تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802445023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترويج کتابخواني به اجراي برنامه‌هاي توسعه محور کمک مي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ اسفند ۱۳۹۲ (۸:۴۹ق.ظ)
رئيس مجمع نمايندگان مرکزي: ترويج کتابخواني به اجراي برنامه‌هاي توسعه محور کمک مي‌کند رئيس مجمع نمايندگان مرکزي گفت: ترويج فرهنگ کتابخواني و ارتقاي آگاهي جامعه به اجراي برنامه‌هاي توسعه محور کمک مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج از تفرش، عباس صلاحي در نمايشگاه کتاب يار مهربان که در نگارخانه فرهنگ و ارشاد اسلامي تفرش گشايش يافت با اشاره به اهميت ترويج فرهنگ کتابخواني در جامعه اظهار کرد: دين، فرهنگ و تاريخ ما اُنس و الفتي ديرينه و هميشگي با کتاب و کتابخواني دارد و معجزه پيامبر گرامي اسلام(ص)، کتاب انسان ساز قرآن کريم است.
وي افزود: حضرت علي (ع) درباره کتاب مي فرمايند: "کسي که با کتاب ها آرامش مي يابد هرگز آسايش از او سلب نمي شود و در قرآن و اسلام، کتاب و کتابخواني از جايگاهي بالايي برخوردار است.
نماينده مردم تفرش، آشتيان و فراهان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به گشايش نمايشگاه کتاب يار مهربان در تفرش گفت: تفرش به لحاظ علمي و با وجود مفاخر و انديشمندان از جمله پروفسور حسابي يکي از شهرستان هاي پيشگام در ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني است.
صلاحي تصريح کرد: فرهنگ کتاب و کتابخواني و ترويج آن در بين مردم يکي از اولويت ها و دغدغه هاي فرهنگي مسئولان است و توجه به اين مهم بايد در دستور کار دولت قرار گيرد.
وي افزود: برگزاري نمايشگاه کتاب يکي از موثرترين عوامل ارتقاء سطح مطالعه در کشور است و در عصر حاضر و علاقه مردم تفرش به کتابخواني سبب برپايي اين نمايشگاه شده است.
نماينده مردم تفرش، آشتيان و فراهان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اهميت و نقش کتاب و کتابخواني در مقابله با تهديدات دشمن گفت: امروز با آسيب هاي فراواني در حوزه فرهنگ مواجه هستيم و کتاب و کتابخواني در اين بين مي تواند مهمترين ابزار مقابله با تهديدات باشد.
صلاحي تصريح کرد: فرهنگ، محوري‌ترين برگ هويتي يک ملت محسوب مي‌شود و يکي از راه‌هاي مهم توسعه فرهنگي اهميت دادن به مساله کتاب، کتاب‌خواني و ترويج مطالعه در جامعه، به ويژه در ميان جوانان و نوجوانان است و از شاخص‌هاي مهم توسعه‌ يافتگي هر جامعه، سرانه مطالعه، ميزان توليد و مصرف اطلاعات و کالاهاي فرهنگي در آن جامعه است و بنا بر اهميت اين مساله دولت‌ها و سياست‌گذاران برنامه‌ريزي‌هايي در اين رابطه انجام داده‌اند.
وي افزود: يکى ديگر از راهکارهاي ترويج کتابخواني آن است که، برنامه‌هاى مطالعاتى براى اقشار مختلف جامعه در مدارس، دانشگاه، مساجد و منازل در نظر گرفته شود تا به وسيله آن بتوان جوان ها و نوجوان ها را به کتابخوانى تشويق نمود.
نماينده مردم تفرش، آشتيان و فراهان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ضرورت تشويق مردم جامعه به کتابخواني گفت: تشويق افراد جامعه به کتابخواني از جمله کارهاي بسيار اساسي و مهم است که بايد مورد توجه قرار گيرد و کتاب به عنوان منبعي است که در برگيرنده معارف بشري بوده و اذهان آنان را براي خوب فهميدن، بهتر انديشيدن و درموضع صحيح تر قرار گرفتن آماده مي کند.
صلاحي تصريح کرد: کتاب روز به‌ روز در جامعه‌ بشرى اهميت بيشترى پيدا مي کند و ابزارهاى نوظهور مهمترين هنرشان اين است که مضمون و محتواى کتاب ها را راحت و آسان منتقل کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن