تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812681387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با مرورگر خود به جای وب در دل ویندوز بچرخید!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: با مرورگر خود به جای وب در دل ویندوز بچرخید!
شاید این گزاره در ابتدا برای شما کمی عجیب به نظر برسد. معمولا فایرفاکس و کروم برای گشت و گذار در اینترنت و وب مورد استفاده قرار میگیرند، اما به واقع میتوان از این مرورگرها به عنوان یک File Manager یا مدیر فایل و برای گشت و گذار در دل ویندوز همچون Explorer استفاده کرد!
کد خبر: ۳۸۶۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰ - 16 March 2014



با مرورگر خود به جای وب در دل ویندوز بچرخید!
شاید این گزاره در ابتدا برای شما کمی عجیب به نظر برسد. معمولا فایرفاکس و کروم برای گشت و گذار در اینترنت و وب مورد استفاده قرار میگیرند، اما به واقع میتوان از این مرورگرها به عنوان یک File Manager یا مدیر فایل و برای گشت و گذار در دل ویندوز همچون Explorer استفاده کرد! به گزارش «تابناک» شاید این ایده که به جای استفاده از برنامه مدیر فایل ویندوز یعنی Explorer برای گشت و گذار در بین فایله و پوشه ها از یک مرورگر همچون فایر فاکس و یا گوگل کروم استفاده کرد، ایده ای در ابتدا عجیب به نظر آید. اما این مرورگرها به گونه ای طراحی شده اند که میتوانند به عنوان یک File Manager برای شما عمل کنند. البته این ایده در عین حال که عجیب به نظر می آید، شاید برای برخی کاربران هم بیهوده به نظر رسد. آیا با وجود Explorer و یا بسیاری دیگر از برنامه های مدیریت فایل که از امکانات بسیار زیادی نیز برخوردار هستند، این کاری عبث و بیهوده نیست که از یک مرورگر برای این امر استفاده کرد؟ شاید در نگاه اول اینگونه به نظر آید و استفاده از مرورگر به عنوان یک مدیر فایل کاری بیهوده باشد. اما اگر زمانی برنامه مدیر فایل ویندوز و یا مدیر فایلهای دیگر بر روی سیستم شما با اشکالات اساسی مواجه شد، در این صورت اگر طریقه استفاده از مرورگر را به عنوان یک مدیر فایل فراگرفته باشید، عملا با مشکل چندانی مواجه نخواهید شد:
با مرورگر خود به جای وب در دل ویندوز بچرخید!

البته برای استفاده از مرورگر خود به عنوان یک File Manager نیاز به هیچ شعبده یا ترفندی ندارید. در واقع کار بسیار ساده است. کافی است که در نوار آدرس مرورگر خود به جای وارد کردن آدرس یک وب سایت، مسیر پوشه مورد نظر خود را وارد کنید! برای مثال کافی است در نوار آدرس برای رفتن به درایو C بنویسید: C: و کید Enter را فشار دهید. به همین سادگی متوجه خواهید شد که مرورگر شما را به مسیر مورد اشاره برده و محتوای مسیر یا پوشه را به شما نشان میدهد. البته این نما در فایر فاکس و کروم متفاوت است. به عنوان مثال، نمای درایو  C ما، در مرورگر فایر فاکس به شکل زیر است:
با مرورگر خود به جای وب در دل ویندوز بچرخید!

و در گوگل کروم به شکل زیر:
با مرورگر خود به جای وب در دل ویندوز بچرخید!

تا جایی که میتوان در نگاه اول قضاوت کرد، نمای فایرفاکس تا حد زیادی بهتر از نمای گوگل کرم در نمایش فایلها و پوشه ها است. آیکون فایلها و پوشه ها در فایرفاکس کاملا مطابق با آیکون آنها در ویندوز است، در حالی که این آیکون ها در گوگل کروم اساسا چندان وضعیتی خوبی به لحاظ ظاهری ندارند:

با مرورگر خود به جای وب در دل ویندوز بچرخید!



با مرورگر خود به جای وب در دل ویندوز بچرخید!



اما در هر دو مرورگر برای گشتن در بین پوشه ها کافی است مانند لینکهای موجود در وب سایتها بر روی آنها کلیک کنید. یا حتی میتوانید با کلیک راست بر روی یک پوشه یا فایل آن را در تب جدید باز کنید:

با مرورگر خود به جای وب در دل ویندوز بچرخید!


اما در خصوص باز شدن فایلهای مختلف، در حالت کلی عملکرد مرورگرهای به یک شکل است: در صورت پلاگین مربوطه – برای مثال برای پخش فایلهای صوتی – فایل در خود مرورگر به اجرا در خواهد آمد و شما میتوانید به شکل معمول فایلهای صوتی و تصویری و تصاویر را در همان مرورگر ببینید و بشنوید و همچنین فایلهای PDF را نیز در همانجا باز کرده و بخوانید:
با مرورگر خود به جای وب در دل ویندوز بچرخید!

اما چنانچه فایل مورد نظر ار نوعی باشد که مرورگر برای اجرای آن پلاگین خاصی را پیدا نکند، با دو حالت مواجه میشوید. در فایرفاکس مرورگر با نمایش پنجره دانلود، از شما میخواهد که یا اقدام به دانلود فایل کنید، یا آنکه با انتخاب گزینه Open With… نرم افزار مورد نظر برای اجرای فایل را مشخص کنید – که البته معمولا به شکل پیش فرض این نرم افزار از قبل انتخاب شده:
با مرورگر خود به جای وب در دل ویندوز بچرخید!

اما در گوگل کروم به هر ترتیب مرورگر در برخورد با فایلهایی که پلاگین مخصوص به آنها را پیدا نمیکند، تنها گزینه دانلود را در اختیار کاربر قرار میدهد:
با مرورگر خود به جای وب در دل ویندوز بچرخید!

همچنین در حین گشتن در میان پوشه ها و مسیر ها اگر بخواهید به یک پله قبل برگردید، به دو راه میتوانید این اقدام را صورت دهید. یا از دکمه Back مرورگر استفاده کنید و یا از لینک مورد نظر اقدام به بازگشت به یک مرحله قبل کنید:
با مرورگر خود به جای وب در دل ویندوز بچرخید!




با مرورگر خود به جای وب در دل ویندوز بچرخید!

به این ترتیب مشاهده میکنید که به سادگی میتوانید از مرورگر خود به عنوان یک File Manager استفاده کنید و هرچند هنوز بسیاری از اقدامات نظیر کپی کردن فایلها و پوشه ها در آن ممکن نیست، اما گشت و گذار در دل ویندوز با استفاده از یک مرورگر تجربه خوبی میتواند باشد. اما به غیر از این میتوانید از نرم افزار Clover استفاده کنید که در اصل یک File Manager بوده اما شکل و شمایل آن تا حدی زیاد شبیه به گوگل کروم است. در واقع بهتر آن است که بگوییم Clover همان Explorer است که نوار تب های گوگل کروم به آن اضافه شده است:
با مرورگر خود به جای وب در دل ویندوز بچرخید!

شما میتوانید همانند گوگل کروم چندین تب داشته باشید اما به جای وب سایتها در این تب ها مسیر های مختلف و پوشه های موجود در حافظه شما نمایش داده میشوند:
با مرورگر خود به جای وب در دل ویندوز بچرخید!


دانلود نرم افزار Clover با لینک مستقیم







لینک را کپی کنید دانلود نرم افزار Clover با لینک مستقیم








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن