محبوبترینها
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1852469583
در سینما چاق میشویم و در تئاتر لاغر! گفتگویی خواندنی با مهران احمدی! +عکس
واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی:
در سینما چاق میشویم و در تئاتر لاغر! گفتگویی خواندنی با مهران احمدی! +عکس مخاطبان تلویزیون او را با دو نقش بهبود و شکیب در سریالهای «پایتخت» و «آوای باران» میشناسند؛ دو شخصیت بسیار دور از هم در دو مجموعه تلویزیونی متفاوت.
اما پیش از این شهرت عام، او با بازی در چند فیلم بلند از جمله «بیست»، «هیچ»، «آلزایمر»، «اسب حیوان نجیبی است»، «بغض» و ... برای تماشاگران سینما به چهرهای شناخته شده تبدیل شده بود؛ بازیگری که بسیار خوب از پس نقشها و موقعیتهای پر احساس و هیجانی برمیآمد.کارنامه مهران احمدی، تنها بازی در صحنه تئاتر را کم داشت که بهار امسال با نقش آفرینی شخصیت پپونه در نمایش «دن کامیلو» کامل شد؛ شهردار کمونیست یک دهکده ایتالیایی که در تقابل با کشیش کلیسا، موقعیتهای کمیکی را شکل میدهد.هر چند مهران احمدی مثل بسیاری دیگر از بازیگران سینما و تلویزیون خاستگاه اصلیاش تئاتر است و دهه 70 نقشهای زیادی را روی صحنه بازی کرده، اما بی شک تا سالها بعد، بسیاری از علاقمندان تئاتر، او را با همین نقش پپونه در اجرای «دن کامیلو» به خاطر خواهند آورد؛ نمایشی با کارگردانی کوروش نریمانی که از موفقترین کمدیهای سالهای اخیر به شمار میآید. به بهانه اجرای این نمایش در سالن اصلی تئاتر شهر، پای گفت و گو با مهران احمدی نشستیم و از زاویه دید او به بازیگری در تئاتر، سینما و تلویزیون نگاه کردیم.شما اسفند سال گذشته، پشت صحنه سریال «پایتخت» در گفت و گو با یک خبرگزاری، گفته بودید قصد دارید برای باز پروری به صحنه تئاتر بازگردید. حالا میخواهم بدانم پس از سه ماه که درگیر تمرین و اجرای نقش آفرینی در نمایش «دن کامیلو» بوده اید، آیا این باز پروری انجام شده است یا نه؟گفتهام بازپروری؟در آن گفت و گو از این تعبیر استفاده شده است.عیب ندارد. هر چند تازگیها دیگر ترجیح میدهم از واژه بازپروری استفاده نکنم. در واقع میتوانم بگویم به تئاتر آمدم تا خودم را لاغر کنم.مگر چاق شده بودید؟بله، چون در سینما آدم از نظر روحی و فیزیکی چاق میشود، آن هم به خاطر غصهای که در این عرصه هنری میخورد یا چلوکبابی که پشت صحنه نوش جان میکند.(خنده)
حالا این کار تئاتری شما را لاغر کرده است؟من خودم احساس میکنم به لحاظ روحی، جسمی و فیزیکی لاغر شدهام که برای من بازیگر بسیار خوب است.از لحاظ تکنیک بازیگری تاثیری نداشته است؟حتماً تاثیر مثبت داشته است. تئاتر جای تحلیل، دور خوانی، تمرین زیاد و ... است. کار تئاتر مثل بدن سازی قبل از شرکت در یک تورنمنت سخت فوتبال میماند؛ آدم را آماده میکند تا در مسابقاتی سخت مثل همین جام جهانی شرکت کند.تاثیر مثبت روحی کار در تئاتر چیست؟مهران احمدی : بازی در تئاتر باعث میشود آدم یادش نرود از کجا آمده و قرار است چه کار کند. بازیگری قرار نیست مثل کار، شغل و کاسبی باشد. درست است زندگیام با آن میچرخد، اما نه به هر قیمت و شرایطی. به نظرم بازی در تئاتر با تاثیرات بسیار مثبتش، من را احیاء کرده است.
آن وقت برای این احیاء شدن هر چند وقت به تئاتر باز میگردید؟امیدوارم بتوانم هر دو سال یک بار این کار را بکنم. همان طور که گفتم، چون زندگی من از بازیگری میگذرد، بر خلاف میل و اشتیاقم، نمیتوانم بیشتر از این کار تئاتر کنم، چون آن وقت از نظر مالی و اقتصادی زیر فشار قرار میگیرم.همین سه ماه که کار تئاتر کردید، زیر فشار مالی قرار گرفتید؟چون من عادت ندارم گروه نمایش را وسط کار قال بگذارم یا دو نقش را هم زمان بازی کنم، خب تمام سه ماه گذشته را مشغول همین نمایش «دن کامیلو» بوده ام که از نظر اقتصادی به من ضربه زده است. البته این برای همه تئاتریهاست و به ساز و کار اشتباه تولید و شرایط نامناسب حمایت از این هنر بر میگردد.یعنی تئاتر با تمام حسنهایی که دارد، وضعیت اقتصادیاش خیلی بد است و باعث میشود نتوان تمام وقت در آن کار کرد؟مهران احمدی :تئاتر از نظر اقتصادی آدم را تو منگنه قرار میدهد و بازیگر را اذیت میکند. اما همان طور که گفتم، این مشکل خود تئاتر نیست، بلکه ناشی از اداره نادرست این هنر در کشور است که بدون حامی رها شده.شما اصطلاحات و تعبیرات را خوب به کار میبرید. در یک مصاحبه خواندم که گفتهاید تئاتر نون و پنیر و گوجه و خیار است. واقعاً پشت صحنه تئاتر همین پذیرایی خیلی مختصر صورت میگیرد. جلوی صحنهاش هم همین قدر کم هزینه است و برای دست اندرکارانش درآمد چندانی ندارد. با این وجود بازهم خیلیها مثل شما برایش یک ارزش و جایگاه ویژهای قائل هستند.با عرض پوزش برای آن که حرفم را روشن بزنم، بگذارید یک مثال دیگر بیاورم. به خدا تئاتر مثل همین ماه رمضان است که چند روز دیگر شروع میشود. تئاتر یک ریاضتی مثل روزه گرفتن است که البته آخرش که افطار میشود، آدم حال میکند. در واقع سختی و ریاضتی شیرین مثل روزه گرفتن است که دوستش دارم.
این دوست داشتن روحی و معنوی است؟بله. برای مثال ارتباط تنگاتنگ و نفس به نفس با تماشاگران در تئاتر همیشه قابل ستایش است. همچنین آدمهایی که تو تئاتر هستند، جنس پاکیزهتر و استرلیزهتری دارند. بیشتر میتوان همه جوره رویشان حساب کرد؛ هم از نظر روانی، هم شخصیتی، هم انسانی و هم به لحاظ کاری. بچههای فعال در تئاتر خیلی فرهیحته و دوست داشتنی هستند.شما از آن دست بازیگرانی هستید که همه ژانرهای ملودرام، تراژیک و کمدی را بازی کرده اید. چون نقشهای کمدی یک چیزی بین شخصیت و تیپ هستند، آیا ساده تر و راحت تر از نقشهای دیگر ژانرها بازی میشوند؟برعکس، بازی در کمدی سختترین کار دنیاست. این را من نمیگویم، همه کسانی که بازیگری را حرفه ای دنبال میکندد، می دانند نقش آفرینی در آثار کمدی خیلی سخت است. چون چیزهایی اضافه بر استعداد و تمرین و .... می خواهد. اول از همه و مهمترین بخش این است که باید خلاقیت این که بتوانی بازیگر کمدی بشوی را داشته باشی. کمدی مولفههایی اضافهای بر بازی در دیگر ژانرها و گونه ها دارد. البته من تاکید کنم در این زمینه داعیهای ندارم.با توجه به موفقیت بازیهای کمدی شما در تلویزیون و تئاتر، آیا این گونه نقشها به شخصیت خودتان هم نزدیکتر است؟مهران احمدی :نه فکر نمیکنم. در واقع من فکر میکنم نقشهای احساسی و هیجانی به من نزدیکتر هستند. اما از این که مردم به بازی من بخندند، بی شک لذبت میبرم. دوست دارم با بازیام باعث خنده مخاطبانم بشوم؛ البته خندهای که تو سطح باقی نماند.خب این تعریف «سطح» و تعیین حد و مرزش کمی سخت است. برای مثال توقع و انتظار ما از سطح کمدی در سریال «پایتخت» در مقایسه با نمایش «دن کامیلو» خیلی تفاوت دارد. در تلویزیون خنداندن مردم اگر با کمی چاشنی انتقاد از مسائل روز جامعه همراه باشد، شاید توقع مخاطب را برآورده سازد. اما در تئاتر ما نیازمند آن هستیم تا به جهان بینی، ایدئولوژی و روابط پیچیده انسانی بخندیم. در این باره توضیح میدهید؟تلویزیون مخاطب قراگیرتر و وسیعتری دارد؛ استاد دانشگاه آن را میبیند، آدم بی سواد پایش مینشیند، در یک روستای دورافتاده بیننده دارد و یک ساکن شمال شهر تهران هم تماشاگر آن است. برای همین سطح کمدی آن باید به گونه ای باشد که همه بفهمند و لذت ببرند.
نقش شکیب در سریال «آوای باران»در مقابل آن کسی که میآید تئاتر، بی شک سطح انتظارات فرهنگی و هنریاش بالاتر است. جایگاه تئاتر آن قدر بالاست، که در ارزیابی سطح فرهنگی هر جامعه، تعداد سالنها و تماشاگران هنر نمایش، یک شاخص بسیار مهم به شمار میآید. با این توضیح معلوم است که در تئاتر باید حرف مهمتر، عمیقتر و بهتری بزنیم تا بتوانیم مخاطب را راضی کنیم.شما در سه رسانه هنری متفاوت سینما، تلویزیون و تئاتر بازی کردهاید. آیا بین مخاطبان اینها تفاوتی قائل هستید؟مهران احمدی :من مخاطبانی را که کارها را بدون غرض و مرض دنبال میکنند و جدیتر آنها را میبینند، بیتشر دوست دارم. در واقع نه به مخاطب سطحی و نه به مخاطب روشنفکر مآب و متفرعن که از بالا به من نگاه میکند، علاقهای ندارم. من به مخاطب چدی سینما، تلویزیون و تئاتر فکر میکنم که لازم نیست متخصص هنر هم باشند. البته سطح مخاطبان جدی تئاتر، سینما و تلویزیون با هم تفاوت دارد که طبیعی است. اما میشود برای هر عرصه مخاطبان جدی را مشخص کرد.وقتی به شما برای کار در تلویزیون، سینما یا تئاتر پیشنهاد کار میشود، آیا شیوه برخورد شما متفاوت است؟شیوه کشف شخصیت در هر سه رسانه و قالب تقریباً یکی است، تنها شیوه ارائه و اچرای آن خیلی فرق میکند. اجرای تئاتر با سینما و تلویزیون خیلی فرق میکند. تا کسی بازی روی صحنه را تجربه نکرده باشد، این را درک نمیکند.منظورم در برخورد شما با متن پیشنهادی و پذیرش کار است؟متن اولویت اول من است؛ در تئاتر، سینما و تلویزیون فرقی نمیکند. من اول باید متن را دوست داشته باشم، حرفش را بپذیرم و ببینم با چیزهایی که تو دنیا فکر میکنم و دغدغه من است، مطابقت دارد یا نه. در مرحله بعد باید ارزیابی کنم آن متن از لحاظ ساختار دراماتیک قابلیت تبدیل شدن به یک کار استاندارد را دارد یا نه. در سومین مرحله، به خود نقش فکر میکنم، این که توانمندی من در حد این نقش هست و آیا با آن چیز جدیدی برای ارائه دارم.وقتی در تئاتر متنها و شخصیتها پیچیدهتر و سختتر هستند، آیا بازی کردن روی صحنه به نسبت نقش آفرینی مقابل دوربین سنگین تر میشود؟چون تئاتر جای تحلیل است، خب بی شک سختتر است. هر حرکت، کنش، دیالوگ و ... در تئاتر باید یک تحلیل پشتش باشد و هم زمان تحلیل مخاطب را به دنبال میآورد. روی صحنه تو با تماشاگر نفس به نفس هستی و گاه او به تو فرمان میدهد. واکنش تماشاگر در همان لحظه به تو نشان میدهد که خوب، متوسط یا بد بازی کردهای و آیا توانستهای مفهوم را به خوبی به تماشاگر منتقل کنی یا نه.در نمایش «دن کامیلو» این بده بستان با تماشاگر را در چه حدی داشتید؟مهران احمدی :بسیار زیاد. بدون آن که من و دیگر بازیگران قصد قبلی داشته باشیم، یک شب یک دفعه ریتم کار تند میشد و شب دیگر کند. یا ریتم ثابت میماند و تمپو فرق میکرد. این را خودت روی صحنه میفهمیدی که ناشی از جو سالن و احساس تماشاگران است. برای همین میگویم بازی در تئاتر دنیای عجیبی است که باید روی صحنه تجربه اش کرد.این قدر فضای سالن روی کار شما تاثیر میگذارد؟مهران احمدی :قطعاً. این تماشاگر است که دستور میدهد تو بازیگر چه کارهای. ما تماشاگر را نمیبینیم، اما حس تماشاگر را درک میکنیم، همان طور که او حس ما را درک میکند و این بده بستان تا پایان اجرا ادامه دارد. در واقع علاوه بر حواس پنچگانه، یک حس ششم هم در بازیگری تئاتر وجود دارد که خیلی اهمیت دارد. این همان خلاقیت است که قبل از این گفتم به ویژه در بازی کمدی خیلی بیشتر به آن نیاز داریم.علاوه بر این، ارتباط بین بازیگران تئاتر هم خیلی مهم است که در سینما و تلویزیون به این شدت نیست. انگار روی صحنه یک خویشاوندی و هم خونی با هم داریم که این معجزه بازیگری و تئاتر است. مثل بداهه نوازی در موسیقی می ماند. این حس خانوادگی که بین بازیگران روی صحنه تئاتر برقرار میشود، خیلی عجیب و غریب است که خوشبختانه در نمایش «دن کامیلو» در حد بالایی از آن بهره مند بودیم. اخبار مرتبط:مهران احمدی در تلاش برای درمان نامزد سابقش+ تصاویرمهران احمدی به خاطر اصابت گلوله مجروح می شودعکس مهران احمدی و مادرش
پنجشنبه 12 تیر 1393
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]
صفحات پیشنهادی
گفتوگو با مهران احمدی: در سینما چاق میشویم و در تئاتر لاغر
گفتوگو با مهران احمدی در سینما چاق میشویم و در تئاتر لاغر مهران احمدی میگوید کار تئاتر مثل بدن سازی قبل از شرکت در یک تورنمنت سنگین فوتبال است چرا که آدم را آماده میکند تا در مسابقاتی سخت مثل جام جهانی شرکت کند آفتاب مهدی یاورمنش مخاطبان تلویزیون او را با دو نقش بهبود ودر سینما چاق میشویم و در تئاتر لاغر
در سینما چاق میشویم و در تئاتر لاغر مهران احمدی میگوید کار تئاتر مثل بدن سازی قبل از شرکت در یک تورنمنت سنگین فوتبال است چرا که آدم را آماده میکند تا در مسابقاتی سخت مثل جام جهانی شرکت کند مخاطبان تلویزیون او را با دو نقش بهبود و شکیب در سریالهای پایتخت و آوای باران مبچههای خودم صدایم میکنند «بابا رشید»! گفتگویی خواندنی با قدرتالله ایزدی +عکس
بچههای خودم صدایم میکنند بابا رشید گفتگویی خواندنی با قدرتالله ایزدی عکس رشید همان رشید همیشگی است هنوز هم دوست دارد خواستگاری برود و زن بگیرد چون با این کارش مردم را میخنداند و او هم که غیر از خنداندن مردم کار دیگری را دوست ندارد قدرتالله ایزدی تمام رشیدهایی که باگفتگویی خواندنی با نیکی کریمی: از چهره زیبایم استفاده نکردم! +عکس
گفتگویی خواندنی با نیکی کریمی از چهره زیبایم استفاده نکردم عکس من به قدرتی اعتقاد دارم که همه جا به آدم کمک می کند شما با بازی در فیلم عروس به شهرت رسیدید در آن زمان خود فیلم نقطه عطفی در سینمای ما محسوب می شد تا آن موقع چهره بازیگر مطرح نبود و اصلا سیاستگذاری ها به این مگفتگویی خواندنی با یک شرخر
سهشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱ ۱۰ اگر حرف نزند دهانش معلوم نیست انبوهی از موهای مشکی و یکدست با خمی ملایم از زیر بینی کشیده و قوسدارش رُسته و روی لب پایین ختم شده است و مانند مشتی بسته دهان را در دل خود پنهان کرده است اما وقتی حرف میزند وقتی میخندد مشتش باز میشود و دندانهاییمصاحبه خواندنی با بهنام تشکر! +عکس
مصاحبه خواندنی با بهنام تشکر عکس سالها در تئاتر بودم و حتی همسایه ام نمیدانست چکاره هستم ولی اولین قسمت سریال ساختمان پزشکان از تلویزیون که پخش شد فردا صبح که از در خانه خارج شدم انگشت اشاره مردم بسیاری به سویم بود بیایید اول از قصه خودتان شروع کنید قصه که نه حقیقت زندگی شممهران غفوريان در تب جام جهاني +عکس
مهران غفوريان در تب جام جهاني عکس مهران غفوريان در تب جام جهانی مهران غفوريان در تب جام جهانيارسالی کاربران شنبه 31 خرداد 1393بازیگر سینما، تماشاچی والیبال +عکس
بازیگر سینما تماشاچی والیبال عکس اشکان خطیبی بازیگر خوشنام سینما تاتر و تلویزیون برای تشویق تیم ملی والیبال در دومین دیدار خود مقابل لهستان به سالن ۱۲ هزار نفری آزادی رفته بود اشکان خطیبی بازیگر خوشنام سینما تاتر و تلویزیون برای تشویق تیم ملی والیبال در دومین دیدار خود مقابلگفتگویی جالب با مهراوه شریفی نیا, طرفدار شیش آتیشه فوتبالی! +عکس
گفتگویی جالب با مهراوه شریفی نیا طرفدار شیش آتیشه فوتبالی عکس من در مسایل فنی و مدیریتی فوتبال وارد نیستم یک طرفدار دلی هستم فقط دوست دارم جو فوتبال به سمتی بره که بازیکنان انگیزههایی غیر از پول در زمین داشته باشند مگر میشود دختر محمدرضا شریفینیا و آزیتا حاجیان بود و بامتن خواندنی سنگ قبر یک محقق آلمانی +عکس
متن خواندنی سنگ قبر یک محقق آلمانی عکس آن ماری اشمیل محقق و اسلام شناس آلمانی است که قبل از مرگش گفته بود روی سنگ قبرش حدیثی از امیرالمومنین امام علی ع را حک کنند "آن ماری اشمیل" محقق و اسلام شناس آلمانی است که قبل از مرگش گفته بود روی سنگ قبرش حدیثی از امیر/ خبرهای دریافتی سینما و تئاتر /
چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴ ۰۹ عوامل و بازیگران فیلم سینمایی برف فردا پنجشنبه 12 تیرماه به سینما آزادی میروند به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا پنجشنبه 12 تیرماه ساعت 10 شب کارگردان و عوامل فیلم برف با حضور در سینما آزادی این فیلم را در کنار مردم میبینند و سپسممنوعیت استفاده از الفاظ رکیک در سینما، تئاتر و تلویزیون روسیه
چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴ ۳۳ بر اساس قانون جدید اتحادیه زبان روسیه از ابتدای ماه جولای الفاظ رکیک و ناسزا از آثار سینمایی و تلویزیونی این کشور حذف میشوند به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا براساس قانون جدید در سینمای روسیه که از ابتدای جولای اجرایی خواهد شد استفاده امهریه میلیاردی بازیگر سینما چه ارتباطی با بودجه تئاتر دارد؟!
مهریه میلیاردی بازیگر سینما چه ارتباطی با بودجه تئاتر دارد هرچند بخش وسیعی از نقدهای مرضیه برومند در این نشست به حق بوده و دلنگرانیهای مشترک اهالی تئاتر محسوب میشود اما بخشی از این گفتارها با اخلاقیات نسبتی ندارد بخشی که مسائل کاملاً شخصی یک بازیگر زن سینما را با مسائل عمومجواد رضویان با کسی شوخی ندارد! گفتگویی جذاب +عکس
جواد رضویان با کسی شوخی ندارد گفتگویی جذاب عکس آقای مدیری اعتقاد ندارد به اینکه شما متن را از قبل بدانید و زمانی که داریم می رویم برای گریم تازه متوجه می شویم قرار است چه نقشی را بازی کنیم آخرین باری که شوخی کردید کی بوده شوخی که طرفتان از آنجا خورده باشد جواد رضویان در زنبازیگر زن سینما در آغوش پدر فوتبالیستش +عکس
بازیگر زن سینما در آغوش پدر فوتبالیستش عکس به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس کشکول جام نیوز ترانه علیدوستی بازیگر سینما ضمن انتشار این عکس در شبکه اجنماعی نوشت با پدرم پشت صحنه «استراحت مطلق» عبدالرضا کاهانی عکس از مریم تخت کشیان ۱۰ ۰۴ ۱۳۹۳ - ۱۳ ۰۲گزارشی خواندنی از تپل ترین بازیگر مرد ایران! +عکس
گزارشی خواندنی از تپل ترین بازیگر مرد ایران عکس خیلی از بازیگران هستند که به خاطر چهره و وضعیت جسمی شان در حرفه بازیگری شهرت بسیاری به دست آورده اند و توانسته اند پس از مدتی به خاطر استعداد بالایی که در این حرفه دارند به چهره های مشهور و محبوبی تبدیل شوند یکی از این چهره ها کسحر دولتشاهی چه سریال هایی می بینه؟ گفتگویی جالب +عکس
سحر دولتشاهی چه سریال هایی می بینه گفتگویی جالب عکس از آن سریالبینهای حرفهای است نه از آنهایی که به خاطر دیدن سریالهای زیاد این لقب را به خودشان میدهند نه از آنهایی که با سریالها زندگی میکند کاراکترهای سریالها برای سحر دولتشاهی تبدیل به دوستان صمیمیاش میشوند و ن-
سرگرمی
پربازدیدترینها