تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821049521




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهبر مسیحیان مصر از نامزدی ژنرال السیسی برای ریاست جمهوری دفاع کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رهبر مسیحیان مصر از نامزدی ژنرال السیسی برای ریاست جمهوری دفاع کرد تهران - ایرنا - عالی ترین مقام دینی مسیحیان قبطی مصر از نامزدی وزیر دفاع این کشور برای ریاست جمهوری حمایت کرد.


شبکه الجزیره روز دوشنبه اعلام کرد:ˈطوادروس دومˈ پاپ مسیحیان قبطی مصر رسما از نامزدی ژنرال عبد الفتاح السیسی برای ریاست جمهوری این کشور حمایت کرد.
در ادامه مقدمه چینی ها برای رساندن ژنرال السیسی به ریاست جمهوری مصر، اکنون عالی ترین مقام دینی مسیحیان این کشور نیز وارد صحنه شده و نامزد شدن السیسی را ˈیک وظیفه واجب ملیˈ توصیف کرده است.
پاپ طوادروس با حمله به محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر، انقلاب های اخیر در کشورهای عربی را ˈزمستانی خطرناکˈ توصیف و اعلام کرد این انقلاب ها برای تکه تکه کردن منطقه طراحی شده بودند.
مسیحیان حدود 10 درصد جمعیت 85 میلیونی مصر را تشکیل می دهند.
از زمان کودتای نظامی تابستان گذشته در مصر تا کنون مقام های دولتی و رسانه های مصری و حتی شخصیت های مذهبی مانند شیوخ الازهر از نامزدی ژنرال السیسی در انتخابات آینده ریاست جمهوری مصر حمایت کرده اند. این در حالی است که السیسی یک فرد نظامی است و همزمان با انقلاب سال 2011 علیه نظام حسنی مبارک، مردم و انقلابیون مصر بر لزوم دور ماندن نظامیان از صحنه سیاسی این کشور تاکید کردند. محمد مرسی اولین رئیس جمهور غیر نظامی مصر بود که پس از انتخابات و با رای مردم روی کار آمد اما در جریان کودتای نظامی برکنار و زندانی شد.
شبکه الجزیره در خبری دیگر از مصر اعلام کرد: چندین دانشگاه مصر صحنه تظاهرات و راهپیمایی ضد دولتی بود. حاضران در این تظاهرات ضمن اعلام مخالفت با کودتای نظامی تابستان گذشته مصر، اقدامات سرکوبگرانه علیه دانشجویان را که در جریان آن تا کنون ده ها نفر کشته یا مجروح شده اند محکوم کردند.
همزمان با برگزاری این تظاهرات، نیروهای پلیس به محوطه دانشگاه ˈالمنصورهˈ و شهرک مسکونی دانشجویان دانشگاه الازهر حمله کردند.
تظاهرات در بعضی دانشگاه ها از جمله دانشگاه قاهره به خارج از محوطه دانشگاه هم کشیده شد.
تا کنون عده ای از دانشجویان دانشگاه های مختلف مصر به دلیل شرکت در تظاهرات ضد دولتی از ادامه تحصیل محروم شده اند.
خاورم 1491 **1575
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن