تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801289647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه و عمران روستاها و توجه به روستاییان از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: پیام لاریجانی به همایش ملی توسعه پایدار کالبدی فضایی روستایی:
توسعه و عمران روستاها و توجه به روستاییان از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی است
در پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به همایش ملی توسعه پایدار کالبدی فضای روستایی آمده است: توسعه و عمران روستاها و توجه به روستاییان از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی می‌باشد که باید بیش از پیش به این امر مهم اهتمام داشت و به طور یقین برگزاری جلسات علمی و تخصصی همانند همایش ملی توسعه پایدار کالبدی فضایی روستایی اقدام موثر و مطلوبی در این زمینه است.


به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، متن پیام رییس مجلس شورای اسلامی به همایش ملی توسعه پایدار کالبدی فضای روستایی که در اردبیل برگزار شد به شرح زیر است:

«ساختار همه جامعه متشکل از بخش‌ها و واحدهای اجتماعی با رویکردها و استراتژی‌های خاص خود می‌باشد که بسته به میزان مشارکت هر کدام از این بخش‌ها در توسعه پایدار می‌تواند در دستیابی به اهداف، برنامه‌ها و چشم‌اندازهای شکوفایی کشور نقش مهم و بسزایی داشته باشد.

نقش روستاها به عنوان پایگاه‌های اصلی بخش تولیدات استراتژیک کشور یعنی کشاورزی و واحدهای جانبی آن. اهمیت این نکات به عنوان بخش بزرگی از نظام اجتماعی و جمعیتی و نیز به مثابه کانون زندگی و حیات در کشور را جلوه‌گر می‌سازد که در آن ذخایر ارزشمندی از جمله آداب و رسوم اجتماعی و فرهنگی، منابع سرشار طبیعی و وجود روحیه تلاش و تولید به عنوان زیربنای راهبردی توسعه کشور یافت می‌شود.

ضرورت بررسی و توجه به مقولات استراتژیک توسعه روستایی متناسب با شرایط و اولویت‌ها و رویکردهای آن امری است که با در نظر گرفتن تجربیات جهانی و نوین، توجه به اشتغالزایی و کارآفرینی در فضای مستعد به ویژه در بخش‌های کشاورزی و صنایع وابسته به آنان مسیر این راه روشن را هموار می‌سازد.

زیرساخت‌های روستایی را می‌توان سرمایه‌های عمومی و اجتماعی این مناطق دانست که بدین جهت توسعه زیرساخت‌های اجتماعی، فیزیکی و نهادی باعث بهبود شرایط و کیفیت زندگی و معیشت روستاییان زحمت‌کش و پرتلاش و ارتقای کارآیی زندگی اجتماعی و استفاده آنان خواهد شد.

متاسفانه طی سالیان گذشته به دلیل عدم برنامه‌ریزی و توجه ویژه به وضعیت زندگی و معیشت روستایی و فقدان حمایت‌های لازم از آنان شاهد پدیده مهاجرت‌های روستایی به شهرها بوده‌ایم که حاصل آن تاثیر منفی مستقیم بر میزان تولیدات بخش کشاورزی، زارعت و دامداری داشته است و به طور یقین تا این شرایط بهبود نیابد شاهد توسعه پایدار در فضای روستاها نخواهیم بود.

اتخاذ تدابیر لازم در این جهت امری مهم می‌باشد که باید از طریق توجه به استراتژی توسعه و بهبود زیرساخت‌های روستایی، رفع نیازهای اساسی روستاییان، ساماندهی خدمات پشتیبانی و تخصصی کشاورزان، تخصیص اعتبارات لازم و به ویژه بیمه محصولات کشاورزی و زراعی و باغبانی و در نهایت ایجاد انگیزه در راستای مشارکت روستاییان در توسعه کشور امکان‌پذیر خواهد بود.

توسعه و عمران روستاها و توجه به روستاییان از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی می‌باشد که باید بیش از پیش به این امر مهم اهتمام داشت و به طور یقین برگزاری جلسات علمی و تخصصی همانند همایش ملی توسعه پایدار کالبدی فضایی روستایی اقدام موثر و مطلوبی در جهت همفکری و همگرایی نظرات و آرای صاحب‌نظران و متخصصان در این بخش‌ها می‌باشد که حاصل آن می‌تواند در تدوین چارچوب‌های لازم در جهت حرکت به سوی اهداف توسعه روستایی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

اینجانب ضمن تجلیل از دست‌اندرکاران برگزاری همایش و همه فعالان این بخش، امیدوارم مجموع کل اقدامات در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی زمینه رشد و شکوفایی در همه بخش‌های کشور به ویژه مناطق روستایی را فراهم سازد.»

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن