واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: سوال در مورد متریال mohsenmbt 26 دي 1386, 14:55سلام. من از سایت () یکسری Textures دانلود کردم . که هر کدوم از Textures ها شامل سه تا عکسه .بطور مثال اولین عکس مربوط به diffuse دومی bump و سومی specular ....سوال من اینه که من باید تمام اینها رو به یک گوی در قسمت متریال اضافه کنم؟ یا نه.... من این کار را هم کردم ولی تغییر زیادی نکرد نسبت به وقتی که از اینها استفاده نمی کردم....و مثل عکس های نمونه کار داخل سایت" arroway" نشد. اگر آموزشی از این گونه تکسچر ها دارید ممنون میشم راهنماییم کنید. و اگر از این نوع سایت سراغ دارید ( یک تکسچر رو به چند عکس مختلف تبدیل کرده باشه ) بنویسید. ممنون از همه. hosienmax100 26 دي 1386, 17:47سلام آقا محسن باید بگم آره همشون روی یک الگو یک سری تنظیمات دیگه هست باید انجام بدی تا شبیه بشه مانند تنظیمات uvw نور پردازی رندرینگ و... mohsenmbt 26 دي 1386, 20:25سلام آقا محسن باید بگم آره همشون روی یک الگو یک سری تنظیمات دیگه هست باید انجام بدی تا شبیه بشه مانند تنظیمات uvw نور پردازی رندرینگ و... منظورتون از( تنظیمات uvw) چیه میشه بیشتر توضیح بدید. NAKOOT 26 دي 1386, 20:27منظورتون از( تنظیمات uvw) چیه میشه بیشتر توضیح بدید. از بخش Modifier List ، مودیفایر uvw map M0NSTER 26 دي 1386, 20:48نحوه کار با مدیفایر Unwrap UVW : ابتدا مثلا هر چیزی مثله Box رو با ابعادی رو که میخوای درست کن. یه تکسچر مثل آجر بهش بده و با یه ذره Bump. خوب حالا از Modifier List گزینه Unwrap UVW رو انتخاب کن. در پارامترهای این مدیفایر Edit رو کلیک کن. مانند شکل زیر : () حالا برای اینکه تکسچرت رو ببینی اون بالا تکسچرت رو انتخاب کن : () میتونی برای اینکه تکسچرت رو بهتر ببینی از منوی View تیک گزینه Show Grid رو برداری. حالا با ابزارهای Move,Rotate,Scale میتونی تکسچرت رو دستکاری کنی که قشنگ روی Box بشینه و شکلی که میخوای رو دربیاری : () mohsenmbt 26 دي 1386, 21:00تو بعضی از تکسچرهاش 2 تا یا 3تا عکس برایdiffuse گذاشته اونو چطر باید اضافه کنم ؟ M0NSTER 26 دي 1386, 21:02شما میتونی اونا رو با فتوشاپ اول Crop کنی و به سه تا عکس جدا از هم تبدیل کنی. mohsenmbt 26 دي 1386, 21:38مرسی باید تمرین کنم ببینم خوب در میاد یا نه pouria_ddd 27 دي 1386, 00:04میشه با multi/subobject هم این کار رو به راحتی انجام داد فقط یادت نره که باید ابتدا جسمتو editable poly کنی و بعد فیس ها و پلی گان های مورد نظر رو انتخاب کنی و بعد هم ID شو عوض کنی به همین راحتی:D DIMO 29 دي 1386, 03:56که هر کدوم از Textures ها شامل سه تا عکسه .بطور مثال اولین عکس مربوط به diffuse دومی bump و سومیspecular سلام،امیدوارم که اوقات پر باری رو در مجید آنلاین بگذرونی،خوب راجع به سوالت اولاً که اونی رو که تو مشاهده کردی متریال خالی نبوده و لابد روی نورپردازی و رندرینگش کار شده که این چنین نتیجه ای داده در ثانی برای اون سه تا تکسچر (specular،diffuse،bump)که در کنار هم قرار قرارگرفتن همونطور که دوستمون Monster گفت باید: اونا رو با فتوشاپ اول Crop کنی و به سه تا عکس جدا از هم تبدیل کنی. بعد از اینکه اینکار رو انجام دادی وارد مکس میشی پنجره Material Editor رو توسط کلید میانبر M و یااز منوی Rendering این پنجره رو باز کنی سپس متریال استاندارد انتخاب میکنی و همونطور که در عکس ها مشاهده میکنی عمل کن،مکان هایی رو که با فلش مشخص شده با توجه به اسمشون در قسمت مربوط به خودشون بذار مثلاً تکسچر به نام Bump رو در قسمت Map متریال ادیتور قرار بده و همینطور برای بقیه تکسچر ها هر کدام رو سر جای خودش بگذار.انشاالله با یکم نور و تنظیمات رندر به تصویر مد نظرت برسی. :) ************************************************** ******** قانع باش تا شاکرترین مردم باشی ((محمد رسول الله)) ************************************************** ********
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 778]