تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820118478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرانه آموزشی در استان تهران پایین است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سرانه آموزشی در استان تهران پایین است تهران بزرگ- ایرنا- مدیر آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با بیان اینکه سرانه آموزشی در استان پایین است، گفت: آموزش های مهارتی در استان آنطور که باید خوب نیست و در این زمینه بخش خصوصی عملکرد ضعیفی داشته است.


به گزارش ایرنا، ˈمحمدصدیق محمدیˈ عصر سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان فیروزکوه در محل سالن اجتماعات مرکز فنی و حرفه ای ˈشهید رجاییˈ این شهر اظهارکرد: آموزش های مهارتی که منجر به اشتغال پایدار می شوند، در دنیا از اهمیت خاصی برخوردارند.
وی گفت: مطالعه بیش از 25 کشور جهان نشان می دهد بطور متوسط 30 درصد بودجه های آموزشی صرف آموزش های کلاسیک و مابقی آن صرف آموزش های مهارتی می شود.
محمدی سرانه آموزشی استان تهران را حتی از برخی استانهای کمتر برخوردار کشور کمتر برشمرد و افزود: آموزش های مهارتی در استان آنطور که باید قوی عمل نکرده و در این زمینه بخش خصوصی عملکرد ضعیفی داشته است.
وی تعدد دستگاه های آموزشی در کشور را از جمله مشکلات موجود برشمرد که منجر به موازی کاری های فراوان شده است و بیان کرد: متاسفانه افرادی که در مسائل مهارتی صاحب نظرند هیچ پایه و اساسی برای سنجش مهارتشان وجود ندارد.
مدیر آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران خواستار اهمیت دادن هر چه بیشتر به آموزش های مجازی شد که درآمدزایی و اشتغالزایی بالایی دارند.
وی تصریح کرد: آموزش های مهارتی متولی توسعه و ارتقاء جامعه است و چه خوب است مراکز دولتی، خصوصی و صنعتی با آموزش های فنی و حرفه ای به هم مرتبط شوند.
محمدی همچنین خواستار هدفمند شدن اعطای وام و تسهیلات شد تا افرادی که آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفته و توانایی ایجاد اشتغالشان به اثبات رسیده، از آن بهره مند شوند.
محمدی تاکید کرد: برگزاری دوره ای شورای فنی و حرفه ای در شهرستان ها، آموزش های مهارتی را یکپارچه و هدفمند کرده و برنامه ریزی برای آن را میسر می سازد.
وی از انعقاد قرارداد سه جانبه بین فرمانداری تهران، سازمان فنی و حرفه ای و نهادهای بهزیستی و کمیته امداد استان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: مطابق این تفاهم نامه، سازمان فنی و حرفه ای نسبت به ارائه آموزش های منجر به اشتغال به اعضای جامعه هدف این نهادها اقدام کرده و پس از اتمام آموزش، آنان را به عنوان کارگر استخدام شده بیمه می کند و حتی تولیداتشان را نیز خریداری می کند.
این مقام مسؤول در خاتمه خواستار به روز شدن تجهیزات کارگاهی مرکز فنی و حرفه ای شهرستان با کمک مسؤولان محلی و همچنین نیازسنجی آموزشی به منظور ارائه برنامه های آموزشی مدّنظر شد.
تهرام/8142//1348



14/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن