تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798711693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنایات « داعش» بازآفرینی کشتار« صبرا و شتیلا»


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جنایات « داعش» بازآفرینی کشتار« صبرا و شتیلا» بیروت - ایرنا - جنایات و سیاست های انتقام جویانه گروه های تروریستی تکفیری از جمله « داعش» و« جبهه النصره» در سوریه، عراق و لبنان بازآفرینی کشتار فجیع « صبرا و شتیلا» توسط رژیم صهیونیستی و همپیمانان لبنانی آن است که هرگز از ذهن فلسطینی ها و لبنانی ها پاک نمی شود.


به گزارش ایرنا، صهیونیست ها از سال 1937 میلادی پیش از اشغال فلسطین تا سال 1948( اشغال فلسطین) و تا حمله وحشیانه 51 روزه علیه غزه در سال میلادی کنونی2014، جنایت های بسیاری را علیه شهروندان فلسطینی و لبنانی مرتکب شده اند.
اکنون در پرونده جنایات رژیم صهیونیستی ده ها و بلکه صدها کشتار و قتل عام به ثبت رسیده که حتی سالروز آنها در تقویم با هم تداخل پیدا کرده است و جنایات تروریست های تکفیری خاطره آنها را زنده می کند.
نخستین جنایت ثبت شده در خاطره فلسطینیان، کشتار قدس در اول نوامبرسال 1937 است و پس از آن کشتارهای دیگر یکی پس از دیگری انجام شد که نام شهرها و شهرک ها و روستاهای فلسطین را با خود همراه دارند، مانند قدس، حیفا، یافا، النسیج، الشیخ، العباسیه، عرب الخصاص، الرمله، یازور، طولکرم، سعسع، الحسینیه، ابوکبیر، دیریاسین، کفرقاسم، قالونیا، ناصرالدین، طبریه، عین الزیتون، صفد، ابوشوشه، بیت دارآیس، الطنطوره و...
در ارتکاب این جنایت ها و کشتارها باندهای تروریستی صهیونیستی الاتسل، لیحی، هاگانا، الارگون، شترین، بالماح و کریملی که هسته های اصلی ارتش رژیم صهیونیستی بودند، با هم در رقابت بودند و اکنون گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش ، جبهه النصره ، ارتش آزاد ، احرار الشام و ... بایکدیگر رقابت می کنند.
سیاست رژیم صهیونیستی مبتنی بر ارتکاب جنایات و کشتار ببیشتر است تا هدف اشغالگران برای ترساندن شهروندان فلسطینی و مجبور کردن آن ها به مهاجرت و ترک خانه و کاشانه خود تحقق یابد و سالهاست که این سیاست در سایه سکوت مشکوک بین المللی و منطقه ای ادامه دارد.
شیوه اجرای این سیاست بر اساس اصل انتقام است.
نیروهای رژیم اشغالگر پس از اینکه در فلسطین و لبنان از نبرد با مقاومت مایوس شدند با درپیش گرفتن این سیاست تلاش کردند تا بازوی مقاومت را قطع کنند و کشتن شهروندان آسان تر بود ، سربریدن زنان و کودکان قلب نیروهای مقاومت را به درد می آورد.
امروز هم این سیاست را گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره برای تحقق اهداف شوم خود در پیش گرفته اند و بریدن سر اسرا و گروگان ها و تجاوز به نوامیس و نسل کشی را در دستور کار دارند تا قلب نیروهای محور مقاومت را به درد آورند.
صبرا و شاتیلا نام دو اردوگاهی است که در ابتدای ضاحیه جنوبی بیروت پایتخت لبنان قراردارند و در سال 1949 برای اسکان صدها آواره فلسطینی که از کشتارها و قتل عام های رژیم اشغالگر از شمال سرزمین های اشغالی فلسطین وارد لبنان شده بودند توسط سازمان ملل احداث شدند.
مساحت این دو اردوگاه کوچک به یک کیلومتر مربع نمی رسد اما نزدیک به 12 هزارآواره فلسطینی درآن زندگی می کنند و ده ها خانواده فقیر لبنانی و این روزها اتباع سوری نیز به این اردوگاه کوچ کرده اند.
در لبنان 12 اردوگاه فلسطینی نشین وجود دارد که معروفترین و بزرگترین آنها« عین الحلوه» در شهر صیدا در جنوب لبنان است.
اما این دو اردوگاه کوچک در چنین روزی یعنی 16 سبتامبر سال1982 شهرت جهانی کسب کردند.
در این روز دنیا با وحشت از کابوس جنایتی ترسناک بیدار شد، نزدیک به 4 هزارآواره فلسطینی در سنین مختلف و ده ها لبنانی ، مانند گوسفند قربانی، قصابی شده بودند.
اجساد کودکان، زنان، مردان، جوانان و پیران در محله ها، خیابان ها، منازل و کوچه ها و در آستانه در خانه ها پراکنده بود.
این یک نمونه از سیاست انتقام جویانه صهیونیستی بود.
قتل عام صبرا و شتیلا به عنوان انتقام ترور« بشیر جمیل » رییس گروه « نیروهای لبنانی» پس از انتخاب او به عنوان رییس جمهوری لبنان انجام شد.
اکنون هم گروه های تروریستی تکفیری به بهانه حضور نیروهای حزب الله در میدان نبرد با آنها در سوریه و نزدیک مرزهای لبنان ، با خودروهای بمب گذاری شده و عناصر انتحاری در ضاحیه جنوبی مرتکب جنایت و قتل عام می شوند.
قتل عام صبرا و شتیلا با نظارت مستقیم « آریل شارون» وزیرجنگ وقت رژیم صهیونیستی و فرمانده عملیات اشغال لبنان درسال 1982 صورت گرفت.
نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی این دو اردوگاه را از همه طرف محاصره و صدها عنصر مسلح عضو« الکتائب» و« القوات» و مزدوران عضو « ارتش جنوب لبنان» به فرماندهی «ایلی حبقیه» به صبرا و شتیلا حمله کردند.
آنها وارد خانه ها و حلبی نشین ها شدند و در طول سه روز هر جانداری را که در اردوگاه ها می دیدند ، سربریدند و اعدام دسته جمعی کردند و از هر آلت برنده ای مانند خنجر و کارد و حتی تبردر این کشتار استفاده کردند.
همه جنایت های رژیم وحشی صهیونیستی از نظر تعداد قربانی ها و شیوه های فجیع کشتار با هم تفاوت دارند ولی کشتار صبرا و شاتیلا در خاطره فلسطینیان و لبنانی ها جایگاه ویژه ای دارد و تاثیری دیگر.
کشتارهایی که امروز تروریست های تکفیری مانند داعش انجام می دهند با این جنایت فجیع بسیارشباهت دارد و تنها تفاوت دراین است که امروز برخی از کشورها مانند آمریکا و فرانسه در جده و پاریس در نشست های نمایشی جمع می شوند تا در مورد به اصطلاح جنگ با داعش تصمیم گیری کنند ولی آن روز همه دنیا چشم خود را به روی قتل عامی که توسط ارتش رژیم صهیونیستی و گروه های مسلح لبنانی همپیمان آن مرتکب شدند، بست.
صبرا و شاتیلا به نماد یکی از جنایت های وحشیانه رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و سالروز این جنایت پنجره ای رو به جنایت ها و قتل عام های تاریخی دشمن صهیونیستی می گشاید.
تنها نصیب صبرا و شاتیلا از این جنایت تشکیل کمیته ای بود به نام« کمیته گرامیداشت کشتارهای صبرا و شاتیلا» که جنایت های وحشتناک رژیم صهیونیستی و مزدوران لبنانی آن علیه ملت فلسطین را در اذهان زنده نگاه می دارد.
اعضای این کمیته در سی و دومین سالروز کشتار صبرا و شتیلا از برخی نهادهای فرهنگی جنوب لبنان در صیدا ، نبطیه، قلعة الشقیف، بوابه فاطمه و « بوستان ایران» در شهرک مارون الراس نزدیک مرزفلسطین اشغالی بازدید کردند.
در این بوستان یادبودی برای شهدای « راه بازگشت» که در ماه می سال 2011 در کنار نوار مرزی با شلیک نیروهای ارتش صهیونیستی به شهادت رسیدند، بنا نهاده شده است.
معاون مسوول امور فلسطین در حزب الله در جریان بازدید از قلعه راهبردی «الشقیف» که بر مناطق وسیعی از جنوب لبنان مشرف است، از کشورهای عربی به دلیل « دست کشیدن از اصلی ترین موضوع جهان اسلام و عرب یعنی فلسطین» بشدت انتقاد کرد.
« شیخ عطاء الله » گفت: ما میزان توطئه و بی توجهی عرب ها درمقابل حمله اخیر دشمن صهیونیستی به غزه را لمس کردیم.
وی افزود: درحالی که اعضای این کمیته از سراسر اروپا گرد می آیند و برای زنده نگاه داشتن قتل عام صبرا و شاتیلا و بزرگداشت همه آزادگان حضور می یابند، سران کشورهای عربی به کار خود مشغول هستند.
معاون مسوول امور فلسطین در حزب الله تاکید کرد: مقاومت به همه آن ها وفادار و فلسطین تا زمان آزادی تمام سرزمین ها و مقدسات برای همیشه قضیه اصلی باقی می ماند هرچند کسانی بخواهند حقیقت را مخفی نگه دارند.
« قاسم عینا »سخنگوی این کمیته نیز گفت: برخی می خواهند بر حقیقت سرپوس گذارند ، کشتار صبرا وشتیلا فقط قتل عام فلسطینیان نبود بلکه لبنانی ها و فلسطینیان با هم قتل عام شدند.
وی افزود: به جنوب لبنان می آییم زیرا جنوب میدان مقاومت است و دشمن صهیونیستی از جنوب شکست خورد.
قاسم عینا خاطرنشان کرد: سابقه همراهی و همگامی میان مقاومت فلسطین و اهالی جنوب لبنان به قبل ازسال 1982 بازمی گردد، زمانی که اهالی جنوب با آغوش باز از انقلاب فلسطین استقبال کردند و نبردی مهم در قلعه «الشقیف» روی داد و تعدادی از رزمندگان فلسطین درکنار رزمندگان مقاومت ملی اسلامی لبنان به شهادت رسیدند.
و در« بوستان ایران» در شهرک مارون الراس هم عضو شورای سیاسی حزب الله و نماینده سابق مجلس لبنان «حسن حب الله» از این کمیته بین المللی استقبال کرد.
وی فعالیت های این هیات برای دفاع از ملت فلسطین و همه ملت های عربی برای بازپس گیری سرزمین ها و مقدسات تاریخی و نمایش وحشی گرهای دشمن صهیونیستی را ستود.
«موریسیو موسیلینیو» رییس این کمیته هم گفت: حضور این کمیته در جنوب لبنان برای پاسداشت خاطره قتل عام صبرا و شاتیلا است اما مهمتر آن است که بتوانیم به خانواده های قربانیان که خواستاراجرای عدالت هستند و به فلسطینی هایی که در لبنان زندگی می کنند و همچنان حقوقشان پایمال می شود و نمی توانند به کشورشان بازگردند، کمک کنیم.
وی افزود: ما در کنار دوستان خود در حزب الله هستیم، با شما و درکنارشما هستیم ، از جنایت های رژیم صهیونیستی علیه شما و حجم فشارها به دلیل تحریک های این رژیم آگاه هستیم اما این را هم می دانیم که شما برای مقابله با هر حمله ای آمادگی دارید.
به مناسبت سالروز کشتار صبرا و شتیلا مراسمی محدود هم در محل اتحادیه رسانه ها و مطبوعات لبنان برگزار شد.
اما امسال در لبنان برگزاری مراسم های مردمی و بویژه طرفداران محور مقاومت ضد صهیونیستی برگزار نشد زیرا گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش و جبهه النصره تهدید کرده اند که با خودروهای بمب گذاری شده به این گونه مراسم حمله می کنند تا شاید صبرا و شتیلایی دیگر خلق شود.
خاورم ** 632** 1324


25/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن