تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815635755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش بینی بازار بورس در سال 93/ کارشناس تکنیکال بازار سرمایه: بورس تا خرداد ماه خیز مثبتی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
پیش بینی بازار بورس در سال 93/ کارشناس تکنیکال بازار سرمایه: بورس تا خرداد ماه خیز مثبتی ندارد

پیش بینی بازار بورس در سال 93/ کارشناس تکنیکال بازار سرمایه: بورس تا خرداد ماه خیز مثبتی ندارد
یک کارشناس بورس معتقد است بازار بورس با رکود مواجه شده است و حداقل تا نیمه سال جاری شاهد رونق نخواهد بود.
ابوالفضل طهماسبی: به اذعان تمام فعالان اقتصادی در سال 92 بازار بورس نسبت به سایر بازارهای موازی بیشترین بازدهی را داشته و آمارهای ارائه شده در مورد عملکرد این بازار در سال 92 پیشتازی این بازار بر سایر رقبای خود را تایید می کند .

هر چند بازار بورس در سال 92 با شکستن تمام رکوردها توجه عده‌ی زیادی از سرمایه‌گذاران و حتی مردمی را که آشنایی چندانی با این بازار نداشتند، به خود جلب کرد که افزایش 43 درصدی تعداد سهام‌داران جدید تاییدی بر این ادعاست اما افت شاخص در ماه‌های پایانی سال عده‌ای از آشنایان جدید این بازار را نسبت به عملکرد آن بد بین کرد و با توجه به توصیه های کارشناسان مبنی بر موقتی بودن رکود در نهایت صف های فروش تشکیل شد و عده ی زیادی که طعم سودهای شیرین میانه ی سال را چشیده بودند تا حدودی با کامی تلخ از این بازار بیرون رفتند.
 
با آغاز سال جدید فعالان بازار امید به بهبود نسبی اوضاع داشتند اما سقوط مداوم شاخص باعث ابهام بیش از پیش سرمایه‌گذاران در بازار گردید و نگرانی سرمایه داران درباره آینده بازار را افزایش داد.

این در شرایطی است که حمیدرضا کاهدی کارشناس تکنیکال بازار سرمایه می گوید با توجه به آمارهای اقتصادی موجود به نظر می رسد تا خرداد ماه ، بازار خیز مثبتی نداشته باشد. به عقیده من قبل از مجامع شرکت ها می‌توانیم شاهد روند مثبتی باشیم که تا پایان تیر ماه ادامه داشته باشد و دوباره تا پایان نیمه ی سال جاری شاهد رکود در بازار خواهیم بود.

در ادامه گفت وگوی این کارشناس بازار بورس با نامه نیوز را درباره بازار بورس در سال 93 مطالعه می فرمایید:



***



آقای کاهدی ! تحلیل شما از وضعیت فعلی بورس و سقوط پیوسته‌ی شاخص در ماه های اخیر چیست؟

شاخص بورس در 9 ماه گذشته روند رو به رشدی را سپری کرد اما به یکباره روند حرکتی شاخص تغییر کرد و تا پایان سال 932 شاهد افت شاخص بورس بودیم. در همان زمان بیشتر کارشناسان و فعالان بازار معتقد بودند که افت شاخص موقتی است و به زودی شاهد افزایش شاخص بورس خواهیم بود.

اما با آغاز سال جدید نیز شاهد افت شاخص بودیم و این موضوع نشان دهنده این است که بازار در رکود به سر می برد و هرچند احتمال رشد های مقطعی دور از انتظار نیست اما عملا بازار دوران رکود را سپری می کند.

پس به نظر شما با چشم انداز فعلی بازار ، نمی توان امیدی به بازگشت بازار بورس به کانال مثبت سال گذشته را داشت؟

برای رشد این بازار عوامل زیادی وجود دارد که مهمترین آنها یکی افزایش قیمت فروش و سود حسابداری شرکتهاست. عامل دیگر نیز رشد تولیدات بنگاه های اقتصادی است. در شرایط فعلی اگر تورم و افزایش قیمت فروش اتفاق نیقتد به تبع آن سود حسابداری را در شرکتهای بورسی نخواهیم داشت و تنها امکان رشد تولیدات وجود دارد که آن هم بین صفر تا 2 درصد پیش بینی می شود.

با توجه به آمارهای اقتصادی موجود به نظر می رسد تا خرداد ماه ، بازار خیز مثبتی نداشته باشد. به عقیده من قبل از مجامع شرکت ها می‌توانیم شاهد روند مثبتی باشیم که تا پایان تیر ماه ادامه داشته باشد و دوباره تا پایان نیمه ی سال جاری شاهد رکود در بازار خواهیم بود.

وضع کنونی بازار سبب خروج افراد زیادی از بازار می شود که بدون دانش و تجربه کار در بازارهای مالی و فقط به خاطر جذابیت های مثبت بازار در سال گذشته، وارد بورس شدند. حال، عده ای که حضور این افراد غیر‌متخصص را در اینگونه بازارها عاملی برای ایجاد صف های هیجانی خرید و فروش سهام می دانند از این اتفاق رضایت دارند. عده ای دیگر هم نگران خروج این سرمایه ها از بازار بورس و سرازیر شدن آنها به بازارها و فعالیت های غیر اقتصادی و مخرب هستند. تحلیل شما از این اتفاق چیست؟

طبیعتا عده ای که بدون دانش وارد این کار شدند الان متضرر شده اند و در حال حاضر هم در صف فروش هستند و دچار بحران و دستپاچگی شده اند و فقط دنبال راهی برای خروج از این بحران هستند. اما به عقیده ی من این عده از فعالان هم باید با شرایط فعلی بازار کنار آمده و افق سرمایه گذاری های خود را بلند مدت‌تر ترسیم کنند.

ولی در نهایت زیان این فعالان به زیان بازار بوده و در کل اتفاق خوبی برای بازار نیست چون فرهنگ سرمایه گذاری در بورس که تا حدودی رشد کرده بود مجددا دچار سرخوردگی خواهد شد که این هم به دلیل بد‌بینی ایجاد شده به بورس در ذهن مردم می باشد که باز هم نقش عدم تخصص خود سرمایه گذاران را نمی توان نادیده گرفت.

توصیه شما به سرمایه گذارانی که قصد ورود به این بازار را دارند در شرایط کنونی چیست؟

مهمترین مساله ای که باید به آن توجه کنند این است که به دنبال سودهای مقطعی و کوتاه مدت نباشند و با افزایش افق سرمایه گذاری به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت باشند چون ذات این بازار به شکلی است که در بدترین حالت هم به طور متوسط 30 تا 40 درصد سود دارد.

کسانی که به تازگی می خواهند وارد بازار شوند حتما این نکته را در نظر بگیرند و کسانی هم که در گذشته وارد بازار شده بودند در شرایط فعلی و در وضعیت زیان به فکر خروج های هیجانی از بازار نباشند.

نکته بعدی اینکه حتما برای سرمایه گذاری سراغ افراد کارشناس بروند و به توصیه ی آنها بهترین راهکار ممکن را برای خود فراهم کنند.





1393/1/20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن