تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819170712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوکراین تسلیم روسیه شد/ تورچینوف: به خواست مردم کریمه احترام می گذاریم


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اوکراین تسلیم روسیه شد/ تورچینوف: به خواست مردم کریمه احترام می گذاریم


رئیس جمهور موقت و وزیر دفاع اوکراین اعلام کردند قصد دخالت در امور کریمه را ندارند و به خواست مردم این منطقه احترام می گذارند. به این ترتیب، علاوه بر کریمه، راه شهرهای جنوبی اوکراین نیز برای جدایی و پیوستن به روسیه باز خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، "الکساندر تورچینوف" رئیس مجلس اوکراین که با برکناری ویکتور یانوکوویچ از مقام ریاست جمهوری، به طور موقت اختیارات او را نیز بر عهده گرفته است، امروز اعلام کرد: درصورتی که مردم در همه پرسی روز یکشنبه (16 مارس - اول فروردین) به استقلال اوکراین رای دهند، ارتش این کشور هرگز در امور جمهوری کریمه دخالت نمی‌کند.

الکساندر تورچینوف رئیس پارلمان و رئیس جمهور موقت اوکراین

تورچینوف که فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین را نیز برعهده دارد، به خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: ما قصد انجام عملیات نظامی در کریمه را نداریم و در آینده ای نزدیک مرزهای شرقی خود را مشخص کرده و مردم اوکراین را بدون حمایت نمی‌گذاریم.

نقشه اوکراین روس ها و اوکراینی ها
اوکراین یکی از جمهوری های شوروی سابق بود و پس از روسیه، دومین کشور روس ها به شمار می رود. علاوه بر شبه جزیره کریمه، تمامی شهرهای جنوبی اوکراین نیز روس نشین هستند و روسیه را سرزمین مادری خود می دانند.
در جریان شورش های اخیر ملی گراهای اوکراینی در شهر کیف و حمایت امریکا و اتحادیه اروپا از آنها، ساکنین شهرهای جنوبی نیز خواستار جدایی از اوکراین و پیوستن به روسیه شدند و در این میان، منطقه خودمختار کریمه که دولت و مجلس مستقل دارد اعلام کرد روز اول فروردین همه پرسی پیوستن به روسیه را برگزار می کند.

امریکا و اتحادیه اروپا که خواهان احترام به خواسته معترضان اوکراینی در شهر کیف بودند، درباره خواسته شهرهای جنوبی چنین موضعی ندارند و حتی اخبار تظاهرات آنها را نیز در رسانه های خود منعکس نمی کنند. با این حال، روسیه به درخواست دولت و مجلس کریمه و به منظور حفاظت از امنیت روس ها نیروهای نظامی خود را به منطقه اعزام کرده است.

اتحادیه اروپا ابتدا تلاش کرد این اقدام روسیه را تجاوز نظامی عنوان کند، اما با پافشاری مردم کریمه به جدایی از اوکراین و نیز قاطعیت روسیه، به آرامی عقب نشینی کرده و اکنون قصد دارد با مذاکره، از بروز جنگ در منطقه جلوگیری کند.

" ایگور تینیوگ" وزیر دفاع اوکراین نیز، با اشاره به اینکه نشانه آشکاری از تجاوز به کریمه مشاهده نمی‌شود گفت: ارتش نمی‌خواهد فعالیتی در شبه جزیره داشته باشد.

وی افزود: بکارگیری قوای نظامی در کریمه در حالتی که اعلام جنگی میان دو طرف وجود ندارد غیرقانونی است و من مخالف هرگونه دخالت نظامی اوکراین در شبه جزیره کریمه هستم.

به این ترتیب جمهوری کریمه که دیروز اعلام استقلال کرد، روز اول فروردین و پس از برپایی همه پرسی، بخشی از خاک روسیه خواهد شد و راه برای روسیه ای شدن شهرهای جنوبی اوکراین نیز باز خواهد شد.


چهار شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن