واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: amoozeshe sakhte parche va toor edensayed 20 شهريور 1386, 11:55» آموزش ساخت پارچه با نرم افزار3d max در اين آموزش قصد دارم به شما آويزان کردن پارچه را آموزش دهم . پس از اجراي 3d max زاويه ديدتون را به Front تغيير دهيد.حالا يک Plane به پارامتر length :100 width :80 length segs:25 width:25 رسم کنيد حالا يک Cylinder به پارامتر Radius:1 Height:148 رسم کنيد.سپس Cylinder را بالاي Plane قرار دهيد (مطابق شکل) Plane را انتخاب کنيد و از Modifier List تابع cloth را انتخاب کنيد . روي دکمه Object Properties کليک کنيد .در پنجره باز شده مطابق شکل عمل کنيد. حالا روي دکمه add Objects کليک کنيد و Cylinder را انتخاب کنيد .حالا مطابق شکل عمل کنيد.سپس ok کنيد زاويه ديدتون را به Front تغيير دهيد سپس دکمه هاي ترکيبي Ctrl+B را بزنيد.حالا راس هاي بالاي را انتخاب کنيد. حالا در کرکره Group روي دکمه Make Groupکليک کنيد سپس روي دکمه Preserve کليک کنيد.(مطابق شکل) دوباره دکمه هاي ترکيبي Ctrl+B را فشار دهيد. Plane را انتخاب کنيد .دکمه Simulate Local را بزنيد .حالا مشاهده مي کنيد که در Plane همانند پارچه چروک مي افتد.خوب حالا اگه شما مي خواهيد که باد شروع به وزیدن کند و پارچه شروع به حرکت در بیاورد وپايين وبالا برود بايد يک باد ايجاد کنيد براي اين کار به قسمت space warps برويد و Wind را انتخاب کنيد. حالا يک Wind ايجاد کنيد به طوري که فلش جلو آن به سمت پارچه باشد.(مطابق شکل) شما براي افزايش سرعت باد مي توانيد مقدار Strength را افزايش دهيد .من اين مقدار را مساوي 5 قرار دادم شما بسته به نياز خود مي توانيد آن را کم و زياد کنيد. plane را انتخاب کنید.حالا در کرکره Object روی دکمه Cloth Forces کلیک کنید. در پنجره باز شده Wind 01 را انتخاب کنید سپس روی فلش بالایی کلیک کنید تا Wind 01 به قسمت Forces in Simulation برود. حالا Plane را انتخاب کنيد و در کرکره Object روي دکمه Simulate کليک کنيد.حالا شما بايد انيمشني مطابق بالا داشته باشيد. اميدوارم که از اين آموزش استفاده کرده باشيد. () edensayed 20 شهريور 1386, 11:56» آموزش ساخت تور با نرم افزار 83d max () در این آموزش شما روش استفاده از Spline (موضوعات دوبعدی )برای ایجاد موضوع های سه بعدی را فرا می گیرید. پس از اجراي برنامه3d max به مسير زير برويد : Command panel/Create/Shapes سپس يك NGon به شعاع 60 ايجاد كنيد به منوي Tools برويد و گزينه Array را انتخاب كنيد و تنظيمات آن را مطابق شكل زير تغيير دهيد حالا تمام NGon ها را انتخاب كنيد و به منوي Tools برويد و گزينه Array را انتخاب كنيد و تنظيمات آن را مطابق شكل زير تغيير دهيد اگر تا اينجا درست پبش امده باشيد بايد چنين شكلي داشته باشيد دوباره همه NGon ها را انتخاب كنيد و به منوي Tools برويد و گزينه Array را انتخاب كنيد و تنظيمات آن را مطابق شكل زير تغيير دهيد پس از انتخاب همه NGon ها کليد Ctrl+V را فشار دهيد سپس در پنجره باز شده Ok را بزنيد حالا Ngon ها را روي محور X ها جابجا کنيد وکنار Ngon هاي قبلي قرار دهيد . يکي از NGonها را انتخاب کنيد سپس راست کليک کرده و از منوي Convert to گزينه Convert to Editable Spline را انتخاب کنيد به پنل Modify برويد و در کرکره Geometry دکمه Attach Mult را بزنيد. در پنجره باز شده پس از زدن دکمه All دکمه َAttach را بزنيد. حالا به کرکره Rendreing برويد و گزينه Enable in Rendreing و Enable in Viewport را فعال کنيد . حال شما مي توانيد رندر کنيد و نتيجه را مشاهده کنيد ( کلید F9 را بزنید ) hamed-ddd 20 شهريور 1386, 12:25دوست عزیز متشکر از مقالات شما برای حفظ نظم انجمن منتقل شد به بخش مقالات آموزشی در ضمن فکر کنم این مقاله تور یکبار در مجید انلاین ثبت شده به هر حال ممنون موفق باشید NanoWorld_co 20 شهريور 1386, 14:57ممنون! اما من این آموزش دومیه رو جای دیگه ای دیده بودم! edensayed 20 شهريور 1386, 16:18in amozesh avalin amozeshe man too in site bod . man ham taze too in site omadam. baraye hamin nemidoonestam amozeshe toor ghablan too in site neveshte shode bod. dar har sorat BEBAKHSHID... pythoN 20 شهريور 1386, 21:15مرسی از اموژش های که اینجا گذاشتی . در ضمن اگر فارسی تایپ کنی همه خشنود میشیم . NanoWorld_co 20 شهريور 1386, 22:58ببخشید نداره که!! من فقط خواستم بگم که قبلا جایی این آموزشو دیدم! تازه شما لطف کردی که با این آموزش ها، انجمن رو پر بار کردی! و... خیلی ممنون!! pouria_ddd 31 شهريور 1386, 01:07اوووووووووووووووووووووووو ووووووووووووووووووووووووو وووووووووه کی بره این همه راه رو........ همین کار رو می تو نستی با راکتور به سادگی آب خوردن انجام بدی به این صورت : 1.ابتدا همون پلن رو بسازید . 2.بعد هم تو لیست مدیفایر ها Reactor cloth رو انتخاب کنید. 3.ردیف اول گره ها (از بالا) رو انتخاب کنید. 4.سپس در منوی کرکره ای Constraints دکمه ی Fix vertex رو بزنید. 5.بعد هم از راکتور ها(سمت چپ پنجره ی مکس) wind و CLCollection را ایجاد کنید . 6.wind را انتخاب کرده سپس در پانل modify در منوی کرکره ای propertise گزینه petrub speed رو بزنید . 7.CLCollection را انتخاب و در پانل modify روی دکمه ی pick کلیک کنید و روی plane اولیه کلیک کنید. 8.سرانجام هم به پانل Ulities رفته و دکمه ی reactor را انتخاب نموده و در منوی کرکره ای previwe & Animation روی create animation بکیلیکید...
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 458]