تبلیغات
تبلیغات متنی
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
طراحی سایت فروشگاهی فروشگاه آنلاین راهاندازی کسبوکار آنلاین طراحی فروشگاه اینترنتی وبسایت
بهترین دکتر پروتز سینه در تهران
محبوبترینها
بهترین ماساژورهای برقی برای دیسک کمر در بازار ایران
بهترین ماساژورهای برقی برای دیسک کمر در بازار ایران
آفریقای جنوبی چگونه کشوری است؟
بهترین فروشگاه اینترنتی خرید کتاب زبان آلمانی: پیک زبان
با این روش ساده، فروش خود را چند برابر کنید (تستشده و 100٪ عملی)
سفر به بالی؛ جزیرهای که هرگز فراموش نخواهید کرد!
از بلیط تا تماشا؛ همه چیز درباره جشنواره فجر 1403
دلایل ممنوعیت استفاده از ظروف گیاهی در برخی کشورها
آیا میشود فیستول را عمل نکرد و به خودی خود خوب میشود؟
مزایای آستر مدول الیاف سرامیکی یا زد بلوک
خصوصیات نگین و سنگ های قیمتی از نگاه اسلام
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1860887124
![نمایش مجدد: چرا اصلاحطلبان «اصلاح طلب» نیستند؟ refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
چرا اصلاحطلبان «اصلاح طلب» نیستند؟
واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
چرا اصلاحطلبان «اصلاح طلب» نیستند؟
آنچه از مفهوم اصلاحطلبی به دست میآید مطالبهی تغییرات و اصلاحات جزئی، ضمن اعتقاد به نظام و ارکان آن است، نه براندازی آن. اما آنها در انتخابات 88 اثبات کردند که هویتی برخلاف نامشان دارند.
![خبرگزاری فارس: چرا اصلاحطلبان «اصلاح طلب» نیستند؟ خبرگزاری فارس: چرا اصلاحطلبان «اصلاح طلب» نیستند؟](http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/11/15/13921115000505_PhotoA.jpg)
علی شکوریراد، عضو جبههی منحلهی مشارکت و نمایندهی مجلس ششم، اخیراً در نشست «آیندهی اصلاحطلبی»، که توسط سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار برگزار شده بود، اظهاراتی در باب اصلاحطلبی و ارائهی تعاریف و اصولی که مختص اصلاحطلبی است بیان نموده که دربردارندهی نکات مهمی است.این فعال اصلاحطلب، که در وقایع انتخابات 88 نیز دخیل بوده، طی اظهارات خود ادعاهایی مطرح میکند که با آنچه اصلاحطلبان در انتخابات 88 انجام دادهاند قابل جمع نیست. پایبندی به نظام! شکوریراد در بخشی از اظهارات خود، در مقام تعریف از اصلاحطلبی برآمده و ادعا میکند که «ایدهی اصلاحطلبی به این معناست که این نظام بماند و نرود.»[1]مشابه این ادعا سابقاً توسط محمدرضا خاتمی نیز مطرح شده است. وی با اشاره به گزارههای جریان اصلاحطلبی برای فعالیت سیاسی، اظهار داشته بود که «نخستین گزاره این است که ما اصلاحطلب هستیم، نه برانداز.»[2] این ادعاها در حالی بیان شده که کارکرد براندازانهی بخشی از اصلاحطلبان در انتخابات سال 88هنوز از خاطرهها فراموش نشده است. در انتخابات 88 عناصر جریان اصلاحطلب مجری برنامههای طراحیشدهی دشمنان خارجی بودند که برای نیل به مقاصد خود، از حمایتهای دشمنان خارجی و جریانات ضدانقلاب استفاده کردند. همانطور که جرج بوش در روز 17 آذرماه 88 طی مصاحبهای با CNN میگوید: «ما در منطقه امید زیادی به اصلاحطلبان و فعالان حقوق بشر داریم. ما از اصلاحطلبان... حمایت میکنیم و با آنها همراهیم.»[3] شیمون پرز نیز بعد از روز قدس 88 جبههی اصلاحات را بزرگترین سرمایهی خود در داخل کشور به شمار میآورد.[4] عناصر سازمان منحلهی مجاهدین، جبههی منحله مشارکت و کسانی که مدیریت دورهی دومخرداد را در دست داشتند، همگی به دنبال براندازی در کشور بودند. هدف اصلی آنها براندازی نظام جمهوری اسلامی بود و اعتراض به نتایج انتخابات بهانهای شد برای پیشبرد این هدف. اقدامات براندازانهی ضدامنیتی، آشوبهای خیابانی، توهین و حرمتشکنی نسبت به مقدسات نظام و اقدامات اینچنینی سبب شد سرکردهی رژیم صهیونیستی از اصلاحطلبان به عنوان سربازان خط مقدم اسرائیل یاد کند. یکی از اسناد مهم براندازی، جزوهی «زیست مسلمانی» میرحسین موسوی است که توسط مؤسسهی «جمعیت توحید و تعاون» تهیه شده و موسوی بارها در صحبتهای انتخاباتی خود از آن نام برده بود. این جزوه با جبههگیری در برابر اصل ولایتفقیه، به ارائهی جایگزینی برای آن، یعنی برپایی یک نظام لیبرالدموکراسی تحت عنوان منافقانهی «عقلانیت جمعی توحیدی» میپردازد. همچنین در کنار «سند تأملات راهبردی» حزب منحلهی مشارکت که به صراحت و البته با زیرکی خاصی به تغییر نظام سیاسی کشور تأکید دارد، میتوان به سند مهم دیگری که از آن باید به عنوان «سند عملیات براندازی نرم با استفاده از روشهای انقلاب رنگی» یاد کرد، اشاره داشت که توسط محمدرضا تاجیک، مشاور اصلی موسوی و رئیس مرکز بررسیهای استراتژیک ریاستجمهوری در دورهی خاتمی، نوشته شده است. این متن نقشهی راه براندازی نظام با استفاده از الگوی جنگ نرم و جنبشهای نوین اجتماعی است و دارای استراتژیها و برنامههای کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت برای تحقق هدف براندازی است.[5] استناد دیگر در این زمینه، مطرح شدن موضوع براندازی نرم نظام در جلسهای با مسئولیت شخصی موسوی، مورخ 20 مهرماه 85 است که با صراحت گفته میشود: «اسقاط نظام از طریق بازتولید انقلاب 57 غیرممکن است؛ اما پاشنهی آشیل نظام، انقلاب نرم است!»[6] یکی از اسناد مهم براندازی، جزوهی «زیست مسلمانی» میرحسین موسوی است که توسط مؤسسهی «جمعیت توحید و تعاون» تهیه شده و موسوی بارها در صحبتهای انتخاباتی خود از آن نام برده بود. همچنین در 21 خرداد 88خبرنگار مجلهی تایم، در مصاحبه با موسوی به او متذکر میشود که حتی شما اگر به مقام ریاستجمهوری هم برسید، به اندازهی رهبری قدرت نخواهید داشت، بهویژه در حوزههای سیاست خارجی و امنیت ملی، اما موسوی مؤکداً میگوید: «تجمعات خیابانی چشمگیر هفتههای گذشته و فشارهای عمومی احتمالاً ماهیت ساختار قدرت را به نحوی بنیادین دگرگون خواهد ساخت و در واقع این اتفاق با فشار بر رهبری نسبت به پذیرش بیشتر افکار عمومی رخ خواهد داد.»[7] اما به دلیل احتمال باخت، خبرنگار تایم از موسوی میپرسد: «اگر انتخابات را ببازید، آن وقت چه میشود؟» موسوی پاسخ میدهد: «تغییر از مدتی قبل آغاز شده است. تنها بخشی از آن به پیروزی در انتخابات مربوط میشود و بخشهای دیگر ادامه خواهند یافت و هیچ عقبگردی در کار نخواهد بود.» و این یعنی حتی در صورت شکست نیز براندازی نظام ادامه خواهد یافت.موارد فوق تنها تعداد اندکی از مصادیق و کارکردهای براندازانهی این جریان است که سبب میشود ادعای رد براندازی از سوی این افراد به هیچوجه قابل پذیرش نباشد. اعتقاد به جمهوری اسلامی! شکوریراد در ادامهی اظهاراتش به نکتهی جالب توجه دیگری اشاره میکند و میگوید: «ما اصلاحطلبها هم جمهوری و رأی مردم را قبول داریم و هم اسلام را!»[8]این اظهارات نیز در حالی مطرح میشود که اصلاحطلبان باز هم در انتخابات 88 اثبات کردند که نه جمهوریت نظام و رأی مردم را قبول دارند و نه اسلامیت آن را. با اعلام نتایج انتخابات، اصلاحطلبان به تنها چیزی که احترام نگذاشتند و ارزشی برای آن قائل نشدند، رأی 85درصدی مردم بود که با ادعای تقلب و به آشوب کشاندن شهر، نشان دادند که جمهوریت نظام برای آنها محلی از اعراب ندارد و برخلاف ادعای امروزشان، رأی مردم را تزئینی و فرمایشی تلقی کردند. اصلاحطلبان نشان دادهاند که در گفتار و عمل متناقضاند؛ زمانی که مورد توجه مردم واقع شوند، مردم و خواست آنان را به شدت مورد ستایش قرار میدهند، ولی زمانی که اقبال و توجه مردم نسبت به آنها کم میشود، مردم را به بدترین اتهامات مورد هجمه قرار میدهند. با اعلام نتایج انتخابات، اصلاحطلبان به تنها چیزی که احترام نگذاشتند و ارزشی برای آن قائل نشدند رأی 85درصدی مردم بود که با ادعای تقلب و به آشوب کشاندن شهر، نشان دادند که جمهوریت نظام برای آنها محلی از اعراب ندارد و برخلاف ادعای امروزشان، رأی مردم را تزئینی و فرمایشی تلقی کردند. از سوی دیگر، اصلاحطلبانی که مدعی اسلامیت نظام و پذیرش این رکن رکین نظام هستند، همانهایی هستند که در وقایع 88، شعار جمهوری ایرانی را جایگزین جمهوری اسلامی کردند. این همان ادبیاتی است که در کلام مخالفان جمهوری اسلامی نیز به روشنی قابل مشاهده است. به عنوان نمونه، اظهارات ریچارد رورتی، نظریهپرداز پراگماتیست آمریکایی، در مصاحبه با روزنامهی کوریره دلاسرای ایتالیا در سال 86 قابل اعتناست که صریحاً میگوید: «ملیگرایی و مکتب ایرانی پادزهر اسلامگرایی است.»[9]رادیو فردا نیز به قلم یکی از مخالفین جمهوری اسلامی مینویسد: «جمهوری ایرانی به دنبال راندن اسلامگرایی از حکومت است؛ هرچند که نافی اسلام نباشد!»[10] همچنین در بند الف/1 سند تأملات راهبردی جبههی منحلهی مشارکت، طی تحریف آشکاری، قید اسلامی را از عبارت «انقلاب اسلامی ایران» حذف کرده و به ذکر «انقلاب ایران» بسنده نموده و آورده است: «به روشنی باید میان انقلاب ایران که انقلاب جمهوریت در سازگاری با ارزشهای دینی و در تکامل انقلاب مشروطیت بود، با پیامدهای پس از آن فرق گذاشت.»[11] پایبندی به قانون! محور دیگری که در اظهارات شکوریراد قابل تأمل است ادعای پایبندی اصلاحطلبان به قانون اساسی است. وی در مقام بیان ویژگیهای روش اصلاحطلبی میگوید: «روش اصلاحطلبی چند ویژگی دارد: بر خواست مردم مبتنی و استوار است و نسبت به قانون اساسی وفادار است، بدون خشونت است و به قانون وفادار است و روشش کاملاً مستمر و دائمی است.»[12] اصلاحطلبانی که ادعای وفاداری به قانون اساسی را دارند و بر قانونگرایی خود به عنوان یک اصل غیرقابلتغییر تأکید مینمایند، در انتخابات 88 ناقض این مدعای خود شده و از تن دادن به راهکارهای قانونی پیشبینیشده در قانون اساسی و قوانین جاری کشور، سر باز زدند و آشوبهای خیابانی را جایگزین تمکین به قانون اساسی نمودند. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی آغاز سال 92 خود در حرم رضوی (ع)، عدم تمکین به ساختار قانونی و سازوکار مشخص انتخابات را به شدت رد کردند و فرمودند: «در مسئلهی انتخابات و غیر انتخابات، همه باید تسلیم رأی قانون باشند؛ در مقابل قانون تمکین کنند. آن حوادثی که در سال 88 پیش آمد (که برای کشور ضرر داشت و ضایعهآفرین بود) همه از همین ناشی شد که کسانی نخواستند به قانون تمکین کنند، نخواستند به رأی مردم تمکین کنند... خوشبختانه سازوکارهای قانونی برای رفع اشکال، رفع اشتباه، رفع شبهه وجود دارد. از این راهکارهای قانونی استفاده کنند. اینکه وقتی آنچه که اتفاق افتاده است، برخلاف میل ما شد، مردم را به شورش خیابانی دعوت کنیم (که این در سال 88 اتفاق افتاد) یکی از خطاهای جبرانناپذیر است.»[13] با توجه به آنچه گفته شد، پیداست که اصلاحطلبان رفتاری متناقض به نام اصلاحطلبی دارند، زیرا آنچه از اصلاحطلبی برداشت میشود این است که ضمن اعتقاد به نظام و ارکان آن، خواهان تغییرات و اصلاحات جزئی است؛ در صورتی که نمیتوان رفتارهای اینگونه را که از اساس نظام را قبول نداشته و در مقاطعی دنبالهرو براندازان میشوند اصلاحطلبی نامید. منابع: [1]. جرس 10 بهمن 92. [2]. گویانیوز، 27 فروردین 92. [3]. روزنامهی ایران، 18 آذر 88. [4]. برهان، 16 دی 92. [5]. در صفحه و سطر نخست این جزوه، از جنبش سبز به عنوان پدیدهی شگرفی که بیش از هر چیز نتیجه و حاصل پدیدهای به نام «قیام شرایط» یا «شورش موقعیت» است نام برده شده که یک سطر پایینتر، در همین صفحه، این قیام شرایط و شورش موقعیت را با عبارت «حالا وقتشه» معنی کرده است. «وقتشه» عبارت نمادینی است که در انقلاب رنگی اوکراین به کار برده میشد و جنبهی سمبلیک داشت. «حالا وقتشه» در این جزوه نیز مانند انقلاب رنگی اوکراین، جنبهی محوری دارد و مسائل بعدی با محوریت آن معنا پیدا کرده است. در جزوهی مذکور، بعد از توضیح معنای «حالا وقتشه»، این عبارتها دیده میشود: * حالا وقت تبدیل جشن به جنبش است. * حالا وقت تبدیل خیابان به پارلمان است. * حالا وقت خیزش یک ملت فراسوی ملاحظات و مقتضیات طبقاتی، فرهنگی، قومی، زبانی، نسلی، جنسی، شئونی، دینی، مرامی و سیاسی است. * حالا وقت فریاد صداهای خاموش است. * حالا وقت شورش تاریخ علیه خودش است. * حالا وقت شورش وضع موجود علیه خودش است. * حالا وقت شورش خودیها علیه خودیهاست (پرندگان گردنچرخان). در واقع منظور از پرندگان گردنچرخان، همانطور که نویسندهی جزوه گفته است، تجدیدنظرطلبانیاند که در ظاهر و لباس خودی قرار داشتهاند و اکنون که شرایط آماده است، باید از این فرصت استفاده کرد و انقلابی از درون را رقم زد که این مسئله نیز در چارچوب انقلابهای رنگی است (فارس، 13 شهریور 90). [6]. رجا، 19 دی 89. [7]. الف، 2 تیر 88. [8]. جرس، 10 بهمن 92. [9]. کیهان، 20 فروردین 92. [10]. همان. [11] فارس 16/6/88 [12] جرس 10/11/92 [13] http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=22233 سعیده پزشکی؛ عضو هیئت تحریریهی برهان منبع: برهان
92/11/16 - 05:07
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]
صفحات پیشنهادی
در دیدار اصلاحطلبان شورای شهر با محمد خاتمی چه گذشت؟
در دیدار اصلاحطلبان شورای شهر با محمد خاتمی چه گذشت عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه چندی پیش برخی اصلاحطلبان شورای شهر با محمد خاتمی دیدار داشتند گفت در این دیدار خاتمی توصیه کرد شورا وارد مسائل سیاسی نشود و با شهردار تهران همکاری کند آفتاب محمد حقانی با اشارهعارف: در انتخابات مجلس باید به دنبال اجماع اصلاحطلبان باشیم
پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳ ۲۶ محمدرضا عارف گفت بعد از قوه مجریه و مقننه که سهم زیادی از اصول قانون اساسی متوجه آنان است فصل سوم قانون اساسی و بندهای متعددی از آن متعلق به ملت و حقوق شهروندی است و باید پاسداری شود به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا معاون اولگزارش تحلیلی فارس «کارنی و کری» چرا از برچیده شدن برنامه هستهای ایران سخن میگویند؟
گزارش تحلیلی فارسکارنی و کری چرا از برچیده شدن برنامه هستهای ایران سخن میگویند سخنگوی کاخ سفید و وزیر امور خارجه آمریکا این روزها از لزوم برچیده شدن بخشی از برنامه هستهای ایران در مذاکرات جامع و راه نیفتادن رآکتور اراک سخن میگویند این سخنان دقیقا چه معنایی میتوانند داشته باعارف در دیدار با نمایندگان احزاب عضو جبهه اصلاحطلبان: باید رویکرد و جهتگیری اصلاحطلبان برای انتخابات مجلس
عارف در دیدار با نمایندگان احزاب عضو جبهه اصلاحطلبان باید رویکرد و جهتگیری اصلاحطلبان برای انتخابات مجلس مشخص باشدعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت باید رویکرد و جهتگیریهایمان برای انتخابات مجلس مشخص باشد چراکه این انتخابات میتواند فرصت خوبی برای انسجام بیشتر میان اصلاح طلبانبه مناسبت دهه فجر انجام شد برگزاری هماندیشی اصولگرایان و اصلاحطلبان خراسان جنوبی
به مناسبت دهه فجر انجام شدبرگزاری هماندیشی اصولگرایان و اصلاحطلبان خراسان جنوبینشست هماندیشی اصولگرایان و اصلاحطلبان خراسان جنوبی به مناسبت دهه مبارک فجر در بیرجند برگزار شد به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند امشب در دومین روز از دهه مبارک فجر حسینیه سادات بیرجند میزبان نشستینگاهی متفاوت به اجرای طرح «سینما سلام» کرمانیها با سینما قهر نیستند
نگاهی متفاوت به اجرای طرح سینما سلامکرمانیها با سینما قهر نیستندطرح اکران رایگان فیلم در سینما با عنوان طرح سینما سلام در کرمان مانند سایر استانها با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد و نشان داد که ایرانیها و کرمانیها با سینما قهر نیستند ● گزارش تصويري مرتبط-------------اصلاحطلبان به دنبال تکرار رویای شیرین خود/چه عاملی رمز موفقیت اصولگرایان است؟
ذرهبین باشگاه خبرنگاران بر فعالیت احزاب سیاسی در دی ماه 1392 اصلاحطلبان به دنبال تکرار رویای شیرین خود چه عاملی رمز موفقیت اصولگرایان است آنچه در گزارش زیر جمعآوری شده است چکیدهای از عملکرد احزاب و تشکلهای سیاسی در دی ماه سال جاری است با توجه به تاکیدات رئیسجمهور منتخبتاجرنیا: مبنای عملکرد اصلاحطلبان باید بر اساس واقعیت باشد
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۱ ۲۳ یک نمانیده پیشین مجلس گفت اگر اصلاحطلبان واقعبینانه با معضلات کشور برخورد نکنند دوباره شاهد ایجاد یک دولت افراطی از دل یک دولت اصلاحطلب خواهیم بود به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا علی تاجرنیا در جلسهای از سلسله نشستهای آینگزارش فارس از نشست فیلم «بیگانه» در برج میلاد توکلی: شخصیت های «بیگانه» ناامید نیستند/کریم
گزارش فارس از نشست فیلم بیگانه در برج میلادتوکلی شخصیت های بیگانه ناامید نیستند کریمی هنگام ساخت بخشنامه سینمای امیدصادر نشده بودبهرام توکلی کارگرددان فیلم بیگانه در نشست فیلمش گفت شخصیت های این فیلم ناامید نیستند بلکه درگیری های جدی خود را دارند و چون خیلی شاد نیستند دلیلی ببرنامه اصلاحطلبان برای انتخابات مجلس و چالش ائتلاف با دولت هاشمی: از روحانی دلخورم/ الویری: روحانی مطالبات اص
برنامه اصلاحطلبان برای انتخابات مجلس و چالش ائتلاف با دولتهاشمی از روحانی دلخورم الویری روحانی مطالبات اصلاحات را محقق نمیکنداصلاحطلبان در حالی که با چالشی به نام ائتلاف با دولت سر و کار دارند با محوریت موسوی خوئینیها خاتمی و هاشمی در حال برنامهریزی برای انتخابات آیندهیک مشاور روانشناس: افراد قدرت طلب اهل معاشرت نیستند/افسردگی پیامد تنهایی است
یک مشاور روانشناس افراد قدرت طلب اهل معاشرت نیستند افسردگی پیامد تنهایی استیک مشاور روانشناس با اشاره به اهمیت برقراری روابط اجتماعی در سلامت روانی افراد افراد با تیپ شخصیتی قدرت طلب را گوشه نشین عنوان کرد که تمایل کمی به معاشرت با دیگران دارند اصغر کیهاننیا در گفتو گو با خبرحجازی: چرا هیچ وقت بازیکنان مقصر نیستند؟
حجازی چرا هیچ وقت بازیکنان مقصر نیستند آتیلا حجازی دستیار پرویز مظلومی تاکید کرد که از موضوع برکناری این مربی اطلاع دقیقی ندارد خبرآنلاین حجازی ابتدا در خصوص شایعه برکناری پرویز مظلومی می گوید من در مورد ماندن یا رفتن مظلومی اطلاعی ندارم سه شنبه شب که برمی گشتیم در فرودگاه چمهمترین اخبار امروز رسانههای مجازی و مکتوب کشور درس محمد مطهری به «علی مطهری»/ طلب ۸۰۰ میلیارد توم
مهمترین اخبار امروز رسانههای مجازی و مکتوب کشوردرس محمد مطهری به علی مطهری طلب ۸۰۰ میلیارد تومانی هنرمندان از دولت یازدهم فیلم انتقاد ممنوع مجوز ویژه دولت به ۱۳ دیپلمات ایرانی هنرمندانی که ارزشی نیستند و شهادت عالم برجسته شیعیان پاکستان از مهمترین اخبار امروز رسانههایکیهان: اصلاحطلبان عادت به مفتخوری دارند
کیهان اصلاحطلبان عادت به مفتخوری دارندتاریخ انتشار شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹ ۴۱ روزنامه کیهان نوشت عضو فراکسیون افراطیون در مجلس ششم ادعا کرد رئیسجمهور هیچ پایگاه اجتماعی ندارد و آرای او متعلق به هاشمی و خاتمی است احمد پورنجاتی با بیان اینکه در انتخابات اخیر «نوطبق مصوبه مجلس نمایندگان «متفرعات طلب محکومله» را تعیین کردند
طبق مصوبه مجلسنمایندگان متفرعات طلب محکومله را تعیین کردندنمایندگان مجلس مصوب کردند متفرعات طلب محکومله شامل خسارت تاخیر در انجام تعهد و خسارت دادرسی است به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز دوشنبه پارلمان رسیدگی به لایحمحمدحسن روزی طلب در گفتوگو با فارس کتاب «صخره سخت» نخستین اسناد امنیتی پس از انقلاب را افشا میکند
محمدحسن روزی طلب در گفتوگو با فارسکتاب صخره سخت نخستین اسناد امنیتی پس از انقلاب را افشا میکندمحمدحسن روزی طلب درباره کتاب صخره سخت ـ بررسی پروندههای امنیتی سال1357-1359 گفت حدود 600 سند منتشر نشده در این کتاب گنجانده شده که برای اولین بار منتشر خواهد شد شاید بتوان گفت نخستیواکنش کوچکزاده به هجمههای سیاسی اصلاحطلبان به قالیباف: اصلاحطلبان همواره به دنیال سیاسیکردن مسائل اجتماعی
واکنش کوچکزاده به هجمههای سیاسی اصلاحطلبان به قالیباف اصلاحطلبان همواره به دنیال سیاسیکردن مسائل اجتماعی بودهاند مشکلات مردم با هیاهو حل نمیشودنماینده مردم تهران در مجلس گفت تبدیل کردن مسائل اجتماعی به بحث های سیاسی تنها به دلیل عدم درک آقایان اصلاح طلب از مشکلات مردم است-
گوناگون
پربازدیدترینها