تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820096847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشرفت خمین در گرو تکمیل پروژه های صنعتی این شهرستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob پیشرفت خمین در گرو تکمیل پروژه های صنعتی این شهرستان خمین – ایرنا – تکمیل و بهره برداری از پروژه های صنعتی شهرستان خمین موجب افزایش تولید ، تحول در اشتغالزایی و بالارفتن سبد درآمد مردم خواهد شد که این امر نیاز به همت مسوولان اجرایی و مشارکت سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد.


نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در این باره ،مشارکت بخش خصوصی در شتاب بخشی پروژه های صنعتی نیمه تمام شهرستان را موثر دانست و گفـت: بخش توسعه و پیشرفت هرمنطقه نیاز به همکاری و سرمایه گذاری مردمی دارد .
ˈمحمد ابراهیم رضایی ˈروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجتمع صنایع پتروشیمی خمین یکی ازپروژه عظیم نیمه تمام شهرستان است که عملیات اجرایی آن ازهفت ساله گذشته شروع و به کندی پیش می رود.
وی اضافه کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 300 هکتار در 30 کیلومتری روستای استهلک خمین کلنگ زنی شد که به دلیل مشکلات متعدد تا اردیبهشت امسال بلاتکلیف مانده بود.
نماینده مردم خمین اظهارکرد: اجرای خط انتقال مواد از پالایشگاه شازند به محل اجرای این پروژه نیاز به دستور مستقیم وزیر نفت دارد که با برگزاری جلسه های مکرر با وزیر امیدواریم این دستور صادر تا در روند اجرای این پروژه شتاب بگیرد.
وی اظهارکرد: مشکلات مقدماتی زیرساختها نظیر آب و برق طرح پتروشیمی این شهرستان رفع شده و تهیه دستگاههای وتجهیزات اولیه نیز در حال خریداری است .
نماینده مردم خمین افزود: با راه اندازی این واحد بزرگ ملی، زمینه اشتغال برای 320 نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم فراهم خواهد شد.
وی افزود: در این مجتمع، مطالعات طرح تولید پلی پروپیلن درسال 84 توسط شرکت آریا پلیمر شروع و بعد از مطالعات اولیه طرح توجیهی تولید 300 هزار تن پلی پروپیلن مورد موافقت قرار گرفت.
رضایی گفت: براساس برنامه ، خوراک طرح از پالایشگاه اراک و اصفهان تامین می شود و محصولات طرح شامل گونه های مختلف پلی پروپیلن، الیاف مختلف قطعات خودرو، کیسه های پلاستیکی، موکت، فرش ماشینی، فیلم ها، ورزق ها، قطعات تزریقی و غیره خواهد بود.
مدیر اجرایی کارخانه سایپا خمین نیز آغازعملیات اجرایی این واحد صنعتی بزرگ در شهرستان را سال 86 اعلام کرد و گفت: این طرح تا کنون تنها از 20درصد پیشرفت فیزیکی برخورداراست .
سید ˈمرتضی احمدی ˈبیان کرد: شرکت سایپا تلاش برای راه اندازی این طرح ملی بکار گرفته که با دریافت تسهیلات در نظر گرفته شده و مصوب طی مدت 14تا 16ماه نخستین فاز این پروژه عظیم بهره برداری شود.
وی افزود: این کارخانه در مرحله نخست سالانه 120 هزار خودرو شامل خودروهای ارزان قیمت و کم مصرف مانند پراید، و وانت تولید خواهد کرد.
مدیر اجرایی کارخانه سایپا خمین تصریح کرد: با بهره برداری از کارخانه سایپا خمین در مرحله نخست برای سه هزار و 200 نفر فرصت شغلی مستقیم و مولد فراهم می شود که این تعداد درمرحله دوم به حدود شش هزار نفر افزایش می یابد .
یکی دیگر از این طرحهای نیمه تمام کارخانه سیمان خمین است که عملیات اجرایی آن درسال 90شروع شد و به گفته مدیرعامل این واحد صنعتی وتولیدی درحوالی روستای ˈورچهˈ در مساحت شش هکتار با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریال ارزی و ریالی و در دو فاز احداث می شود.
ˈابراهیم خسروی ˈافزود: محصول نهایی این کارخانه مجموعه ای از ملاتها ،چسبها و ملاتهای ایزولاسیون در 35 نوع و با دانش وتکنولوزی روز است.
وی ظرفیت این واحد تولیدی 500 تن برآورد کرد و گفت: در صورت تامین آب تخصیصی مورد نیاز ه فاز نخست طرح در مدت شش ماه و فاز دوم در هشت ماه احداث خواهد شد.
خسروی، اظهارداشت: با بهره برداری از این کارخانه ، فرصت اشتغال برای 110نفر به صورت مستقیم و یک تا 10هزار نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد می شود.
فرماندار خمین علت توسعه نیافتن صنعت در این شهرستان را نبود زیر ساختهای لازم نظیر آب ،برق وگاز بیان می کند.
سید ˈمهدی ساداتی ˈادامه داد: شرکت در حال ساخت سایپا و کارخانه سیمان در این شهرستان برای ادامه روند عملیات اجرایی و بهره برداری نیاز به تامین آب در بخش صنعت دارد.
وی زیر ساخت دیگر را برق بیان کرد و افزود: احداث نیروگاه 500مگاواتی از مصوبات دولت نهم تاکنون در این شهرستان اجرایی نشده است.
وی گفت: پست برق 63کیلوواتی در ناحیه صنعتی سعیدی وخرمدشت وپست برق 400 کیلو واتی در شهرک صنعتی باعث شده پروژه های صنعتی که مصرف بالا دارند به بهره برداری نرسند .
فرماندار خمین زیر ساخت دیگر را زیر ساخت گاز بیان کرد و افزود : برای توسعه صنایع این شهرستان با تصویب خط لوله 24 اینج از دلیجان به خمین از مصوبه هیات دولت نهم و دهم در دور دوم و سوم است که تاکنون اجرایی نشده است .
استاندار مرکزی نیز در ارتباط با صنعت شهرستان خمین گفت: بایستی زمینه سرمایه گذاری را ایجاد کرد تا سرمایه گذار ترغیب به سرمایه گذاری در این شهرستان شود .
ˈمحمد حسین مقیمی ˈافزود: همه دستگاه های اجرایی مرتبط این استان صنعتی باید الویت ویژه برای شهرهایی که سرمایه گذاری در آنها کمتر شده داشته باشند.
وی با بیان اینکه در استان مرکزی یک شهرستانی وجود دارد که از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده وآلاینده سرانه افراد آن هشت هزار ریال است وشهرستانی نیز وجود دارد که سرانه افراد ان از همین محل 290 ریال است .
وی اظهارکرد: اگر می خواهیم عدالت در سطح استان مرکزی رعایت شود باید سرمایه گذاری در سطح استان را عادلانه تقسیم شود.ک/4
7276/555

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





29/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن