تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821099188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پورمحمدی: قرار نبود برای یارانه‌ها اسم‌نویسی شود/ دادگستری تهران رتبه بالاتری نسبت به سازمان زندان‌ها دارد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
پورمحمدی: قرار نبود برای یارانه‌ها اسم‌نویسی شود/ دادگستری تهران رتبه بالاتری نسبت به سازمان زندان‌ها دارد

پورمحمدی: قرار نبود برای یارانه‌ها اسم‌نویسی شود/ دادگستری تهران رتبه بالاتری نسبت به سازمان زندان‌ها دارد
وزیر دادگستری گفت: قرار نبود برای یارانه‌ها اسم‌نویسی شود، به دلیل اینکه دستگاه‌ها با همدیگر تبادل اطلاعات ندارند اسم‌نویسی صورت گرفت. به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در مراسم اختتاحیه همایش ملی «حقوق مالکیت معنوی و نقش آن در توسعه اقتصادی»، گفت: در مصوبات اخیر قانونی به‌خصوص در شورای عالی انقلاب فرهنگی رشته‌های مختلف دانشگاهی به مالکیت فکری و معنوی پرداخته‌اند و تا حد قابل قبولی این حوزه گسترش داده‌ شده است.

وی درباره آخرین وضعیت لایحه مالکیت معنوی گفت: لایحه حمایت از مالکیت معنوی از مالکیت علمی، هنری، ادبی و حقوق مرتبط با آن برخوردار است و به طور کلی ما در حوزه قانونگذاری و در حوزه‌های مختلف دیگر اعم از ثبت اختراعات و علائم تجاری و قوانین مدنی کارهای بسیار خوبی را در این راستا انجام داده‌ایم. می‌توان گفت مالکیت فکری جزو حوزه جدید دارایی ملت‌هاست.

وزیر دادگستری یادآور شد: یکی از کشورهای اروپایی 89 درصد از بخش‌های فعالش مربوط به مالکیت معنوی بود و 11 درصد دیگر بخش‌هایش مربوط به صنایع و معادن بود و می‌توان گفت که بازار تجاری ایران بسیار گسترش یافته و حجم سنگینی در تولیدات جهانی را بر عهده دارد.

به گزارش ایسنا، پورمحمدی گفت: سازمان ثبت در زمینه مالکیت معنوی اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است. نیاز کشور زیاد شده و به دلیل اینکه بانک‌های اطلاعاتی کافی نداریم هزینه‌های بسیاری را می‌دهیم مانند موضوع هدفمندی یارانه‌ها. قرار نبود برای یارانه‌ها اسم‌نویسی شود به دلیل اینکه دستگاه‌ها با همدیگر تبادل اطلاعات ندارند اسم‌نویسی صورت گرفت، ولی نیازی به این اسم‌نویسی برای یارانه نبود و نیاز نبود به مردم بگوییم که سرمایه دارند یا خیر و یک ناسازگاری بین دستگاه‌ها اتفاق افتاده است.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی همچنین درباره رتبه‌بندی مسئولان قضایی و اینکه آیا سازمان زندان‌ها جایگاهی پایین‌تر از دادگستری استان تهران دارد، گفت: در مورد رتبه‌بندی فعلا به یک نظر واحد نرسیده‌ایم، اما به طور کلی دادگستری استان تهران رتبه بالاتری نسبت به سازمان زندان‌ها دارد و اینطور نیست که سازمان زندان‌ها نسبت به دادگستری استان تهران ارجح باشد.

وی درباره مالکیت فکری و معنوی گفت: مالکیت فکری جزو اصلی‌ترین موضوعات بین اقتصاد و فرهنگ است و مسائل علمی و هنری و ابداعات و آنچه میراث تمدنی کشور است در افزایش تولید ناخالص کشور بسیار موثر هستند که در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده است.

وزیر دادگستری افزود: سازمان ثبت کارهای خوبی را برای ثبت ابداعات و علائم تجاری انجام داده است، ولی گام‌های اول است و مهم‌ترین مساله در این زمینه، ایجاد بانک‌های اطلاعاتی است که ما در این راستا تلاش می‌کنیم.

پورمحمدی گفت: لایحه‌ای در زمینه مالکیت فکری در دولت برای حمایت از این موضوع تهیه شده و باید هر چه زودتر تکمیل و به مجلس فرستاده شود.

وزیر دادگستری با بیان اینکه باید تحقیقات علمی و دانشگاهی خود را در زمینه مالکیت فکری بیشتر کنیم، گفت: این موضوعات تاثیر مستقیمی در پیشرفت کشور دارند؛ زیرا اقتصاد کشور به حوزه فکری مربوط است و باید حوزه فکری و تخصصی‌مان را در این زمینه تکمیل و تقویت کنیم.

پورمحمدی درباره جرایمی مانند نزاع و اینکه چه اقداماتی در زمینه پرونده‌های مربوط به نزاع انجام شده است، گفت: ما جرایم و تخلفات مختلفی در کشور داریم که ایجاد آنها ضعف فرهنگی‌ ما است، پس باید مشکلات فرهنگی کشور را بهبود بخشیم تا دچار این اشکالات نشویم.

وی افزود: جرایمی مانند سرقت، تخلفات مالی و تصادفات و بی‌نظمی‌های اجتماعی و نزاع‌ها حجم بیشتر پرونده‌های ما را در دستگاه قضایی به خود اختصاص داده‌اند که رفع این مشکلات نیازمند کار فرهنگی است.

وزیر دادگستری درباره نرخ دیه و به‌خصوص بیمه شخص ثالث، گفت:‌ رسیدگی به بحث بیمه بخصوص بیمه شخص ثالث مرتبط با نرخ دیه است و مباحث شرعی دارد و ما طبق شرع این کار را انجام می‌دهیم.

پورمحمدی درباره جرایم مربوط به مواد مخدر گفت: موضوع مواد مخدر سرقت و ناامنی به کشور آسیب می‌رساند و ما هر جا در این زمینه کار کرده‌ایم نتیجه آن را دیده‌ایم. نیاز است شعار ندهیم و خود را تحت تاثیر کشمکش‌ها و برخوردها قرار ندهیم و سعی کنیم معضلات فرهنگی را حل کنیم و باید در جهت رشد فرهنگی در این زمینه گام برداریم تا به حوزه امنی در این زمینه برسیم.

وی گفت: کار فرهنگی ملی و مردمی است و همه نهادهای مدنی و حتی رسانه‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در این زمینه دارند و طبق فرموده مقام معظم رهبری،‌ فعالیت در این زمینه مدیریت جهادی را می‌پذیرد تا ما دچار چالش‌های فرهنگی نشویم.

وزیر دادگستری درباره عملکرد سازمان ثبت نیز گفت: عملکرد این سازمان بسیار ارتقا یافته است و با ارتباط و ایجاد بانک‌های اطلاعاتی گام‌های ارزنده‌ای را برداشته است.

وی درباره لایحه حمایت از مالکیت علمی و فرهنگی گفت: این لایحه از کمیسیون لوایح دولت قرار است به مجلس برود و ان‌شاءالله در 120 ماده به تصویب نهایی برسد.

پورمحمدی گفت: وزارت ارشاد و سازمان ثبت در مالکیت فکری اقدامات خوبی را انجام داده‌اند ولی دولت درصدد است تا به طور جدی از آن حمایت کند.



1393/2/8





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن