تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813229820




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشگیری از بروز سنگ کلیه با تقویت معده


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
پیشگیری از بروز سنگ کلیه با تقویت معده

پیشگیری از بروز سنگ کلیه با تقویت معده
: یک کارشناس طب سنتی گفت: مهمترین راه پیشگیری از بروز سنگ، جلوگیری از ایجاد فضولات و اخلاط غلیظ و لزج است و این مهم با تقویت معده و قوت هاضمه و نیز مصرف مواد غذایی مناسب امکان پذیر است.
به گزارش نامه نیوز، سید جواد علوی در گفت‌و‌گو با  تسنیم، درباره سنگ مجاری ادارا اظهار داشت: در فصل تابستان افراد در معرض کم آبی قرار می‌گیرند و مواد زائد با غلظت بالا در ادرارشان دفع می‌شود. به این منظور در خصوص کسانی که سنگ کلیه و مجاری ادراری دارند، باید توجه ویژه‌ای به سلامت دستگاه ادراری داشته باشند.

به گفته وی مکتب طب سنتی ایران، مکتبی کل نگر است که بر اساس اصول، قواعد و زاویه دید خاص خود راه حل‌هایی مختص شرایط مختلف را ارائه می‌دهد.

این کارشناس طب سنتی افزود: از اصول اولیه در طب ایرانی حفظ سلامتی بر اساس تصحیح روش زندگی است. تغییر و اصلاح روش‌های تغذیه و آشامیدن یکی از روش‌های پُر کاربرد در طب ایرانی محسوب می‌شود.

علوی ادامه داد: از دیدگاه طب سنتی، علت ایجاد سنگ در کلیه و مثانه، وجود حرارت خارج از اعتدال در بدن و تأثیر آن بر روی اخلاط غلیظ و لزج است که حرارت باعث خشک شدن و افزایش غلظت رطوبات شده و اخلاط غلیظ را متحجر و تبدیل به سنگ می‌کند.

وی بیان داشت: ضعف قوت دافعه کلیه و تنگی مجاری ادراری نیز مزید بر علت شده و احتمال تشکیل سنگ را افزایش می‌دهد. اما مهمترین راه پیشگیری از بروز سنگ، جلوگیری از ایجاد فضولات و اخلاط غلیظ و لزج است و این مهم جز با تقویت معده و قوت هاضمه و نیز مصرف مواد غذایی مناسب امکان پذیر است.

این کارشناس طب سنتی گفت: در پیشگیری و درمان این بیماری، باید توجه زیادی به دستگاه گوارش کرد. غذا را باید زیاد جوید تا کاملاً با آب دهان آغشته شود. از پُر خوری باید پرهیز کرد و در تقویت معده باید کوشید تا خوراک را به خوبی گوارش دهد. در نهایت شکم نیز باید نرم نگه داشت، بنابراین روزی 2 بار صبح و عصر در ساعتی معین نسبت به تخلیه اقدام شود.


1393/5/17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن