تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803046821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیکاری مردم در مرز/ مهران در انتظار تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > ایلام گزارش خبری/
بیکاری مردم در مرز/ مهران در انتظار تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری
ایلام – خبرگزاری مهر: شهرستان مهران به عنوان دروازه عتبات عالیات شناخته می شود که هم اکنون مردم این شهرستان از مشکلات بزرگی مثل بیکاری رنج می برند.



به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان مهران در جنوب استان ایلام بعد از گذشت سالهای بسیار زیاد از دوران دفاع مقدس هنوز در اوج محرومیت قرار دارد. این شهرستان هم اکنون به دلیل وجود مرز مهران به یکی از پر  ترددترین نقاط کشر تبدیل شده ولی در این بین مردم شهرستان این ظرفیت محروم هستند و با مشکلاتی نظیر بیکار رنج می برند. تردد زائران متعدد در شهرستان مهران و رفتن به عتبات عالیات فرصتی مناسب برای توسعه و اشتغال در شهرستان است ولی تاکنون این مهم به خوبی در شهرستان مثمر ثمر واقع نشده است. یکی از مهمترین مشکلات مردم شهرستان نحوه درآمدرایی و شغلهای ایجاد شده در مرز مهران و شهرستان است که تاکنون به خوبی برنامه ریزی و مطالعه نشده است. هم اکنون بحث جدی مرز مهران تبدیل شدن این منطقه به منطقه آزاد تجاری است که به طور جدی در دستور کار دولت قرار  گرفته است. تصویب منطقه آزاد تجاری به طور قطع نقش مهمی در توسعه و اشتغال شهرستان و استان دارد و همین قضیه باعث جذب سرمایه گذاری های بی شمار منطقه می شود. بدون شک منطقه آزاد تجاری می تواند باعث تحول در اقتصاد شهرستان شود و افراد زیادی از بیکاری صاحب شغل شوند اما این کار نیازمند تلاش و همیت خود مردم شهرستان نیز است. علاوه بر اینکه مسئولان باید برای ایجاد امکانات در شهرستان تلاش زیادتری داشته باشند خود مردم برای سرمایه گذاری و ایجاد شغلهای متعدد در مرز مهران آستین را بالا بزنند. بدون شک وجود مرز مهران فرصتی مناسب برای توسعه و اشتغال است اما تاکنون به خوبی از این ظرفیت در استان استفاده نشده است. مرز مهران برای استان غنیمت است معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: 430 کیلومتر مرز به عنوان یک فرصت در اختیار استان ایلام است و برنامه ریزی هایی در این زمینه در دستور کار است. حسین کلانتری بیان داشت: علاوه بر مرز مهران، در منطقه هلاله شمالی شهرستان ایلام برای توسعه – رونق بسترهای مناسب وجود دارد .

کلانتری افزود: مرز مهران روز به روز شکوفاتر و پویاتر می شود و در بحث تولید و تردد زوار و صادرات کالا توسعه می یابد. وی اضافه کرد: در سفر هیئت دولت به استان دستور دادند که منطقه آزاد مهران در دستور کار قرار بگیرد. کلانتری اضافه کرد: استاندار ایلام جلسه ویژه ای در دولت برای این قضیه دارد و امیدواریم منطقه آزاد مهران تصویب شود. وی ادامه داد: مرز مهران یک ظرفیت فوق العاده نه تنها در استان بلکه در کل کشور است و هیچ موضوعی نمی تواند در فعالیت های مرزداران تاثیر بگذارد. کلانتری افزود: مرزهای استان ایلام جزو امن ترین مرزهای دنیا هستند و تردد غیرقانونی یک نفر هم از این مرز امکان ندارد. شهرستان مهران نیازمند سرمایه گذاری است علی اکبری یک کارشناس اقتصادی در استان ایلام به خبرنگار مهر گفت: شهرستان مهران هم اکنون از ظرفیتهای خوبی برای توسعه و اشتغال برخوردار است. وی بیان داشت: این شهرستان تشنه سرمایه گذاری است و تصویب منطقه آزاد تجاری گامی بلند در جهت حضور بخش خصوصی در شهرستان است.

این کارشناس بیان داشت: بحث فرودگاه مهران از مهمترین نیازهای شهرستان است که احداث این فرودگاه باعث رغبت حضور سرمایه گذاران می شود. وی افزود: بیکاری از مشکلات شهرستان است که این معضل با توسعه مرز مهران حل شدنی است. اکبری بیان داشت: شهر مهران هم اکنون میزبان هزارن زائر از سراسر کشور است ولی مردم از این ظرفیت مهم محروم هستند که دلیل اصلی آن عدم برنامه ریزی درست در زمینه اعزام زائران است. وی تصریح کرد: تصویب منطقه آزاد تجاری در مهران باعث عمران و آباداني و ارائه خدمات عمومي، رشد و توسعه اقتصاد، جذب سرمايه‌گذاري خارجي و داخلي، ايجاد اشتغال سالم و مولد، تنظيم بازار كار و كالا، تشويق توليد و صادرات كالا و.. می شود. طبق گفته کارشناسان تصویب منطقه آزاد تجاری با داشتن مقررات ویژه زمینه جذب بسیاری از سرمایه گذاری را فراهم می کند و امیدوارم سرمایه گذران در منطقه محرومی مثل ایلام و مهران ورود پیدا کند تا زمینه توسعه استان فراهم شود. علاوه بر این حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاری در شهرستان مهران و استان از توجیه اقتصادی برخوردار است.


۱۳۹۳/۳/۲۸ - ۰۹:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن