تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819139710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آژانس امنیت ملی آمریکا از اعضای کنگره هم جاسوسی می کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آژانس امنیت ملی آمریکا از اعضای کنگره هم جاسوسی می کرد تهران-ایرنا- ˈراشا تودیˈ نوشت: یکی از مقامات وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که آژانس امنیت ملی این کشور از اعضای کنگره و کارکنان آن جاسوسی می کرد.


به نوشته شبکه خبری ˈراشا تودیˈ، ˈجیمز کولˈ معاون دادستانی کل آمریکا، در جلسه استماع با اعضای کمیسیون قضایی مجلس نمایندگان این کشور که پیشنهادات را برای اصلاح سیاست های نظارتی آژانس امنیت ملی آمریکا بررسی می کرد، حاضر شد و به جاسوسی این آژانس از اعضای کنگره اعتراف کرد.
ˈادوارد اسنودنˈ پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا تابستان گذشته مدارکی از جاسوسی های گسترده این آژانس از شهروندان آمریکایی از طریق شنود مکالمات تلفنی آنها منتشر کرد.
ˈدارل ایساˈ عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کالیفرنیا در جلسه روز گذشته کنگره کول را در این زمینه که آیا آژانس امنیت ملی آمریکا از مکالمات تلفنی اعضای کنگره نیز جاسوسی می کرده یا خیر؟ مورد سئوال قرار داد.
کول پاسخ داد: ما احتمالا این کار را کرده ایم، اما به اطلاعات گردآوری شده دسترسی نداریم مگر اینکه تردید یا اتهام منطقی و قابل اثباتی در مورد عضو کنگره وجود داشته باشد.
این اولین باری نیست که مقامات قضایی و امنیتی آمریکا به جاسوسی از اعضای کنگره اعتراف می کنند، سناتور مستقل ˈبرنی ساندرزˈ نیز اوایل ماه جاری نامه ای به آژانس امنیت ملی آمریکا نوشت و این سئوال را پرسید که آیا از اعضای کنگره جاسوسی می شوند؟
وی در این نامه، جاسوسی را به این شکل تعریف کرده بود، ˈجمع آوری اطلاعات گسترده از مکالمات تلفنی از تلفن های رسمی یا شخصی، جاسوسی از محتوای وب سایت هایی که فرد بازدید می کند، یا ایمیل های ارسالی یا جمع آوری هر اطلاعاتی از شخص سوم که در دست عموم نیستˈ.
آ‍ژانس امنیت ملی آمریکا روز بعد با لحنی مبهم به نامه وی اینچنین پاسخ داد: ˈمقامات آژانس امنیت ملی باید اطلاعات امنیتی را جمع آوری کنند که در بعضی موارد شامل محافظت از حریم شخصی می شود. اعضای کنگره نیز از نظر حریم شخصی مانند دیگر شهروندان آمریکایی هستندˈ.
این جلسه در حالی برگزار شد که روز گذشته شماری از شرکت های مهم اینترنی از جمله ˈگوگلˈ، ˈمایکروسافتˈ، ˈیاهوˈ و ˈفیس بوکˈ جزئیات درخواست های محرمانه دولت آمریکا را از این شرکت ها برای ارائه اطلاعات خصوصی شهروندان منتشر کردند. این شرکت ها آمار و ارقام جاسوسی آمریکا در سال های 2012 و 2013 در مورد جاسوسی از ده ها هزار شهروند آمریکایی را در اختیار عموم مردم قرار دادند.
اروپام**9157/1275
http://rt.com/usa/nsa-probably-congress-greenwald-arrest-651/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن