۳:۴۸ب.ظ)
کدام آنتي ويروس مناسب شبکه من است؟ همواره يکي از مهمترين پرسش‌هايي که مديران شبکه از خودشان مي‌پرسند، اين است: “کدام آنتي ويروس مناسب شبکه آنها است.
به گزارش خبرگزاري موج، شمار پاسخ‌هايي که براي اين پرسش مي‌توان يافت، گاهي به اندازه‌اي فراوان است که از تعداد شرکت‌هاي توليد کننده آنتي ويروس نيز بيشتر مي‌شود! از اين روي روند گزينش آنتي ويروس، گاهي چنان پيچيده مي‌شود که شايد مدير شبکه را به جايي برساند که از خير آن بگذرد و هرآنچه دم دست است را موقتي هم که شده در شبکه راه بياندازد. اينکه کدام يک از آنتي ويروس‌ها به راستي نياز ما را پوشش مي‌دهند يا توان کدام يک از آن‌ها واقعا ارزش بهايي که بابت آن پرداخت مي‌شود را دارد، نياز به بررسي‌هاي موشکافانه‌اي دارد. در زير پرسش‌هايي گردآوري شده است که مي‌تواند در اين راه کارشناسان را ياري رساند.
1-مهم است نقش Firewall را بهتر اجرا کند يا محافظت از فايل‌هاي موجود؟
آگاه باشيد که سازمان‌هاي گوناگون، تجمع اطلاعاتي متفاوت و البته مسيرهاي ورود و خروج اطلاعاتي متفاوتي دارند. بيمارستان‌ها، کارخانه‌ها و سازمان‌هاي نظامي نوع اندوختن اطلاعاتشان و روش ورود و خروج داده‌هايشان از شبکه با هم فرق دارند.
2-ميزان درآمد سازمان چه اندازه است؟
درآمد سازمان، سقف سرمايه گذاري امنيتي را تعيين مي‌کند. به گويش ديگر معين مي‌کند که تا چه اندازه بايد براي امنيت پول پرداخت کرد و اين سيستم امنيتي بايد از چه اندازه سرمايه پاسداري کند.
3-سازمان به راستي چه اندازه بر روي امنيت سرمايه گذاري خواهد کرد؟
گاهي سرمايه‌اي که سازمان مي‌خواهد براي امنيت کنار بگذارد، برابر با توان يا نياز آن‌ها نيست. گاهي حتي ممکن است براي امنيت وادار به دريافت وام هم شود، و البته گاهي هم ممکن است که بسيار کمتر از نياز واقعي و توان پرداختي‌اش سرمايه گذاري کند.
4-اين آنتي ويروس بايد امنيت چندين کاربر را تامين کند؟
شمار کم يا بسيار کاربر، گزينه‌هاي متفاوتي از آنتي ويروس را نياز دارد. گاهي يک سيستم امنيتي بسيار پيچيده و بزرگ، براي يک شبکه کوچک تا اندازه‌اي دست و پا گير مي‌شود که شبکه را تا اندازه از کار افتادن آسيب پذير مي‌کند. و يا برعکس، گزينش يک آنتي ويروس ساده براي شبکه‌اي با شمار بسيار بالاي کاربر، به هنگام بروز مشکل در شبکه يا حتي نياز به يک تنظيم خاص، مدير شبکه را به پريشاني بکشاند!
5-سازمان در آينده چند کاربر خواهد داشت؟
آينده نگري در گزينش آنتي ويروس، مدير شبکه را از تلاش‌هاي مجدد و دوباره کاري‌ها در آينده نجات مي‌دهد.
6-شبکه در کدام شهر و کشور واقع است؟
اين که شبکه در کدام موقعيت جغرافيايي قرار دارد، ميزان اهميت امنيتي و در نتيجه کيفيت آنتي ويروس را معين مي‌کند. امنيت در چين، هند، سوئيس، برزيل و ايران و يا شهرهاي تهران، بندرعباس، زاهدان و عسلويه حال و هوايي کاملا متفاوت دارد.
7-کدام توانايي آنتي ويروس بيشتر نياز است؟ فايروال، IPS، امنيت فايل‌ها، امنيت ايميل‌ها يا حتي Messaging و چت؟
برخي از آنتي ويروس‌ها، بسيار گران‌تر از برخي ديگر هستند. گاهي اين بهاي گزاف، براي توانايي‌هايي است که به راستي شبکه به آن‌ها نيازي ندارند. و البته بر عکس، گاهي هم ناخن خشکي در هنگام گزينش آنتي ويروس، شبکه و سازمان را از برخي لايه‌هاي بسيار با ارزش امنيت بي بهره مي‌گذارد.
8-داد و ستد اطلاعاتي سازمان و شبکه آن، تا چه اندازه‌اي است؟ درون شهري، کشوري يا جهاني؟
9-چقدر زمان براي شروع در اختيار داريد؟ چند روز تا چند هفته؟ چند ماه؟ يا يک روز؟
سفارش دادن يک آنتي ويروس زمان بر است، همچنين نصب و راه اندازي هرکدام زمان خودش را نياز دارد. برنامه زمان‌بندي در امنيت، گاهي تاثيرات عجيبي در تصميم گيري ها مي گذارد.
10-آنتي ويروس بايد از چند Segment پشتيباني کند؟
بايد آگاه بود که برخي از آنتي ويروس ها توانايي پشتيباني از چندين سگمنت را ندارد.
11-فعاليت سازمان چيست؟ توليدي؟ بيمارستاني؟ نظامي؟
هر دسته از سازمان‌ها، نحوه ذخيره سازي اطلاعاتي خاص خودش را دارد. مثلا توليدي‌ها، سيستم‌هاي پايگاه داده حجيمي براي انبار داري دارند در حالي که شرکت‌هاي فروش، بيشتر موارد اطلاعاتي سنگيني را در Gateway و با بيرون از شرکت و اينترنت دارند.
12-کدام گزينه مهم است: امکان Customize کردن و کسب دانش مديريت سيستم توسط کارشناسان فني سازمان، يا پشتيباني سريع و بهتر توسط شرکت توليد کننده آنتي ويروس؟
آموختن برخي از آنتي ويروس‌ها، بسيار مشکل و زمان‌بر است. همچنين برخي از شرکت‌هاي ارايه کننده اصولا سيستم آموزشي خوبي ندارند و برخي ديگر آن‌ها پشتيباني مناسبي ندارند! براي همين در هنگام گزينش آنتي ويرس، لازم است بررسي شود که قرار است که خود سازمان مديريت سيستم را به عهده بگيرد تا سرعت واکنش و مديريت رويدادها بيشتر شود، يا قرار است اين کار براي دستيابي به تنظيمات حرفه‌اي‌تر و دقيق‌تر و البته بي دردسرتر توسط شرکت فروشنده انجام شود.
13-آيا قرار است اين آنتي ويروس جايگزين آنتي ويروسي ديگر شود؟
برخي از شرکت‌ها، خدمات جايگزيني را به صورت رايگان ارايه مي‌کنند. برخي ديگر اصولا اين کار در ليست خدمات آن‌ها نيست. پاک کردن بعضي از آنتي ويروس‌ها با جان کندن انجام مي‌شود! و بعضي ديگر به سادگي آب خوردن با يک کليک.
14-ساختار شبکه چيست؟ Windows ،Novell ،Unix يا Linux يا آميخته‌اي از يک يا دوتا از آن‌ها؟
براي گروهي از سازمان ها بسيار مهم است که تمام سيستم‌ها محافظت شوند، و البته هستند سازمان‌هايي که قيد امنيت تعدادي از سيستمهايشان را مي‌زنند تنها به اين دليل که آنتي ويروس ارزانتر، از آن پشتيباني نمي‌کند!
15-نرم‌افزارهايي که در شرکت استفاده مي‌شوند از چه نوعي هستند؟ مبادلات بزرگ اطلاعاتي با پايگاه داده دارند يا صفحات HTML و وبسايت را پردازش مي کنند؟
اينکه سازمان مبتني بر چه گروهي از نرم‌افزارها فعاليت مي‌کند، در گزينش آنتي ويروس تاثيرگذار است. نرم‌افزارهايي که با پايگاه داده کار مي‌کنند، با نرم افزارهاي وب سايت و حتي آن دسته از نرم‌افزارها که به صورت سرويس کار مي‌کنند، رفتارهاي متفاوتي را با آنتي ويرو‌‌‌س‌ها، و البته آنتي‌ويروس‌ها با آن‌ها دارند.
16-چه فناوري‌هايي در شبکه فعال است: XML ،HTTP ،J2EE ،.Net و يا سرويس‌هاي وب؟
آنتي ويروس‌هاي مختلف در پردازش فناوري‌هاي متفاوت سرعت و دقت متفاوتي دارند که لازم است مد نظر قرار گيرد.
از آنجا که هر شبکه ويژگي‌هاي خودش را دارد و گزينه‌هايي که بايد مورد توجه قرار گيرند تنها محدود به ميزان فشار آنتي ويروس بر روي شبکه نيست، مقايسه آنتي ويروس‌ها نمي‌تواند خيلي موفق باشد. روي هم رفته مي‌توان گفت که ميزان بزرگي سازمان و شبکه‌اي که آنتي ويروس در آن بکار گرفته مي‌شود، در بيشتر مواقع نقش مهمي در تصميم گيري براي انتخاب آنتي ويروس دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن