واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: آموزش ساخت چمن مصنوعی ورزشگاه آزادی! reza 2kn 29 آبان 1388, 11:30سلام به همه دوستان و استادان cinema 4D من تصمیم گرفتم که یه چند وقتی این ورا بیشتر باشم تا افتر:) همونطوری که تو تاپیک گالریم گفتم هر آموزش به درد بخور و در سطح فهم خودم:shock:دیدم اینجا هم میزارمش. اینم آموزش ساخت چمن مصنوعی ورزشگاه آزادی :lol: هست که گویا قبلا کسی گذاشته بود ولی بعد به G تغییر داده شده بود. امیدوارم که خوشتون بیاد:rose: کار ما آخر این شکلی میشه: اول برای ساخت زمین از منوی Primitive یک Landscape به برنامه اضافه کنید. حالا باید زمین مون رو قابل ویرایش کنیم. کلید C رو بزنید. حالا یک متریال برای زمین می خوایم. تو پنل Materials دو بار کلیک می کنیم یک متریال جدید ساخته میشه.روی متریال دوبار می کلیک کنیم تا مشخصاتش باز بشه. چون ما نمیخوایم که زمینمون نور ها رو منعکس کنه از قسمت چپ تیک گزینه Specular رو برمیداریم. به قسمت Color میریم. در اینجا میتونیم از ترکیب دو رنگ تیره استفاده کنیم ولی از منوی کشویی پایین کادر انتخاب رنگ گزینه Noise رو انتخاب میکنیم. روی کلمه Noise کلیک می کنیم تا به قسمت تنظیمات Noise بریم. در بالا مقدار قسمت Seed رو روی 665 قرار میدیم. اونجوری که من متوجه شدم این Seed فقط تو ورژن 11 به بالا هست. ولی اگه شما این گزینه رو ندارین اصلا جای نگرانی نیست.من به جای این Seed در قسمت پایین مقدار Speed رو برابر 665 قرار دادم و نتیجه بسیار زیبا شد. برای رنگ های Color1 و Color2 هم دو رنگ قهوه ای تیره انتخاب میکنیم : پنجره متریال رو می بندیم. با گرفتن متریال و کشیدن و انداختن روی زمینمون متریال رو به زمین نسبت میدیم.حالا وقت این هست که چمن ها رو وارد زمین کنیم. از منوی ابزار بالا ابزار Live Selection Tool رو انتخاب می کنیم و از در قسمت Attributes تیک Only Select Visible Elements رو میزنیم. از منوی سمت چپ ابزار Polygon Tool رو انتخاب می کنیم: همه زمین رو انتخاب میکنیم. از منوی Hair گزینه Fur رو انتخاب می کنیم. به این صورت یه متریال مو به قسمت متریال هامون اضافه میشه. روی متریال Fur یه بار کلیک می کنیم تا مشخصاتش تو قسمت Attributes باز بشه و از تب Basic تیک گزینه های Color , Thickness , Scale , Kink , Wave رو بزنید : در قسمت Color چون ما میخوایم که چمن رست کنیم باید یه ترکیب رنگ از سبز روشن و نسبتا تیره درست کنیم و همچنین میزان Brightness رو هم روی 60 میذاریم: به قسمت Specular می ریم و میزان Strength رو به 40% تغییر میدیم و همچنین Sharpness رو به 20 به قسمت Secondary میریم و Strenght و Sharpness اون رو هم به 60 و 30 تغیر میدیم : در قسمت Thickness میزان Root رو به 1.2 تغییر میدیم و در قسمت Curves یک منحنی به صورت زیر درست می کنیم: در قسمت Scale مقدار Variation رو به 40 افزایش میدیم: در قسمت Kink ، Kink رو به 10 کاهش میدیم و همچنین میزان Amount رو هم برابر 70 قرار میدیم: در قسمت Wave میزان Amount رو به 20 % کاهش میدیم: خوب تا اینجا کارمون با متریال دهی تموم شده. برای ادامه کار در قسمت Objects روی Fur کلیک می کنیم و در پنل Attributes و در تب Object مقدار Count رو به 200000 افزایش میدیم و برای Segment عدد 10 ، برای Length 30 ، برای Variation 4 و برای Randomize عدد 6 رو انتخاب می کنیم. حالا نیاز به چند تا آدم بیکار و یه توپ 40 تیکه دارین که از فوتبال تو آزادی حالشو ببرین:green: امیدوارم به دردتون خورده باشه:rose: GFX Master 29 آبان 1388, 12:07ممنون زحمت كشيدي. از اين آموزشا بازم جايي ديديد ترجمه كنيد لطفا. مرسي و موفق باشي. :rose: aliseven 29 آبان 1388, 13:15آموزش خيلي جالب و قشنگي بود اما خوب من cinema 4D كار نكردم ولي حالا تصميم گرفتم يه مقدار كار كنم و يه كم ياد بگيرم بازم منتظر آموزشهاي بهتري ازت هستيم شاد و موفق باشي:rose: gilas 30 آبان 1388, 12:01خیلی جالب بود ممنونم:rose: Amin 4D 30 آبان 1388, 12:24چند تا نکته به آموزش اضافه میکنم با اجازه دوستان: اون قسمتی که گفتی باید با استفاده از Live Selection Too تمام پولیگان های آبجکت زمینمون رو انتخاب کنیم باید قبل از اون آبجکتمون رو با استفاده از Make Editable یا زدن کلید C از روی کیبورد تبدیل به یه مش قابل ویرایش کنیم. و جدای از این برای اینکه به یه آبجکتی Hair یا Fur بدیم لازم نیست اون رو تبدیل کنیم به یه مش قابل ویرایش. اگه همین جوری زمانی که آبجکت رو ساختیم اون رو انتخاب کنیم و روی کلید Fur کلیک کنیم هم Fur برای کل آبجکت ساخته می شه. این روشی که دوستمون گفت برای اینه که ما مثل بخوایم به قسمتی از آبجکتمون Fur بدیم که در اینجا اینطور نیست. راستی یه کم توضیح هم بدم برای اینکه بدونید اون چند گزینه ای که توی متریال چمنتون تیک زدید چیه باید بگم Thickness همون ضخامت مو یا چمن هست و چون چمن اول یه کم باریک هست و بعد یه کم پهن تر و میشه و در آخر هم به صفر می رسه. که اینجا دوستمون یه کم غیر عادی اون رو تنظیم کردن. از Kink برای دادن حالت به نظمی به مو استفاده می شه. از Wave هم برای ایجاد موج در مو و چمن استفاده می شه. Scale هم میزان ارتفاع مو و چمن ها رو مشخص می کنه که مقدار Variation اون باعث می شه این ارتفاع برای هر مو یه کم راندوم تنظیم بشه (البته در محدوده ی عددی که برای Scale تنظیم کردید). می بخشید. جسارت شد. راستی دوستان می تونن در اینجا هم چند آموزش در مورد Cinema 4D ببینند. موفق باشید. reza 2kn 30 آبان 1388, 17:58سلام امین جان ممنون از نظرات تکمیلی ولی من متوجه نشدم بالاخره باید قابل ویرایش بشه این یا نه؟؟؟ اگه بله که تو مرحله دوم که دقت کنی اینکار رو کردم. در ضمن هم من از سینما 4 دی این قدر ها سرم نمیشه که بخوام آموزش از خودم بدم. این آموزش رو دیدم تو اینترنت چون خودم که زیاد چیزی بلد نیستم تونستم انجامش بدم و دیدم آسونه از طرفی این بخش سینما 4 دی هم خیلی متروکه هست گفتم ترجمش کنم و بذارم اینجا. در کل از همه عزیزان ممنون:rose: سعی می کنم چند تا آموزش دیگه هم بذارم. Amin 4D 30 آبان 1388, 18:34reza 2kn جان ببین، اگه قراره مو یا چمن به کل جسم اعمال بشه لازم نیست جسممون رو قابل ویرایش کنیم ولی اگه خواسته باشیم به یه قسمت از جسم مو یا چمن بدیم باید جسم رو به یه جسم قابل ویرایش تبدیل کنیم. موفق باشی. Moralist-Boy 01 آذر 1388, 08:41سلام . دستت درد نکنه زحمت کشیدی . کاش یه عکسی چیزی از نتیجه نهایی کار میذاشتی تا دوستان بیشتر ترقیب بشن . :rose: reza 2kn 01 آذر 1388, 17:23سلام داداش . خیلی ممنون بابت نظرت ولی من در اول و آخر کار 2 بار عکس نهایی رو گذاشتم که متاسفانه اونها و یه سری دیگه از عکس ها یا پاک شدن یا نانو پاک پرشیا :lol: حالا حتما می گردم و عکس ها رو دوباره می زارم اگه نشد ، خودم عکس میگیریم. میذارم...
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2296]