تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 5 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى‏كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را (در رفتار و كردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802034222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دهیاری ها به 91 درصد جمعیت روستایی استان قزوین خدمات می دهند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دهیاری ها به 91 درصد جمعیت روستایی استان قزوین خدمات می دهند قزوین-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: 91 درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش خدمات دهیاری ها می باشند.


به گزارش ایرنا، ˈمنوچهر حبیبیˈ روز دوشنبه در همایش مشارکت اجتماعی و توسعه روستایی استان قزوین افزود: جمعیت روستایی قزوین 322 هزار و 780 نفر می باشد که این رقم معادل 27 درصد جمعیت استان می باشد.
وی با اشاره به فعالیت 510 دهیاری در سطح استان که 33 مورد آنها توسط بانوان اداره می شوند، گفت: از 842 روستای قزوین، 584 مورد بیش از 20 خانوار جمعیت دارند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین یادآور شد: از سال 87 تاکنون، سه هزار و 47 طرح عمرانی با 859 میلیارد ریال اعتبار از سوی دهیاری های استان اجرا شده یا در دست احداث می باشد.
این مسوول گفت: هم اکنون 20 هزار خانوار در استان تحت پوشش بیمه روستایی هستند که این رقم معادل 40 درصد جمعیت روستایی قزوین است.
حبیبی اظهار امیدواری کرد با هدف گزاری انجام شده، این رقم تا پایان سال جاری به 60 درصد افزایش یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه با توسعه زیرساخت ها و امکانات ارایه خدمات به روستاها از نیازهای مردم پیشی گرفته است، گفت: در حال حاضر تمامی روستاهای قزوین دارای از امکان برقراری ارتباط تلفنی به صورت ثابت یا همراه برخوردار می باشند.
وی ادامه داد: 65 درصد از جمعیت روستایی استان نیز از نعمت گاز بهره مند می باشند که با تکمیل طرح های در دست اجرا این رقم به 70 درصد افزایش خواهد یافت.
این مسوول با اشاره به وجود 5هزار کیلومتر راه روستایی در استان که نیمی از آنها دارای آسفالت هستند، گفت: با اجرای عملیات بر روی 200 کیلومتر راه، تمامی جاده های روستاهای بالای 50 خانوار استان آسفالته می شوند.
حبیبی با بیان اینکه مطالعات اجرای طرح هادی برای 500 روستای استان انجام شده است، اظهار کرد: این طرح در 260 روستا نیز در حال اجرا می باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: از 70 هزار واحد مسکونی روستایی در استان، 60 هزار واحد مقاوم سازی شده اند و برای سایر واحدها نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آمادگی کمک به روستاییان را دارد.
وی، اقتصادی کردن روستاها را از اولویت های استان قزوین یاد کرد و گفت: این کار در راستای تثبیت جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت به روستاها و تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری است.
وی، رونق کشاورزی، توجه به تولید و محیط زیست را از جمله اقداماتی که به رشد روستاها کمک می کند دانست و افزود: کمک به راه اندازی کارگاه های کوچک تولیدی و صنایع دستی، افزایش سرانه بیمه روستایی، راه اندازی شوراهای فرهنگی، مقام سازی واحدهای مسکونی، ایجاد دهیاری در روستاهای بالای 30 خانوار، مدیریت پسماند و دفن بهداشتی زباله ها، تقویت تعاونی ها و تشکلات و تکمیل طرح های کوچک اما اثر گذار در روستاها از جمله برنامه های مربوط به تقویت این مناطق در استان می باشد.
گفتنی است، در این همایش جمعی از بخشداران، دهیاران و نمایندگان شوراهای اسلامی روستاهای استان به نمایندگی از همکاران خود به ارایه راهکارهای لازم به منظور حل مسایل و مشکلات روستاها و توسعه این مناطق پرداختند.
کمبود آب کشاورزی، نبود سوخت مورد نیاز برای ادوات کشاورزی، کمبود خوراک دام و طیور، پوشش بیمه کشاورزی، نیاز به ایجاد تشکلات و تعاونی ها، گازرسانی، بهسازی راه های روستایی، ایجاد مدارس شبانه روزی، توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و ارایه تسهیلات مالی به کارآفرینان از جمله مسایلی بود که بخشداران، دهیاران و نمایندگان شوراهای اسلامی از آنها به عنوان مشکلات، نیازها و درخواست های روستاییان استان نام بردند.
استان قزوین داری 6 شهرستان و 19 بخش می باشد، این استان همچنین دارای 25 شهر و 842 روستا است.
7392

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن