تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821161370




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران مرکز مدیریت اطلاعات بلایای طبیعی در منطقه می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ایران مرکز مدیریت اطلاعات بلایای طبیعی در منطقه می شود دهلی نو - ایرنا - معاون برنامه ریزی معاونت نظارت راهبری ریاست جمهوری کشورمان از راه اندازی مرکز مدیریت اطلاعات بلایای طبیعی منطقه در ایران خبر داد.


سید ˈحمید پور محمدیˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در حاشیه یک نشست منطقه ای در دهلی نو گفت: کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) جهت راه اندازی مرکز مدیریت اطلاعات بلایای طبیعی منطقه در ایران مصوبه داشته است .
وی با اعلام این خبر افزود: جمهوری اسلامی ایران یکی از اعضای موثر و مهم کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه موسوم به اسکاپ (ESCAP ) است که با همکاری کشورهای منطقه و اعضای اسکاپ، مقدمات لازم را برای تشکیل مرکز مدیریت اطلاعات بلایای طبیعی فراهم شده است.
پور محمدی با اشاره به اینکه این مرکز به منظور پیشگیری و مقابله با حوادث طبیعی در کشورهای منطقه شکل می گیرد، افزود: براساس تصویب اسکاپ این مرکز قرار است در تهران تاسیس شود.
وی در تشریح فعالیت های این مرکز اظهارداشت: دراین مرکز سازمان های تخصصی ایران در زمینه پیشگیری و مقابله با حوادث و بلایای طبیعی مشارکت دارند که از جمله می توان به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، سازمان مدیریت بلایای طبیعی و سازمان جغرافیایی کشور اشاره کرد.
معاون برنامه ریزی معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری همچنین گفت: دراین مرکز قرار است تجربیات، قابلیت ها و توانمندی های کشورها و سازمان های عضو در پیشگیری و مقابله با حوادث و بلایای طبیعی جمع آوری و در اختیار دیگر کشورها قرار گیرد.
وی تصویب پیشنهاد ایران در اسکاپ برای تشکیل گروه کارشناسی توسعه ظرفیت برای مدیریت اطلاعات و مقابله با سوانح طبیعی در جنوب و جنوب غرب آسیا را از دیگر ابتکارهای کشورمان دراین زمینه برشمرد و افزود: گروه کارشناسی توسعه ظرفیت برای مقابله با سوانح طبیعی در جنوب و جنوب غرب آسیا به پیشنهاد ایران از دو سال پیش با تصویب در نشست اسکاپ تشکیل شده و اولین اجلاس این گروه در شهر آلماتی برگزار گردید.
وی افزود: دومین نشست این گروه کارشناسی نیز از امروز (چهارشنبه ) در دهلی نو گشایش یافته و قرار است طی دو روز گفت وگوهای کارشناسی راه های پیشگیری و مقابله با بلایای طبیعی و انتقال تجربیات کشورهای عضو و همچنین ایجاد زمینه لازم برای تاسیس مرکز مدیریت اطلاعات بلایای طبیعی در تهران بررسی شود.
10 کشور شامل ایران، هند، پاکستان، افغانستان، بنگلادش، بوتان، نپال، مالدیو، سریلانکا و ترکیه در این گروه عضویت دارند و همگی عضو کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه موسوم به اسکاپ (ESCAP ) هستند.
سومین نشست این گروه قرار است در تایلند برگزار شود. این کشورها با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی هر سال در معرض حوادث طبیعی مختلف از جمله سیل، سونامی، زمین لرزه و رانش زمین قرار دارند و همکاری و انتقال تجارب برای پیشگیری و مقابله با این حوادث از مهمترین اهداف نشست های منطقه ای به شمار می آید.
جمهوری اسلامی ایران با توجه به اینکه در مقابله با بلایای طبیعی تجربیات زیادی داشته به همین علت محوریت مدیریت اطلاعات و مقابله با حوادث غیر مترقبه به کشورمان واگذار شده است .
آساق ** 2167 ** 275 **
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




27/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن