واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: چندتا سوال مهم SunRise3 06 فروردين 1387, 13:37سلام دوستان وقتی داشتم طراحی می کردم به چندتا مشکل برخوردم لطفا راهنمایی کنید 1- چطوری یک مایع درست کنم مثلا میخوام سمنو درست کنم نمیشد از cloth استفاده کردم بهم ریخت 2- وقتی من فایل مکس دوستان روکه داخلش از تکسچر استفاده کردن باز می کنم تکسچری رو که من ندارم تویه اون فایل مکس نشون میده ولی اگه خودم یک تکسچر رو استفاده کنم بعد اونو پاک کنم تویه فایل مکسم دیگه تکسچر وجود نداره یعنی متریال معولی میشه 3- من میخوام موی بلد و کلفت درست کنم باید چیکار کنم یعنی میخوام مثل موهای فشن الان که تا سقف خونه میرسه بلند باشه ولی تو تنظیمات cloth هر کاری کردم درازتر از نوع پیشفرضش نشد و میخوام مثل چمن توی باغچه کلفت باشه نه به اون نازکی که هست gigamax 06 فروردين 1387, 18:27سلام دوست من . ورودتو به مجید آن لاین خوش آمد میگم . من راستش برای سوال 2 تا حالا مشکل اینطوری نداشتم . شاید بقیه دوستان بدونن و راهنماییت کنن اما برای سوال 1 و 3 سوال 1 - اصلا شما چرا می خوای از Cloth استفاده کنی ؟ شما برای درست کردنی مایعی مثل سمنو یا کلا هرچیزی که از آب یکم غلیظتر باشه و شکل خودشو حفظ کنه می تونی از FFD استفاده کنی و اونو با تکسچر طبیعی نشون بدی . اگه توضیحات بیشتر خواستی بگو تا برات بگم سوال 3 - بازم من موندم چرا می خوای از Cloth استفاده کنی . اصلا لازم نیست . اگه بخوای کارت خیلی باکلاس بشه می تونی از پلاگین استفاده کنی . من حالا دقیقا یادم نیست اسمش چیه اما یکی بود رو کامپیوترم باهاش می تونستی چمن و سبزه به صورت خیلی قشنگ ایجاد کنی . البته می تونی از Hair که در خود مکسه استفاده کنی البته بازم کارت به تکسچر گیر می خوره . SunRise3 07 فروردين 1387, 10:25دست شما درد نکنه جناب gigamax من تویه سوال 1 به جوابم رسیدم تویه سوال 3 هم اشتباه شده ...به جای Hair نوشتم cloth gigamax 07 فروردين 1387, 12:23قربانت . ولی ظاهرا سوال 2 هنوز بی جواب مونده... SunRise3 07 فروردين 1387, 19:28بله فعلا بی جوابه تا یک بزرگوار بیاد به دادم برسه DIMO 09 فروردين 1387, 05:28بابت سوال شماره 2 قبل از رندر تصویر تکسچر مشخص نیست یا بعد از رندر؟ SunRise3 09 فروردين 1387, 11:59در دوحالت تکسچر میره DIMO 10 فروردين 1387, 06:41برای قبل از رندر میتونی (از این آیکون که تصویرش پایین هست) در پنجره متریال ادیتور استفاده کنی البته بعد از انتخاب تکسچر. اما برای بعد از رندر دلایل مختلفی وجود داره مثل جابجایی تکسچر روی سیستم ،Match نبودن تکسچر روی Object و غیره.... SunRise3 10 فروردين 1387, 13:32ممنون Dimo جان ولی شما اصلا سوال منو متوجه نشدی ولی ممنون من به همه ی جوابهام رسیدم Sampro 10 فروردين 1387, 17:11شما برای درست کردنی مایعی مثل سمنو یا کلا هرچیزی که از آب یکم غلیظتر باشه و شکل خودشو حفظ کنه می تونی از FFD استفاده کنی و اونو با تکسچر طبیعی نشون بدی . اگه توضیحات بیشتر خواستی بگو تا برات بگم سوال. سلام گيگا جان خوب گفته بودي که اگر کسي در مورد FDD آموزشي خواست بگه . البته سان رايز خودش مثل اينكه بلد بوده ولي كلا مي شه يه كم توضيحات بدين . ممنون مي شم . SunRise3 11 فروردين 1387, 11:21بله Sampro جان شما راست میگید حرف شما درسته Sampro 11 فروردين 1387, 12:05خوب پس زحمتش افتاد پاي شما . لطفا در مورد اين Fdd يه توضيحي بدين ممنون . gigamax 11 فروردين 1387, 23:23Sampro و SunRise عزیز . اینو براتون نوشتم و شاید به دردتون بخوره شاید هم نخوره اما فکر کنم به دردتون بخوره :D من راستش سمنو زیاد ندیدم :shock: آخه دوست ندارم اما فکر کنم بشه با FFِD درستش کرد . به هر حال اگه اینو بخونید می تونید خودتون بسازید . FFD یا Free-form deformations یک مودیفایر یا اصلاحگره که به شما این امکانو می ده با دقت خیلی زیاد بتونین چزئیاتی که نمی تونین با کارهای معمولی مدلسازی مثل Bevel بسازین ، انجام بدین . حالا برای اینکه بتونین یه اصلاحگر FFD رو به یک شیئی نسبت بدین باید به طریق زیر این کارو بکنین. اول شیئی روکه می خواین FFD رو بهش اعمال کنید انتخاب کنید بعدش از پنل Modify ، روی Midifier List کلیک کنید و با زدن کلید F از صفحه کلید به حرف F می رسید حالا یکی از FFD ها رو بسته به نیازتون انتخاب کنید.مثلا من 4×4×FFD 4 رو انتخاب می کنم . وقتی که FFD به شیئ اعمال شد شما یه شبکه مثل داربست رو شیئتون مشاهده می کنید . که توی هر تقاطع یک مکعب وجود داره . کاری که FFD میکنه اینه که نسبت به جابجایی این مکعبها و مقایسه اونها به مکانی که روی شیئ دارن ، شیئ رو ویرایش میکنه. خب حالا برای اینکه بتونین با این مکعبهای جادویی کار کنید ، روی علامت + در Midifier List که قبلا به شیئ اعمال کردین کلیک کنید تا زیر تابع های این اصلاحگر نمایان شه. حالا اگه روی Control point کلیک کنید و مکعبها رو انتخاب کنید و جابجاشون کنید می تونید ببینید که FFD دقیقا چیه و چه کار که نمی کنه . یه ویژگی خیلی خوب FFD اینه که شما می تونید موقعیت مکعب ها رو نسبت به شیئ بدون اینکه FFD به شیئ اعمال شه جابجا کنید . یعنی شما مکعبها رو بدون اینکه شیئ کش بیاد در یه موقعیت دیگه قرار می دین و دوباره روی Control Point کلیک می کنید تا بتونین با FFD کار کنید . برای این کار شما می تونین روی Latitceیا Set Volume کلیک کنید فرقشون اینه که اولی همه نقطه هارو با هم جابجا می کنه اما دومی هر نقطه رو می تونی جدا حرکت بدی . به همین سادگی به همین خوشمزگی!! خب امیدوارم یه چیزی یاد گرفته باشین . سوالی هست بگین SunRise3 12 فروردين 1387, 11:23خیلی از شما gigamax جان ممنونم خیلی باحال بود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 496]