واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: ساخت blue print kazem3d 06 شهريور 1386, 10:56سلام بر همه ی دوستان می خواستم بدونم چطور blue print میسازند و آیا من هم با یک دوربین عکاسی می تونمblue print بسازم یا نه. در ضمن میخواستم چند تا سایت برای دانلود blue print حیوانات و یا انسان میخواستم NanoWorld_co 06 شهريور 1386, 12:43theblueprints.com بستگی به چیزی داره که می خوای از روش مدل بسازی و همینطور دقتی که احتیاج داری. مثلا بلوپرینت دقیق از ماشین ساختن نیاز به دوربینی داره که: لنزی با فاصله کانونی زیاد داشته باشه. قطر دیافراگمش (اگه اشتباه نکنم!) حتی الامکان زیاد باشه. اگر می خوای از اجسام کوچیک بلوپرینت بگیری شنیدم که یه اسکنر ساده هم می تونه کمکت کنه. البته من تو آخرین کارم اصلا از چنین چیزی استفاده نکردم. خیلی راحت با یه دوربین 390mm سایبرشات چند تا عکس از فاصله حدود 1.5 متری از جسمم گرفتم (اندازه ی جسم حدود 30 سانت در 30 در 20 بودحدودا) یه فیلتر لنز تو فتوشاپ به عکسام دادم، با استفاده از guide ها و Transform نماها رو با هم مچ کردم (مثلا محور x از نمای Topبا محور x از نمای Bottom و همینطور با نمای x از نمای left باید مطابقت داشته باشه. همینطور محور Y در Top با محور X در Front مطابقت داره. البته بازم می گم اینا فقط برای نمونه سازی دقیقه و اونقدرا تاثیرش رو کار محسوس نیست! اگر متوجه نشدی بگو تا با شکل توضیح بدم! kazem3d 06 شهريور 1386, 14:08اگه بیشتر توضیح بدی ممنون میشم همچنین میشه یکم درباره ی نسبت بین عکسها بگی. مثلا اگر تصویرside دو برابر تصویرfront باشه آیا اشکالی پیش نمیاد. hamed-ddd 06 شهريور 1386, 14:38مشکل پرسپکتیو در دوربینها بزرگترین مشکل بلوپرینتهاست ....به همین خطره که شما باید از فاصله دور عکس برداری کنی البته برای گرفت بلوپرینت از صورت انسان یا حیوانات نیازی زیادی به فاصلی خیلی دور نیست و میتونی بعد از عکس برداری تو فوتشاپ از lense correction استفاده کنی..منتها چون من نمیخوام برادر و خواهرهای فوتوشاپی بریزن اینجا و تظاهرات کنند (خصوصا نفر اول مسابقات فوتوشاپ)شما زحمت بکش قضیه رو تو تاپیک برنامه فوتوشاپ هم مطرح کن..... NanoWorld_co 06 شهريور 1386, 14:47اول در مورد عکس ها بگم. اگر تصویری از زاویه خاصی هم سایز تصویر از زاویه دیگه نباشه، حداقل هم نسبت اونه (یعنی "تقریبا" هم نسبته) پس باید یکی از اونا حتما Scale بشن. خوب تو بلوپرینت دو نکته اساسی وجود داره. هم نسبت بودن و عدم خطا در بعد سوم. این تصویری که این پایین می زارم مربوط به مدل سازی ارگانیکه. علامت هایی که می بینی قبل از عکس برداری کشیده شدن. دلیل کشیدن این علامت ها هم اینه که اگر ما مثلا یه Vertexی رو در نمای Front با بلوپرینت مچ کردیم باید در نمای Left هم مچش کنیم. یعنی معور Z اون رو تنظیم کنیم. این علامت ها به ما کمک می کنن! همینطور Guide هایی که می بینی برای مچ کردن بخش های مختلف تصاویر استفاده می شه(همون قضیه ی هم نسبتی که گفتم!) خوب! تا اینجا داشته باش. اگر نیاز به توضیح بیشتر در مورد بلوپرینت غیر ارگانیک داشتی بگو تا اونم توضیح بدم! NanoWorld_co 06 شهريور 1386, 14:54حامد درست می گه. مشکل پرسپکتیو دوربین ها (اینکه نقاط نزدیک، از مرکز گریز دور می شن و نقاط دور، به مزکز گریز نزدیک می شن) واقعا مشکل بزرگیه و "هیچ وقت" نمی شه کامل از شرش خلاص شد مگر اینکه: یه روش هست که خودم اختراع کردم (الان مخترع اصلیش میاد منو می زنه!!) خیلی سخته اما خیلی خوب جواب می ده. اونم اینه که با استفاده از یه لنز 400 میلیمتری برای هر زاویه به تعداد خیلی خیلی زیاد عکس بگیری و بعد مثل Panorama اون عکس ها رو به هم وصل کنی. خیلی سخته اما فوق العاده دقیقه! روش بعدی من: استفاده از illustration! یعنی فقط اندازه ها رو با کمک خط کش و پرگار و نقاله به دست بیار (من معماری و طراحی صنعتی نخوندم نمی دونم چه ابزار دیگه ای داره!!). بعد با استفاده از یه نرم افزار طراحی Vector مثل illustrator بیا منحنی های شکل رو بساز و بعد با استفاده از Nurbs Modeling منحنی ها رو حجم دار کن. خودم امتحانش کردم خیلی خیلی سخته (البته برای من که معماری نخوندم خیلی سخته!) موفق باشی!
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 439]