تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820857962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهکارهای افزایش جمعیت و جلوگیری از طلاق در قم بررسی شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم در جلسه شوراي فرهنگ عمومی استان/
راهکارهای افزایش جمعیت و جلوگیری از طلاق در قم بررسی شد
قم - خبرگزاری مهر: راهکارهای افزایش جمعیت و جلوگیری از افزایش طلاق در يكصد و بيست و هفتمين جلسه شوراي فرهنگ عمومی استان قم بررسي و مورد بحث قرار گرفت.



به گزارش خبرگزاری مهر، در يكصد و بيست هفتمين جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان که به رياست آيت الله سعيدي امام جمعه قم و نائب رئيسي حجت الاسلام و المسلمين صالحي منش استاندار قم و دبيري حجت الاسلام و المسلمين ايزد پناه مشاور وزير و مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و همچنین اعضای این شورا در سالن جلسات استانداري برگزار شد، چندين دستور جلسه مورد بحث و بررسي قرار گرفت. در ابتداي جلسه حجت الاسلام والمسلمين ايزد پناه با آرزوی اینکه در شب های قدر، تقدیر مناسبی برای جایگاه قم رقم خورده باشد، از تمامی مدیران خواست تا در جهت تحقق هر چه بهتر منویات رهبری به ویژه در فرهنگ عمومی تمام کوشش خود را بکار بگیرند. دبير شوراي فرهنگ عمومی استان قم ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز خبرنگار، گفت: امیدوارم بتوانیم ادامه دهنده راه شهدای خبرنگار در انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و خبرنگاران شهید در دیگر کشورهای اسلامی باشیم. اعضای شورا جهت تکریم و شادی روح شهدای خبرنگار فاتحه ای را نیز قرائت کردند. وی در ادامه ضمن قدردانی از زحمات عباس جهان بینی، به حسن عابدی مدیرکل جدید ورزش و جوانان قم به عنوان عضو جدید این شورا خیر مقدم گفت. در ادامه جلسه شوراي فرهنگ عمومی استان قم، حجت‎الاسلام محمدباقر ولدان، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قم ضمن گرامیداشت پنجم مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی، به عنوان دستور اول جلسه به بیان ارائه گزارش و طرح پیشنهادی جهت بهینه سازی فرصت های نهاد نماز جمعه در سطح استان قم، با رویکرد سلامت واعتدال فرهنگ عمومی پرداخت. وی بر ضرورت تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان با نهاد نماز جمعه تأکید کرد و اظهار داشت: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به مقوله فرهنگ توجه ویژه شده است باید ظرفیت نماز جمعه که به عنوان یک رسانه فرهنگی و دینی به شمار می رود را بهینه سازی کنیم. پس از ارائه این دستور جلسه توسط ولدان و اظهار نظر اعضا، مقرر شد در این خصوص جلسات تخصصی برای بررسی و فراهم کردن زمینه های تعامل بیشتر دستگاه های اجرایی با نهاد نماز جمعه تشکیل شده و نتایج آن در جلسه بعد این شورا ارائه شود. موضوع راهکارهای افزایش جمعیت و جلوگیری از طلاق دستور جلسه بعد شورا بود که توسط مظفری مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قم ارائه شد و پس از آن توسط اعضا مورد بررسی قرار گرفت. مظفری در گزارش خود گفت: از سال 1367 که فرهنگسازی موضوع فرزند کمتر زندگی بهتر در دستور قرار گرفت، متاسفانه جمعیت کشور با سرعتی زیاد کاهش یافت و از میانگین رشد جمعیت باز ماند. مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با تاکید براینکه در صورت ادامه این روند، بر اساس پیش بینی صورت گرفته جمعیت ایران در سال 1480 به 35 میلیون خواهد رسید، ادامه داد: کاهش نیروی کار، کاهش نخبگان جوان، کاهش نیروی دفاعی کشور و ... از عواقب کاهش جمعیت کشور خواهد بود. در خصوص این دستور جلسه نیز کمیته‌ای متشکل از مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قم، دانشگاه علوم پزشکی، حوزه علمیه قم، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل صدا و سیمای استان، مدیرکل ورزش و جوانان و اداره کل تبلیغات اسلامی برای بررسی موضوع افزایش جمعیت تشکیل شد. آخرین دستور جلسه يكصد و بيست و هفتمين جلسه شوراي فرهنگ عمومی استان قم ارائه گزارشی از حیا زدایی در فضای مجازی بود که توسط مدیرکل اطلاعات استان قم به صورت محرمانه و بدون حضور خبرنگاران ارائه شد.

 


۱۳۹۳/۵/۱۶ - ۱۴:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن