تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819226381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ممنوعیت ها در جریان انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ممنوعیت ها در جریان انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه آنکارا- ایرنا- طبق دستور شورای عالی انتخابات ترکیه، در جریان انتخابات امروز ریاست جمهوری خرید و فروش و سرویس مشروبات الکلی در رستوران ها و حمل سلاح توسط غیرنظامیان و آنهایی که پلیس نیستند، ممنوع است.


به گزارش ایرنا، مردم ترکیه امروز (یکشنبه) برای اولین بار در تاریخ خود به منظور انتخاب رییس جمهور جدیدشان پای صندوق های رای می روند.
حدود 53 میلیون نفر از واجدین شرایط در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، امروز برای اولین بار در تاریخ این کشور حق رای دادن به نامزد خود برای احراز پست ریاست جمهوری را انجام می دهند.
به دستور شورای عالی انتخابات ترکیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری این کشور، خرید و فروش و سرویس مشروبات الکلی در رستوران ها از ساعت 6 صبح به وقت محلی تا ساعت 24 و حمل سلاح در سراسر این کشور توسط غیرنظامیان و آنهایی که پلیس نیستند، ممنوع است.
همچنین رسانه ها حق انتشار هیچ گونه خبر تحلیلی و گمانه زنی در خصوص انتخابات و یا نتایج آن را تا ساعت 18 ندارند.
پس از پایان انتخابات تا ساعت 21 به وقت محلی رسانه ها تنها می توانند بیانیه های شورای عالی انتخابات در مورد نتایج شمارش آرا را منتشر کنند.
شورای عالی انتخابات ترکیه صلاحیت دارد که ساعت 21 این موضوع را به زمانی زودتر و یا دیرتر تغییر دهد و در این صورت تصمیم خود را با صدور اطلاعیه ای به اطلاع رسانه ها می رساند.
اماکن تفریحی از جمله کافی نت ها و قهوه خانه ها، در مدت رای گیری تعطیل خواهند بود و رستوران ها و سالن های غذا خوری فقط برای فروش خوراک می توانند دایر باشند.
پیشتر روسای جمهور ترکیه از میان نامزدهای احزاب سیاسی و با آرای نمایندگان مجلس انتخاب می شدند که با تغییر قانون مربوط قرار شد، انتخابات امروز با آرای مستقیم مردم برگزار شود.
در این رقابت ها ˈاکمل الدین احسان اوغلوˈ دبیر کل سابق سازمان همکاری اسلامی به عنوان نامزد مشترک از سوی احزاب مخالف ˈجمهوری خواه خلقˈ و ˈحرکت ملیˈ و ˈصلاح الدین دمیرتاشˈ نامزد حزب ˈدموکراتیک خلق هاˈ که در مناطق کردنشین ترکیه از هواداران بیشتری برخوردار است، با ˈرجب طیب اردوغانˈ رهبر حزب حاکم عدالت و توسعه که طی 12 سال گذشته بر قدرت سیاسی در ترکیه تسلط داشت، مبارزه خواهند کرد.
خاورم ** 2010**7074**1275



19/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن