تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802768011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست مشترک هیئت وزیران اسرائیل و آلمان امروز برگزاری می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
نشست مشترک هیئت وزیران اسرائیل و آلمان امروز برگزاری می‌شود
امروز سه‌شنبه نشست مشترک کابینه اسرائیل و آلمان برگزار خواهد شد. در این نشست قرار است که ۱۹ قرارداد در عرصه‌های مختلف به امضا برسد.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دویچه‌وله،  آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، به همراه تقریباً تمامی وزیران کابینه خود به اسرائیل سفر کرد. به‌رغم اختلاف نظر در زمینه برنامه هسته‌ای ایران و روند صلح خاورمیانه، رهبران هر دو کشور بر تعمیق روابط تاکید کردند.
 
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در روز دوشنبه با سفر به بیت‌المقدس پنجمین دور از نشست‌های مشورتی میان کابینه‌های اسرائیل و آلمان را آغاز کرد.


در این سفر ۱۳ وزیر کابینه و دو وزیر فدرال خانم مرکل را همراهی می‌کنند. این بزرگترین هیئت دولتی آلمان است که تا کنون از اسرائیل دیدن کرده است. تنها زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد، و پتر آلتمایر، رئیس دفتر صدراعظم آلمان، در این سفر غایب هستند.


در روز سه‌شنبه نشست مشترک کابینه اسرائیل و آلمان برگزار خواهد شد. در این نشست قرار است که ۱۹ قرارداد در عرصه‌های مختلف به امضا برسد.


دو موضوع مهم و مناقشه‌انگیز در سفر مرکل به اسرائیل، برنامه هسته‌ای ایران و چگونگی تحقق صلح خاورمیانه است. مرکل در شامگاه دوشنبه دیداری با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، داشت. مرکل به‌رغم مواضع سرسختانه نتانیاهو پیرامون شهرک‌سازی، خواستار پیشرفت در مذاکرات صلح خاورمیانه شد.


صدراعظم آلمان گفت: ما خواهان پیشرفت در این روند هستیم. او بار دیگر بر راه حل استقرار دو دولت مستقل فلسطینی و اسرائیل در کنار هم تاکید کرد.


"فرانک والتر اشتاین‌مایر"، وزیر امور خارجه آلمان، نیز از ادامه شهرک‌سازی دولت اسرائیل در مناطق فلسطینی انتقاد کرد. اشتاین‌مایر گفت: ما در گذشته نیز تصریح کرده‌ایم که تصمیمات درباره گسترش شهرک‌سازی نه تنها یاری‌رسان نیست، بلکه در روند مذاکرات صلح اخلال ایجاد می‌‌کند. ما در اینجا خواهان گفت‌وگو پیرامون این مسائل هستیم.


نتانیاهو پیش از سفر مرکل، انتقاد آلمان به سیاست‌های شهرک‌سازی دولت خود را رد کرده بود. وی مرکل را "دوست بزرگ" اسرائیل خواند، اما تصریح کرد که میان دوستان نیز می‌تواند اختلاف نظر وجود داشته باشد.


نتانیاهو گفت: کسانی که ادعا می‌کنند شهرک‌سازی مانع روند صلح است، نباید فراموش کنند که به‌رغم نابودی تمامی شهرک‌های اسرائیلی در نوار غزه ما به صلح دست نیافتیم.


نتانیاهو مدعی شد که "نه شهرک‌سازی، بلکه خودداری فلسطینیان از به‌رسمیت شناختن اسرائیل" مانع دستیابی به صلح است.
 
مقامات اسرائیلی و آلمانی تاکید کردند که به‌رغم اختلاف نظر در روند صلح خاورمیانه هر دو کشور مایل به تعمیق مناسبات در زمینه‌های علمی و اقتصادی هستند. قرار است که روابط و همکاری در زمینه جوانان نیز میان دو کشور گسترش یابد.


مرکل گفت که حضور تقریباً تمامی وزیران آلمان در اسرائیل نشانه‌ی آنست که مناسبات دو کشور از اهمیت زیادی برخوردار است و دوستی میان دو کشور باید توسعه یابد.


صدراعظم آلمان گفت: پنج دهه گذشته نشان می‌دهد که آلمان همواره از آینده‌ای امن برای اسرائیل پشتیبانی کرده است. نتانیاهو نیز بر گسترش همکاری‌های میان دو کشور تاکید کرد.


در روز سه‌شنبه نیز قراردادی میان دو کشور به امضا خواهد رسید که بر اساس آن آلمان خود را موظف به ارائه کمک‌های کنسولی به اسرائیل می‌داند. بر اساس این قرارداد، آلمان در آینده حافظ منافع اسرائیل در کشورهایی است که در آنها اسرائیل مراکز دیپلماتیک یا سفارتخانه ندارد.




انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن