تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 1 اسفند 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

بانک کتاب

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

خرید از چین

خرید از چین

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

کاشت ابرو طبیعی

پارتیشن شیشه ای اداری

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

پی ال سی زیمنس

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک

تعمیر سرووموتور

تحصیل پزشکی در چین

مجله سلامت و پزشکی

تریلی چادری

ایونا

تعمیرگاه هیوندای

چاپ جزوه ارزان قیمت

کشتی تفریحی کیش

تور نوروز خارجی

خرید اسکرابر صنعتی

طراحی سایت فروشگاهی فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین طراحی فروشگاه اینترنتی وب‌سایت

کاشت ابرو با خواب طبیعی

هدایای تبلیغاتی

زومکشت

فرش آشپزخانه

خرید عسل

قرص بلک اسلیم پلاس

کاشت تخصصی ابرو در مشهد

صندوق سهامی

تزریق ژل

خرید زعفران مرغوب

تحصیل آنلاین آمریکا

سوالات آیین نامه

سمپاشی سوسک فاضلاب

مبل کلاسیک

بهترین دکتر پروتز سینه در تهران

صندلی گیمینگ

کفش ایمنی و کار

دفترچه تبلیغاتی

خرید سی پی

قالیشویی کرج

سررسید 1404

تقویم رومیزی 1404

ویزای توریستی ژاپن

قالیشویی اسلامشهر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1861022396




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرخوندن Brush -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: چرخوندن Brush AVGHH 11 آبان 1387, 16:53سلام؛ این اولین پست من تو بخش ps هس :) 1- میخواستم بدونم چطوری میشه یه براش رو چرخوند و ازش استفاده کرد؟ 2- چطور میشه از براش ها با اندازه بیشتر از 2500 استفاده کرد؟ ببخشید اگه سوالام در حد گلابیه! Narcisus 11 آبان 1387, 18:581- 2- نمیشه کاری نداری؟ بای نرگسی memol_515 11 آبان 1387, 19:12يك براش رو كه نميشه چرخوند، اما شما ميتوني براش رو توي يه لايه جديد اعمال كني و بعدش همون لايه رو با ابزار tarnform (ctrl+t) بچرخوني سوال دومت هم كه شايد بتوني براش رو در همون سايز مناسبش باز در يك داكيومنت جديد اعمال كني، و بعد اون رو تبديل به شيپ كني و بعد از شيپ به عنوان براش استفاده كني. اما خود براش ها، ساخته شده از پيكسل اند و اگه زياد بزرگشون كني، افت كيفيت داري. موفق باشي دوست عزيز. سوالي بود در خدمتيم mayapower 11 آبان 1387, 19:19سلام چي؟ يعني چي؟!!! نرگس خانوم ممول جون كي گفته نميشه براش رو چرخوند بي زحمت F5 رو بزن دوس جون Brush Tip shape حالا براشتو بچرخون كاري داشت اگه منظورت همين باشه نميدونم......:wink: سلام اينم عكسش.... ) memol_515 11 آبان 1387, 19:58من نميدونستم. مرسي از راهنماييت دوست جون Narcisus 11 آبان 1387, 20:11ببخشید مگه من چی گفتم :snap: فقط شما از اون راه گفتی GFX Master 11 آبان 1387, 20:13mayapower جان ممنون از راهنمایی که کردی ولی خواهشا برای یک راهنمایی فقط 1 پست بزن نه 3 تا! پستهاتون رو ادغام کردم. mayapower 11 آبان 1387, 20:40ممنونم دوستان سارا خانوم (:sad:)و نرگس خانم (:mad:)و مائده خانوم(:oops:خاهش ميشه) AVGHH 12 آبان 1387, 15:01از همگی به خاطر جوابای درست و غلطتون ممنونم :D راستی، دومیه یعنی واقعا راهی نداره؟! یکم فک کنید شاید بشه ها!! :rose: GFX Master 12 آبان 1387, 15:23شما عدد 2501 رو وارد کن اگر شد بعد هر عدد بزرگتری هم خواستی وارد کن. خوب دوست گرامی فکر کردن نمیخواد دیگه. همچین قابلیتی توی فتوشاپ وجود نداره. چون اصلا کمتر براشی هم هست که سایز حتی به همون 2500 برسه. بعدشم به فرض مثلا فتوشاپ سایز 100000000 رو هم داشت! شما میدونید که بزرگ کردن حتی 1 پیکسل، کیفیت براش رو به شدت کم میکنه؟ به هیچ وجه نباید سایز براش رو بزرگتر از سایز اصلیش کنید. چون کیفیتش کاملا خراب میشه. AVGHH 12 آبان 1387, 15:30خب اومدیم و من خواستم یه بنر بزنم در ابعاد تیم ملی (مثلا 4 در 6 متر)، اونوقت یعنی باید بیخیال براشا بشم؟! تو اینجور مواقع باید چیکار کرد؟ اصن براشی بزرگتر از 2500 داریم؟ ممنون GFX Master 12 آبان 1387, 16:13اول اینکه بنر در اون سایز رو با رزلوشن 300 که کار نمیکنن. با رزلوشن 50 - 60 کار میکنن. توی اون سایز هم میشه یجورایی از همین براشها استفاده کرد. ولی جدای از اون اصلا چرا از براش استفاده میکنید؟! براش معمولا توی چاپ هم خیلی خوب درنمیاد. تو اینجور کارا استفاده از طرحهای وکتور که قابلیت بزرگ کردن تا هر سایزی رو دارن خیلی عاقلانه تره. براش هم نخیر بزرگتر از 2500 اصلا قابل تولید کردن نیست که بشه تولید کرد. mayapower 12 آبان 1387, 19:39سلام ببخشيد اصلاً براي چاپ بنر سايز بايد 1 به 10 باشه دوست عزيز يعني شما چهل در شصت بايد طرح تو بزني با همون dpi 300 موفق باشي....:rose: Mehdi_Naissipour 12 آبان 1387, 19:43یه راه داره بروبچز! ببین میشه توی یه فایل جدید با اندازه ی دلخواه، براش رو تا حد امکان بزرگ کرد و یه بار استفاده کرد(تو رنگ مشکی) بعد از Edit>Define Brush بعنوان یه براش جدید تعریفش کرد. البته کیفیتش حتماً پایین میاد، اما میتونی 2500 بار دیگه هم با این روش بزرگش کن.:) موفق باشی. AVGHH 14 آبان 1387, 13:04بنر در اون سایز رو با رزلوشن 300 که کار نمیکنن. با رزلوشن 50 - 60 کار میکنن.شما چهل در شصت بايد طرح تو بزني با همون dpi 300 یکی میگه 50-60 یکی میگه 300! تو رو خدا یه جوری توضیح بدین ماهم بفهمیم... :-? مثلا اگه من بخوام این بنر 40 در 60 رو بزنم فایلی که باز میکنم باید چند در چن باشه؟ واحدشم بی زحمت بگید براي چاپ بنر سايز بايد 1 به 10 باشهشرمنده، منظورتو نگرفتم. نسبت چی به چی باید 1 به 10 باشه؟ شما چهل در شصت بايد طرح تو بزنياین 40 و 60 ای که میگی واحدش چیه؟ پیکسله، سانته، چیه...؟ ببخشید اگه شبیه خنگا سوال میکنما، آخه من حرفه ای کار نکردم، هر چی طرحم تا حالا زدم زیقی بوده! :sad: mayapower 14 آبان 1387, 18:28سلام ببخشيد دوس جون شما درس ميگي ببين كار بنر و فلكس واحدش سانتيمتره يعني كلاً كار چاپ 60 و 40 رو هم همون سانتي متره dpi رو هم بايد 300 بگيري من يكي كه دارم هنگ ميكنم از دست سارا مجي و مهدي و بقيه آخر عمري ميخوان دق بدن آخه اصلا كيفيت چاپ ماله dpi ميگن كمش كن و از اون طرف دستگاه چاپ فايلتو با سايز اصلي چاپ نميكنه اونو ده برابر ميزنه يهني چه جوري بگم.... كارتو بايد يك دهم سايز اصلي طراحي كني يعني آخه يه كدوم بچه ها دستگاه چاپ بنر نديدن:shock::-? موفق باشي اميوارم منظورمو بفهميده باشي:sad: Mehdi_Naissipour 14 آبان 1387, 18:58اسماعیل جان، عذر میخوام ازت ولی فکر میکنم شما فقط یه دستگاه چاپ بنر رو توی یه چاپخونه دیدی که اپراتورش فایل هایی رو که میگیره، 10 برابر چاپ میکنه:) هرچی ابعاد کار شما باشه بر حسب سانتی متر یا اینچ، چاپخونه هون رو چاپ میکنه، با هر کیفیتی که بهش داده باشین به شرط اینکه در چهارچوب کیفیت دستگاه باشه. اگه کار در فاصله ی مطالعه (حدود 30 تا 60 سانتی متر دیده میشه، بهتره کیفیت چاپش حداقل 300 نقطه در اینچ باشه و هرچی فاصله ی مخاطب از کار بیشتر باشه چشمش نقاط رو به هم نزدیکتر میبینه و میشه کیفیت کار رو به همون نشبت کاهش داد. مثلاً اگه مطمئنی که کسی کار رو از فاصله ای نزدیکتر از 3 متر نمیبینه حتی میتونی رزولیشن اون رو 30 نقطه در اینچ تعیین کنی (البته با ابعاد واقعی) و مطمئن باشی که کار رو با همون کیفیتی میبینه که یک کار چاپی 300 نقطه در اینچ در فاصله ی 30 سانتی متر رو میبینه. امیدوارم توضیحاتم جامع بوده باشه. موفق باشید. GFX Master 14 آبان 1387, 20:45ممنون مهدی جان. اسماعیل جان کاری که شما میگی نشد نداره ولی روش اصلی چاپ لارج فرمت اینه که سایز رو اصلی و رزلوشن رو کم کنیم. اینی که میگی دستگاه چاپ خودش کار رو 10 برابر میکنه اصلا درست نیست. بعضی از اپراتورهای این دستگاه خودشون این کار رو انجام میدن و اصلا ربطی به دستگاه چاپ نداره. دستگاه جاپ هر سایز و رزلوشنی که شما براش تعیین کنی رو چاپ میکنه. حالا بریم سر سوالات AVGHH عزیز. شما برای طراحی یه فایل با سایز اصلی یعنی همون سایزی که میخوای چاپ کنی که در اینجا 40×60 سانتیمتر هست باز کن. رزلوشن رو برای اینکار روی 60 قرار بدی فکر کنم کافی باشه. واحد رزلوشن dpi یا همون Dot per Inch هست. یعنی تعداد نقاط موجود در هر اینچ مربع. وقتی شما کار رو 60 dpi درنظر میگیری در واقع داری تعیین میکنی که توی هر اینچ مربع از کارت 60 تا نقطه ی رنگی وجود داشته باشه. و اگر مثلا 300 dpi در نظر بگیری یعنی داری در هر اینچ مربع از کار 300 تا نقطه قرار میدی. طبیعی ئه که وقتی توی هر اینچ مربع از کار نقاط بیشتری باشه کیفیت بالاتر میره ولی وقتی قراره کار شما در فاصله ای دور از چشم افراد نصب بشه نیازی نیست خیلی رزلوشن رو بالا بگیرید. چون چشم انسان از فاصله ی دور نمیتونه فاصله ی نقاط رو تشخیص بده. اگر بازم جایی مشکل داشتید حتما سوال کنید و اصلا فکر نکنید که پرسیدنشون مشکلی ایجاد میکنه. وظیفه ی من و بقیه ی بچه هایی که اینجا هستیم و در مورد یه چیزی اطلاعی داریم اینه که به سوالات جواب بدیم. Mehdi_Naissipour 14 آبان 1387, 22:08واحد رزلوشن dpi یا همون dot per inch هست. یعنی تعداد نقاط موجود در هر اینچ مربع. سارا جان بابت توضیحات کامل و جامعت ممنونم. فقط میخواستم این رو توضیح بدم که منظور از dpi تعداد نقاط در طول یک اینچ (نه اینچ مربع) از یک کار چاپی هست که این واحد، واحد کیفیت دستگاه چاپ در ثبت نقاط نزدیک به هم در یک فرم چاپی هست. ببخشید. میدونم که اشتباه لپی شده ولی خواستم توضیحت بدون نقص باشه. موفق باشی. Narcisus 14 آبان 1387, 23:48خب من یه کار در حد المپیک داشتم (15*1) براشهارو تو یه لایه جدا کار کردم و بعد Ctrl+T و سایزش رو تغییر دادم AVGHH 15 آبان 1387, 08:36همگی ممنون، حسابی شرمنده کردین :rose: برای این فاصله و dpi رابطه ریاضیی چیزی نیس... این که رابطه عکس دارن، فرمولی براش هس (حتی چیزی که خودتون بهش رسیده باشین و جواب داده باشه) اگه بازم منظورمو نفهمیدین، مثلا برای بیننده فاصله 1 متر از فلان dpi باید استفاده کرد و برای فاصله فلان، رزولوشن فلان... Mehdi_Naissipour 15 آبان 1387, 10:14دوست عزیزم، ببخشید من هنوز اسم شریفت رو نمیدونم:) برای اینکه بتونی یه نسبت به دست بیاری فقط باید به این نکته توجه کنی که زاویه ی دید ببیننده نسبت به دو نقطه ی اثر چاپی که تشکیل دهنده ی تصویر هستن، باید در یک حالت استاندارد، ثابت بمونه، همین. حالا این حالت استاندارد، به این صورته که باید یک مثلث قائم الزاویه رو در نظر بگیری که ضلع بزرگش پایین و ضلع کوچکش سمت راست باشه و چشم بیننده رو در انتهای سمت چپ ضلع بزرگ در محل تلاقی با وتر قرار بدی. حالا این گوشه میشه زاویه ی دید. خب الآن اگه طول ضلع کوچیک رو یک سیصدم اینچ بگیری و طول ضلع بزرگ رو 40 سانتی متر (حدوداً 15.75 اینچ)، زاویه دید، استاندارد مطالعه ی کار چاپی افست خواهد بود.:) حالا این مثلث رو به هر اندازه که دوست داری میتونی بزرگ کنی (البته با حفظ مقیاس) و کیفیت کار چاپی لارج فرمت خودت رو به دست بیاری. این رو حتماً میدونی که زاویه ی دید اگه ثابت باشه تانژانت اون هم ثابت میمونه. تانژانت هم که میشه ضلع مقابل به ضلع مجاور. پس نسبت طول ضلع کوچیک به طول ضلع بزرگ رو باید ثابت نگه داری. این نسبت در حالت استاندارد 1 به روی 4725 هست. مثلاً یک تصویر که مطمئن هستیم حداقل از فاصله ی 10 متری دیده میشه و کسی از این فاصله نمیتونه بهش نزدیکتر بشه، کیفیت 2 پیکسل در اینچ هم براش کافیه! مثال روشنش همین تلویزیون های ال ای دی شهری هستن. مثل تی وی شهری میدون ونک. این ها فقط برای محاسبه ی حداقل کیفیت چاپه و حاصل محاسبه ی شخصی و تجربی منه و به هیچ وجه محتوم نیست.:) موفق باشید. AVGHH 15 آبان 1387, 14:33:) برای اینکه بتونی یه نسبت به دست بیاری فقط باید به این نکته توجه کنی که زاویه ی دید ببیننده نسبت به دو نقطه ی اثر چاپی که تشکیل دهنده ی تصویر هستن، باید در یک حالت استاندارد، ثابت بمونه، همین. حالا این حالت استاندارد، به این صورته که باید یک مثلث قائم الزاویه رو در نظر بگیری که ضلع بزرگش پایین و ضلع کوچکش سمت راست باشه و چشم بیننده رو در انتهای سمت چپ ضلع بزرگ در محل تلاقی با وتر قرار بدی. حالا این گوشه میشه زاویه ی دید. خب الآن اگه طول ضلع کوچیک رو یک سیصدم اینچ بگیری و طول ضلع بزرگ رو 40 سانتی متر (حدوداً 15.75 اینچ)، زاویه دید، استاندارد مطالعه ی کار چاپی افست خواهد بود.:) حالا این مثلث رو به هر اندازه که دوست داری میتونی بزرگ کنی (البته با حفظ مقیاس) و کیفیت کار چاپی لارج فرمت خودت رو به دست بیاری. این رو حتماً میدونی که زاویه ی دید اگه ثابت باشه تانژانت اون هم ثابت میمونه. تانژانت هم که میشه ضلع مقابل به ضلع مجاور. پس نسبت طول ضلع کوچیک به طول ضلع بزرگ رو باید ثابت نگه داری. این نسبت در حالت استاندارد 1 به روی 4725 هست. مثلاً یک تصویر که مطمئن هستیم حداقل از فاصله ی 10 متری دیده میشه و کسی از این فاصله نمیتونه بهش نزدیکتر بشه، کیفیت 2 پیکسل در اینچ هم براش کافیه! مثال روشنش همین تلویزیون های ال ای دی شهری هستن. مثل تی وی شهری میدون ونک. . :shock: :shock: اینارو حفظ کرده بودی یا از رو خوندی؟!؟! پسر! طراحی پوستر چقد سخته! من میرم دنبال همون 3ds Max ام!! :lol: دوست عزیزم، ببخشید من هنوز اسم شریفت رو نمیدونم:) اسمم شریف نیس که! :lol: AV یه، پیش خودمون بمونه، تا حالا جایی نگفته بودم اسممو! :wink: mayapower 15 آبان 1387, 17:25سلام ممنون آقا مهدي:d Mehdi_Naissipour 15 آبان 1387, 17:31سلام به همه ی دوستای عزیز. پست قبلی رو ویرایش کردم و یه تصویر هم به اون اضافه کردم تا گویا تر بشه. موفق باشید. AVGHH 19 آبان 1387, 10:35سلام سوال دیگه هم دارم اگه بخوایم یه براشو آیینه کنیم هم با همون f5 میشه اینکارو کرد، یا نه؟ منظورم از آیینه اینه که مثلا اگه براش ما یه پرنده س که داره از راس به چپ میره میخوام از چپ به راس بره leili1 19 آبان 1387, 10:43CTRL+Tمیزنی کلیک راست میکنی گزینه flip horizontal mayapower 19 آبان 1387, 21:57سلام آره دوست عزيز تو همون عكسي كه گذاشتم filp x & filp y هستن كه كارشون قرينه كردن هستش:rose: AVGHH 24 آذر 1387, 13:56میبخشید که من دوباره این تاپیکو آوردم بالا. کلید میونبر کوچیک و بزرگ کردن براشا چیه؟ ممنون :rose: Narcisus 24 آذر 1387, 21:59] , [ چ و ج




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 502]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن