تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806932752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک روز خاطره انگیز برای کودکان در شاهرود/ برگزاری سومین همایش تخصصی خلاقیت مکانیک و رباتیک لگویی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > سمنان مهر گزارش می دهد:
یک روز خاطره انگیز برای کودکان در شاهرود/ برگزاری سومین همایش تخصصی خلاقیت مکانیک و رباتیک لگویی
شاهرود – خبرگزاری مهر: نونهالان و نوجوانان امروز، با خلاقیت و ابتکار قدم در عرصه پیشرفت و تکنولوژی نهاده اند و از هم اکنون می خواهند به والدین خود بگویند آماده پذیرش مسئولیت های مهم و حساس کشوری هستند.



به گزارش خبرنگار مهر، در اولین نمایشگاه تخصصی ساخت، خلاقیت، مکانیک و رباتیک و سومین جشنواره لگوی شهرستان شاهرود که از صبح جمعه آغاز و تا بعد از ظهر در محل سالت ورزشی شرکت البرز شرقی شاهرود ادامه داشت نونهالان دو ساله تا نوجوانان 16 تا 18 ساله حضور داشتند تا قدرت خود را برای حل چالش های دنیای بیرون با کوچکترین ابزارها به نمایش بگذارند. خانواده هایی که در این نمایشگاه و جشنواره شرکت داشتند در کنار کودکان گویی دوباره به کودکی خود بازگشته باشند با شادابی و نشاطی وصف ناپذیر در کنار کودکان خود به ساخت سازه هایی با لگو مشغول بودند و لحظات شادی را در کنار فرزندانشان سپری می کردند. هر چند این جشنواره در ظاهر برای نمایش قدرت و توانایی خلاقیت کودکان به خانواده هایشان بود و حاصل بیش از هشت ماه تلاش شرکت کنندگان، اما بیش از آن که کودکان و نوجوانان شرکت کننده را تحت تاثیر قرار دهد والدین را به وجد آورده بود.

یک روز شاد و خاطره انگیز برای کودکان و نوجوانان در کنار خانواده آقای نقوی که به همراه پسرش در مسابقه والدین شرکت کرده بود از این که کودکش از هم اکنون با ساخت سازه های مهندسی آشنا می شود ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدوارم سازه آپارتمانی که ساخته تمام مشخصات تیم هیئت داوران را داشته باشد. فرزند آقای نقوی هم از اینکه در کنار پدرش در حال ساخت یک آپارتمان مرتفع، زیبا و مقاوم است احساس رضایت می کرد و با دقت خاصی لگو ها را کنار هم می چید که مبادا با کوچکترین ضربه ای به ساختمانش آسیبی وارد شود. خانواده صابر نیز که با تیم چهار نفره خود متشکل از دو پسر خانواده، دختر و مادر خانواده شرکت داشتند با فعالیت وصف ناشدنی در پی ساخت سازه ای مقاوم و زیبا بودند و حس همکاری ایجاد شده در میان اعضای این خانواده قابل تقدیر بود. متین هشت ساله با رباطی که خودش با لگو ساخته بود در نمایشگاه شرکت داشت و از این که توانسته بود با همکاری اعضای گروهش این رباط متحرک را بسازد بسیار خوشحال بود و برای هر کسی که به سراغش می رفت از نحوه ساخت رباط و چگونگی کار کرد آن توضیح می داد. حل چالش های دنیای بیرون با استفاده از لگو مسئول برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی ساخت، خلاقیت، مکانیک و رباتیک و سومین جشنواره لگوی شهرستان شاهرود با اشاره به اهمیت ایجاد فضای کار گروهی و حس همکاری در کودکانان و نوجوانان گفت: بخش ویژه این دوره از نمایشگاه و جشنواره لگوی شاهرود با برگزاری مسابقه ویژه خانوداه ها رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. حسین باقری این قسمت از جشنواره را خاص و پر طرفدار معرفی کرد و افزود: خانواده ها در گروه های سه تا چهار نفره شرکت می کنند و قرار است سازه ای بسازند که علاوه بر بلندی از وزن کم، قدرت بالا در مقابل زلزله و زیبایی بهره مند باشد.  

تیم رباتیک لگوی شاهرود در مسابقات جهانی مالزی شرکت داشت مدیر آموزشی یکی از موسسات لگوی شاهرود با اشاره به اینکه در بخش موزائیک آموزش های ریاضی از جمله ضرب تقسیم تقارن و تناسب به بچه ها آموزش داده می شود تصریح کرد: در قسمت دیگر از نمایشگاه بچه های کلاس های سوم و چهارم که در زمینه خلاقیت های مکانیک و رباتیک آموزش دیده اند وسایلی که با چرخ دنده، قرقره و محور ساخته شده به نمایش گذاشته اند. باقری با تاکید بر اینکه بچه های راهنمایی و دبیرستانی حاضر در نمایشگاه آموزش های پایه تا تخصصی رباتیک را پشت سر گذاشته اند عنوان کرد: این گروه های سنی می توانند با قطعات لگویی تمام قطعات یک ربات متحرک را بسازند و آن را با برنامه نویسی های خاص به حرکت در آورند. وی در خاتمه با یادآوری این مطلب که این گروه می توانند در مسابقات کشوری و جهانی شرکت کنند اذعان داشت: سال گذشته دو تیم از شاهرود با کسب مقام کشوری توانستد در مسابقات جهانی کشور مالزی شرکت کنند.






























۱۳۹۳/۲/۱۲ - ۱۹:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن