تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819854497




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش برای ثبت سبک کونگ فو پنجه ببر در ورزش‌های رزمی کشور/ فعالیت سبک پنجه ببر در 12 استان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > بوشهر مهر گزارش می‌دهد/
تلاش برای ثبت سبک کونگ فو "پنجه ببر" در ورزش‌های رزمی کشور/ فعالیت سبک پنجه ببر در 12 استان
گناوه – خبرگزاری مهر: در استان بوشهر و به ویژه شهرستان گناوه ورزشکاران رزمی کار بسیاری مشغول به فعالیت هستند که برخی از آنها چون استاد علیرضا صفوی مدت ها برای فراگیری فنون رزمی به کشورهای شرق آسیا سفر کرده تا بالاخره توانسته است با فراگیری سبک پنجه ببر به ایران بازگردد و با پشتکار فراوان در بیش از 12 استان کشور سبک را فعال کند و در حال حاضر نیازمند آن است تا با همراهی مسئولان برای نخستین بار در جنوب کشور این سبک در فدراسیون ورزش های رزمی به نام استان بوشهر ثبت شود.



به گزارش خبرنگار مهر، در فرهنگ چینی ببرها آنقدر خشمگین و خشن هستند که در یک کوه فقط یک ببر می تواند زندگی کند و از آنجایی که در چین شیر وجود ندارد ببر پادشاه حیوانات است. به این دلیل راهبان شائولین وقتی حرکات و فعالیت‌های ببرها را نگاه می کردند تحت تاثیر قدرت، شجاعت و استقامت ببر متوجه شدند که این حیوان ارزش بالایی در کونگ فو دارد. شاید بتوان گفت که راهبان شائولین بیش از 50 درصد طریق جنگیدن را از این حیوان فرا گرفتند و همان طوری که امروز مشاهده می کنید در همه فرم‌های ووشو یا کونگ‌فو فنونی از ببر وجود دارد.

ببر کاملا متفاوت از چهار حیوان دیگر شائولین است، به این معنا که تمرینات آن طوری طراحی شده که استخوان‌ها را تقویت می‌کند و با سرعت و قدرت حمله می کند؛ حمله ببر فشاری و ضربه‌ای است. نیروی ببر یک نیروی شدید، قوی و برگرفته از قدرت بیرونی است که از درون سرچشمه گرفته و از آنجایی که نیرو گرفتن در کونگ فو از ایستادن استوار و محکم ایجاد می‌شود، رزمی‌کار باید دارای کمری قوی باشند که در سبک ببر به این مسئله بسیار توجه شده و سبک پنجه ببر نه تنها استخوان‌ها بلکه ستون فقرات، کمر و تاندون‌ها را تقویت می‌کند. تکنیک‌ها در سبک ببر تحت تاثیر پنجه زدن است تکنیک‌ها در سبک ببر تحت تاثیر پنجه زدن است که از خم شدن پنچ انگشت دست به داخل شکل می گیرد و در سبک پنجه ببر، پنجه زدن کوتاه و ضربه به همراه فشار، کشیدن و در نهایت پاره کردن بدن حریف است و هدف پنجه ببر صورت، گردن، ران‌ها، دست‌ها و سبنه حریف است در واقع این سبک برای یک مبارزه همه جانبه طراحی شده است. در روش پنجه ببر حرکات انفجاری ضربه زدن و در نهایت هل دادن می باشد و در این سبک از ضربات کف و مشت هم استفاده می شود اما، به طور وسیع از لگد‌ها و حرکات پا استفاده می شود که بیشتر نشان دهنده حرکت دم ببر است.

وقتی از پنجه ببر استفاده می شود فقط انگشتان دست مهم نیستند بلکه تمام دست دارای اهمیت می باشد و نظر به اینکه انگشتان در آخرین نقطه دست می باشد چنانچه کل دست از کتف تا پائین تقویت نشده باشد، امکان ضربه زدن پنجه قوی و کارا وجود ندارد. در این سبک شنا رفتن روی پنجه‌هـا، حرکات با کیسه شنی، حرکات مخصوص سنگ، ضربه زدن به ماسه، بلند کردن کوزه پر از شن و در کل حرکاتی که مربوط به ساخت کل بدن خصوصا دست‌ها می باشد، اهمیت به سزایی دارد و ضمنا در این سبک به حرکات تنفسی بسیار اهمیت داده می شود. به دلیل موارد فوق ببر جزء پنج سبک اصلی و سمبل قدرت در کونگ فو شائولین است. این سبک از سال 1388 بعد از تمرینات طاقت فرسای استاد علیرضا صفوی در مدارس ووشو (کونگ فو) و معبد شائولین چین در ایران پایه گزاری شده و هم اکنون در بسیاری از استان های کشور در حال فعالیت است. این سبک در حال حاضر در بیش از 12 استان کشور نماینده دارد و نیاز است تا با همراهی همه مسئولان استان بوشهر برای نخستین بار در جنوب کشور یک سبک رزمی به نام شهرستان گناوه و استان بوشهر در فدراسیون ورزش های رزمی ایران به ثبت برسد.

سبک پنجه ببر در 12 استان کشور فعالیت مستمر دارد علیرضا صفوی مسئول سبک سوپر کنتاکت کیک بوکسینگ جنوب کشور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیش از 25 سال در شهرستان گناوه زحمت کشیده ایم تا امروز ورزش های رزمی در این شهرستان به جایگاه فعلی در سطح کشور رسیده است. وی گفت: در ابتدای ورود ورزش های رزمی به شهرستان گناوه خانواده ها از فعالیت فرزندان خود در این ورزش ها ممانعت می کردند و ما در اوائل دور از چشم خانواده به این ورزش ها می پرداختیم؛ چرا که در صورت دانستن موضوع از سوی والدین خود تنبیه می شدیم. صفوی بیان داشت: خوشبختانه امروز ما از آن نگاه بدبینانه به ورزش های رزمی عبور کرده و به جایی رسیده ایم که خانواده ها فرزندان خود را برای فعالیت در این ورزش ها ترغیب و تشویق می کنند. تفاوت دیدگاه خانواده‌های نسبت به ورزش رزمی در گذشته و حال وی خاطر نشان ساخت: این تفاوت دیدگاه خانواده ها به ورزش های رزمی در گذشته و امروز به سادگی به وجود نیامده است. صفوی تاکید کرد: برای رسیدن به این نقطه تلاش های بسیاری توسط اساتید مختلف ورزش های رزمی و ورزشکاران آنها صورت گرفته و می گیرد و خواهد گرفت و نتیجه آن این است که ما امروز شاهد فعالیت هنرجویان زن و مرد بسیاری در سطح شهرستان و استان هستیم.

وی ادامه داد: فکر می کنم که بعد از 25 سال به عنوان یک مربی هنرهای رزمی با وجود اینهمه هنرجوی رزمی کار در شهرستان گناوه توانسته ام از عهده مسئولیت خود به نحو شایسته برآیم و اگرچه استاد خوبی نبوده ام اما شاگردان خوبی تربیت کرده ام. ثبت پنجه‌ببر به نام ایران و شهرستان گناوه صفوی اضافه کرد: بعد از سال ها تمرین در چین، تایلند، مالزی، ماکائو و سنگاپور و به طور کلی در شرق آسیا به دنبال آن هستم که سبک پنجه ببر را در ایران به نام شهرستان گناوه و استان بوشهر ثبت کنم و امیدوارم که با همکاری هیئت ورزش های رزمی استان بتوانیم این سبک را در فدراسیون ورزش های رزمی ایران ثبت کنیم. وی عنوان کرد: در حال حاضر این سبک در 12 استان کشور نمایندگی دارد و مشغول فعالیت مستمر است. صفوی تصریح کرد: وضعیت ورزش های رزمی درگذشته در این استان به مانند امروز نبود و ما با هزاران مشکل امروز ورزش های رزمی در شهرستان گناوه را به این سطح از شکوفایی، پویایی و توانمندی رسانده ایم. مسئول سبک سوپر کنتاکت کیک بوکسینگ جنوب کشور در پایان گفت: امروز خوشحالیم که فرزندان نسل دیروز ورزشکاران ورزش های رزمی به فعالیت در عرصه این ورزش ها روی آورده اند و بسیاری از آنها از قهرمانان به نام سبک های مختلف رزمی در کشور هستند. سبک پنجه ببر به‌عنوان سبک مستقل در فدراسیون ورزش‌های رزمی ثبت می‌شود دبیر هیئت ورزش‌های رزمی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان گناوه مهد ورزش‌های رزمی در استان بوشهر است. رستم آشنا گفت: در آینده نزدیک آئین تجلیل از قهرمانان ورزش های رزمی استان برگزار می شود که در آن آئین نیز از قهرمانان رزمی کار گناوه ای هم تجلیل به عمل خواهد آمد.

آشنا با بیان اینکه استاد علیرضا صفوی اسطوره ورزش های رزمی استان بوشهر است، بیان داشت: این استاد بزرگ ورزش های رزمی یک اسطوره و یادگار بزرگ برای ما رزمی کاران در استان بوشهر است که زحمات زیادی را برای اعتلای ورزش های رزمی در استان بوشهر کشیده اند. وی ادامه داد: در آینده نزدیک شاهد ثبت سبک پنجه ببر استاد صفوی به عنوان یک سبک مستقل در فدراسیون ورزش های رزمی ایران خواهیم بود و این مایه افتخار برای جامعه ورزشی استان بوشهر و به ویژه هیئت ورزش های رزمی استان است. برگزاری جشن ثبت پنجه ببر به نام گناوه و استان بوشهر آشنا تصریح کرد: این مهم در سایه حمایت و همت بلند مسئولان ورزشی و ورزشکاران رزمی کار استان تحقق پیدا می کند و دور نباشد که این امر محقق شود. وی تاکید کرد: شهرستان گناوه از توانمندی بسیار خوبی در زمینه توسعه ورزش های رزمی دارد و قطعا سبک پنجه ببر به عنوان یک سبک مستقل در آینده در کشور کار خود را به طور رسمی و با ثبت نهایی آغاز خواهد کرد. دبیر هیئت ورزش های رزمی استان بوشهر گفت: در آینده نزدیک به افتخار ورود این سبک به کشور و ثبت آن به نام شهرستان گناوه و استان بوشهر جشن باشکوهی را برگزار خواهیم کرد. ...............................
گزارش: حسین غلامی










۱۳۹۲/۱۲/۱۸ - ۰۶:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن