تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798704930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرايي شدن 99 طرح براي سيستان و بلوچستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ فروردين ۱۳۹۳ (۱۰:۲۶ق.ظ)
رئيس جمهور خبر داد؛ اجرايي شدن 99 طرح براي سيستان و بلوچستان رئيس جمهوري در پايان سفر استاني خود گفت: ۹۹ طرح براي سيستان و بلوچستان نهايي شده است که تا پايان امسال يا در نيمه ي اول سال آينده اجرا خواهند شد.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن روحاني با اشاره به اينکه ۹۹ طرح براي سيستان و بلوچستان نهايي شده است که تا پايان امسال يا در نيمه ي اول سال آينده اجرا خواهند شد، افزود: البته گاهي پيش مي آيد که برخي درخواست ها از سوي مردم و مسوولان در جريان سفر اعلام مي شود که به لحاظ محدوديت ابعاد و منابع مورد نياز امکان بررسي و تصويب آنها در طول سفر وجود دارد و نهايتاً تأييد مي شوند و برخي درخواست هاي ديگر مطرح مي شود که به طور طبيعي بايد در جلسات دولت در تهران مورد بررسي دقيق قرار گيرند.
رئيس جمهوري اظهار کرد: البته بسياري از درخواست هايي که در جريان سفر دولت به استان ها مطرح مي شوند ناشي از آن است که اقتصاد، سامان و رونق لازم را ندارد و اگر اقتصاد کشور رونق بيابد ديگر اين درخواست ها در گردش هاي کار طبيعي رفع شده و به اين شکل به دولت ارائه نخواهند شد.
دکتر روحاني در پاسخ به سؤالي درباره اينکه دولت چه برنامه عملي براي تأمين امنيت پايدار به عنوان درخواست و دغدغه ي مردم استان دارد، تصريح کرد: در اين سفر امکان ديدار و گفت و گو با نيروهاي مسلح استان براي بنده مقدور نشد و بنده از همين فرصت سؤال شما استفاده کرده و از اين بابت عذرخواهي مي کنم.
رئيس جمهوري با بيان اينکه البته پيش از اين جلسه مصاحبه، فرصت کوتاهي براي ملاقات با فرماندهان نظامي استان پيش آمد، ادامه داد: امنيت اين استان حائز اهميت است؛ چرا که همسايه دو کشوري است که در آن کشورها هنوز ثبات و امنيت به اندازه کافي وجود ندارد، بنابراين ايجاد امنيت پايدار در سيستان و بلوچستان کار آساني نيست.
دکتر روحاني گفت: در عين حال هم مردم و هم مرزداران ما کار بزرگي انجام دادند. در عمق اين استان ناامني نمي بينيم و اگر چه در نقاط مرزي کم و بيش حوادثي داريم که بايد امنيت را بالا ببريم، ولي؛ در مجموع مردم و نيروهاي مسلح امنيت را برقرار کردند.
دکتر روحاني اظهار کرد: بايد مردم بيشتر نسبت به تأمين امنيت احساس مسووليت کنند و نيروهاي مسلح نيز در اين زمينه پشتيبان آنها باشند.
رئيس جمهوري افزود: امروز اگر سرمايه داران بخواهند در شهرهاي اين استان فعاليت کند دچار مشکل نخواهند شد. در چابهار شاهد بوديم که ۱۵ طرح پتروشيمي در حال اجراست. همچنين دولت زمينه ها را براي سرمايه گذاري در بحث پتروشيمي و معادن مهيا مي کند. دولت در زمينه ي اکتشاف معادن استان فعال شده تا پس از اکتشاف آنها را در اختيار کارآفرينان قرار دهد.
رئيس جمهوري در پاسخ به سؤالي درباره ي مشکل کم آبي استان و برنامه ي دولت براي تأمين آب تصريح کرد: مشکل آب در اين استان مخصوصا براي روستاييان وجود دارد. استان نيز استان وسيعي است و روستاها پراکنده و گسترده و اگر دولت بخواهد به همه ي اين روستاها همه ي خدمات را ارائه دهد نيز اين واقعا در توان دولت نيست. بعضي از روستاها خيلي کوچک هستند و دولت بايد در آينده فکري کرده و مرکزيتي براي اين روستاها درست شود و خدمات را در آنجا تجميع کنيم و روستاها شکل جديدي پيدا کنند تا مشکل کمتر شود.
دکتر روحاني گفت: دولت برنامه هايي براي برداشتن قدم هايي بزرگ دارد. همانطور که در زابل گفتم ۴۶ هزار هکتار از اراضي زراعي از طريق لوله کشي آبرساني مي شود و از اين طريق مي توانيم آب را حراست کنيم. همچنين بايد با آب شيرين کن در نقاط ساحلي بخشي از مشکل را حل کرد و يکسري آب ها هم هست که بايد مهار شود، مثل آب هاي فصلي که به درياي عمان مي ريزد. اصولا دولت براي کل آب هاي مرزي برنامه ي جامعي دارد که اميدواريم امسال عملي شود.
رئيس جمهوري درباره ي راهکارهاي دولت براي حل مشکل اشتغال در سيستان و بلوچستان اظهار کرد: اشتغال مشکلي است که در کل کشور با آن مواجه هستيم. در بحث اشتغال کساني که سوادشان پايين است وضعيت اشتغال شان خوب شده، اما؛ فارغ التحصيلان دانشگاهي شرايطشان متفاوت است و بايد براي آنها فکري کنيم.
دکتر روحاني با تأکيد بر اينکه بايد اشتغال مولد و پايدار ايجاد کنيم، تصريح کرد: در طرح بهره وري آب که قرار است در استان اجرا شود تقريبا ۵۰ هزار نفر مستقيم و در مجموع ۳۰۰ هزار نفر مشغول به کار مي شوند. همچنين در اجراي طرح پتروشيمي چابهار ۲۰ هزار نفر به صورت مستقيم و تعداد کثيري به صورت غيرمستقيم مشغول به کار مي شوند. اجراي راه آهن و توسعه ي بنادر نيز اشتغال زيادي در استان ايجاد مي کند.
رئيس جمهوري ادامه داد: همچنين اگر شرايط مناسب براي گسترش گردشگري فراهم کنيم، گردشگري مي تواند سرعت ايجاد اشتغال را بالا ببرد. دولت از سرمايه گذاران براي سرمايه گذاري در گردشگري استان دعوت مي کند تا با کمک دولت و سرمايه گذاري در همه ي بخش ها با رونق بخشيدن به اقتصاد مشکل اشتغال را نيز قدم به قدم براي استان و همه ي کشور رفع کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن