تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821044572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صربستان خواستار اجلاس فوری شورای امنیت برای اقدام اخیر کوزوو شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

صربستان خواستار اجلاس فوری شورای امنیت برای اقدام اخیر کوزوو شد بلگراد- ایرنا- صربستان در اعترض به مصوبه دولت کوزوو مبنی بر تبدیل سازمان پلیس امنیتی این منطقه به نیروهای مسلح، خواستار تشکیل نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل شد.


به گزارش ایرنا، ˈآلکساندر وولینˈ وزیر مشاور امور کوزوو در دولت صربستان گفت: بلگراد بعد از تصمیم دولت کوزوو برای تشکیل ارتش، خواستار برگزاری فوری نشست شورای امنیت به منظور بحث و بررسی این موضوع در این نهاد بین المللی است.
دولت صربستان نیز در این رابطه با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی از تشکیل ارتش کوزوو، اقدام دولت پریشتینا را مغایر با توافقنامه بروکسل برای عادی سازی روابط بلگراد و پریشتینا و در تضاد با مفاد قطعنامه 1244 شورای امنیت سازمان ملل درباره کوزوو دانست.
حزب سوسیال دمکرات که یک گروه سیاسی در صربستان است نیز در بیانیه ای تغییر نیروهای پلیس امنیتی کوزوو به نیروهای مسلح را خطری برای امنیت صرب های کوزوو و اقدامی تنش آمیز در منطقه توصیف کرد.
صربستان بر اساس قطعنامه 1244 شورای امنیت سازمان ملل تنها نیروهای کی فور را برای تامین امنیت در کوزوو قبول دارد.
دولت کوزوو سه شنبه (13 اسفند) لایحه پیشنهادی برای تبدیل نیروهای امنیتی پلیس به نیروهای مسلح کوزوو را تصویب کرد.
ˈانور خوجایˈ وزیر امور خارجه کوزوو در این رابطه گفته بود که تاسیس نیروهای مسلح، راه عضویت کوزوو در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را هموار می سازد. دولت کوزوو همچنین تصمیم گرفت، نام وزارت نیروهای امنیتی به وزارت دفاع کوزوو تغییر داده شود.
براساس گزارش های رسانه های پریشتینا، قرار است نیروهای مسلح کوزوو شامل پنج هزار نیروی فعال و سه هزار نیروی ذخیره باشد.
پلیس امنیتی کوزوو از سال 1999 میلادی با 2 هزار و 500 نیرو، تحت نظارت هیات صلح بانی بین المللی موسوم به ˈکی فورˈ در حفظ امنیت منطقه فعالیت دارد.
ˈایویتسا داچیچˈ نخست وزیر صربستان پیشتر در این رابطه گفته بود که اعلام تشکیل ارتش کوزوو بخشی از توافقنامه بروکسل برای عادی سازی روابط بین بلگراد و پریشتینا نبوده است.
صربستان، ضمانت هایی را از سازمان نظامی ناتو مبنی بر اینکه نیروهای مسلح کوزوو به بخش صرب نشین شمال کوزوو وارد نشوند، دریافت کرده است.
کشورهای عضو ناتو که هنوز کوزوو را به عنوان یک کشور مستقل محسوب نمی کنند، مخالف تشکیل ارتش کوزوو هستند.
کوزوو بر اساس قطعنامه 1244 شورای امنیت سازمان ملل، در ژوئن سال 1999 میلادی تحت قیمومیت هیات غیرنظامی سازمان ملل قرار گرفت و نیروهای ناتو موسوم به کی فور برای تامین امنیت در کوزوو مستقر شده اند.
پارلمان کوزوو در فوریه سال 2008 به طور یک جانبه استقلال این منطقه از صربستان را اعلام کرد.
بلگراد با ادعای اینکه کوزوو استان جنوبی صربستان است، استقلال آن را قبول ندارد و خواهان باطل کردن سند استقلال از راه های صلح آمیزاست.
مقام های بلندپایه صربستان بارها تأکید کرده اند که حکومت بلگراد هرگز استقلال کوزوو را به رسمیت نمی شناسد و دولت صربستان همیشه در کنار صرب های کوزوو قرار دارد.
اروپام**2061**2023
انتهای پیام /*




16/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن