تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802803684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم اولويت دار بودن توسعه مناسبات اقتصادي استان با کشورهاي همسايه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ اسفند ۱۳۹۲ (۱۱:۱۷ق.ظ)
استاندار آذربايجان غربي تاکيد کرد: لزوم اولويت دار بودن توسعه مناسبات اقتصادي استان با کشورهاي همسايه استاندار آذربايجان غربي در ديدار با جوانشير آخونداف سفير جمهوري آذربايجان در تهران، با اشاره به موقعيت خاص جغرافيايي آذربايجان غربي گفت: ارتباط با کشورهاي همسايه به ويژه در بعد اقتصادي از اهداف ماست.
به گزارش خبرگزاري موج، سعادت با اشاره به پيشينه تاريخي مناسبات دو کشور دوست و همسايه ايران و جمهوري آذربايجان گفت: مناسبات فرهنگي و اقتصادي جمهوري آذربايجان و جمهوري اسلامي ايران سابقه اي تاريخي دارد.
وي با ابراز خرسندي از سفر سفير جمهوري آذربايجان به اروميه با تاکيد بر ضرورت گسترش همکاريهاي همه جانبه با جمهوري آذربايجان اظهار کرد: تلاش دو طرف براي ارتقاي مناسبات اقتصادي بسيار ضروري است و بايد گام هاي اساسي در اين خصوص برداشته شود.
استاندار آذربايجان غربي، وجود جمهوري خودمختار نخجوان در همسايگي آذربايجان غربي را فرصتي مغتنم براي ارتقاي مبادلات اقتصادي برشمرد و ادامه داد: ما از جمهوري آذربايجان انتظار داريم زمينه تسهيل رفت و آمد بين آذربايجان غربي و جمهوري خودمختار نخجوان را تسهيل کند.
سعادت، موقعيت آذربايجان غربي را منحصر به فرد عنوان کرد و گفت: اين استان با سه کشور عراق، ترکيه و جمهوري آذربايجان هم مرز است و اهتمام جدي دارد تا با استفاده از اين فرصت، مناسبات اقتصادي با اين کشورها را ارتقاء ببخشد تا شهروندان هر دو طرف از اين مناسبات منتفع شوند.
استاندار آذربايجان غربي در ادامه پتانسيل ها و ويژگي هاي استان در بخش هاي مختلف را برشمرد و ادامه داد: آذربايجان غربي در زمينه هاي مختلف از جمله کشاورزي، معدن و نيروي انساني يکي از استانهاي شاخص کشور به شمار مي رود و آماده انتقال تجربيات خود به کشور هاي همسايه است.
جوانشير آخونداف، سفير جمهوري آذربايجان در ايران نيز در اين ديدار گفت: دوستي و نزديکي تاريخي بين ملت هاي ايران و آذربايجان، عامل اساسي در توسعه مناسبات بين دو کشور مي باشد و مسئولان دو کشور مي توانند با بهره گيري از اين دوستي تاريخي، زمينه ارتقاي روابط تجاري و اقتصادي بين دو طرف را به خوبي فراهم کنند که ما به نوبه خود در اين زمينه مصمم هستيم.
وي افزود: من در جمهوري اسلامي ايران احساس غربت نمي کنم و اين حس قرابت در شهرستان هايي نظير اروميه بسيار بيشتر است.
سفير جمهوري آذربايجان با تحسين قابليت هاي ويژه آذربايجان غربي در ابعاد مختلف بر مذاکره بيشتر براي ارتقاي مبادلات اقتصادي و تجاري ميان دو طرف تاکيد کرد و گفت: يکي از مهمترين عوامل تحقق اين امر، توجه بيشتر به قراردادهاي منعقد شده بين دو کشور است.
وي به سفر قريب الوقوع معاون وزير خارجه ايران به جمهوري آذربايجان خبر داد و افزود: در اين سفر که من نيز همراه ايشان خواهم بود، مناسبات دو کشور مورد بررسي قرار مي گيرد که اميدواريم نتايج بسيار خوبي به همراه داشته باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن