تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804136610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتظاری که منتقدین سبد کالا از دولت دارند مادرشوهر از عروس ندارد!/ خواستگاری از این دخترها حرام است/ سنگ انقلاب کجاست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزيده‌ای از اخبار روز فضای مجازی؛
انتظاری که "منتقدین سبد کالا" از دولت دارند "مادرشوهر" از عروس ندارد!/ خواستگاری از این دخترها حرام است/ سنگ انقلاب کجاست
خواستگاری از این دخترها حرام است، سنگ انقلاب کجاست، من این کار زشت را با دختر خوانده‌ام نکرده‌ام، انتظاری که منتقدین سبد کالا از دولت دارند مادرشوهر از عروس ندارد، محمدعلی کلی در حال اقامه نماز، شروع تدريس "سعيد جليلي" در دانشگاه امام صادق (ع)، "فیس‌بوک" روزنامه منتشر می‌کند، و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري روز سه‌شنبه 15 بهمن است.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی هر روز كه در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

هجوم مردم به صف رایگان‌ها جهانی است، نه ایرانی

آینده نوشت: بعد از ماجرای روز سینمای رایگان و صف مردم برای سبد کالا، برخی هجوم به موارد رایگان را پدیده‌ای جهانی و نه مخصوص ایران دانستند.






"فیس‌بوک" روزنامه منتشر می‌کند

روزنامه شرق نوشت: امروز فیس‌بوک هم صاحب روزنامه می‌شود، آن هم فقط برای کسانی که موبایل پیشرفته دارند. روزنامه "کاغذ" یا همان"paper"  قرار است روایت شخصی کاربران این شبکه اجتماعی از وقایع پیرامون‌شان باشد. ایده چاپ این روزنامه را "زاکربرگ" سال 2009 مطرح کرده بود. منبع گزارش‌های این روزنامه، "نیویورک‌تایمز" و "واشنگتن‌پست" است، اما در همان حال از نوشته‌های وبلاگی و استتوس‌های کاربران در فیس‌بوک و در دیگر شبکه‌های اجتماعی هم استفاده می‌شود.

4 وزیر دفاع زن دنیا، در کنار هم

عصر ایران نوشت: وزرای دفاع 4 کشور اروپایی و همینطور دنیا زن هستند و تصویر زیر را در آخرین روز کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان  در کنار هم گرفته‌اند.






از راست به چپ تصویر : وزرای دفاع آلمان، هلند ، سوئد  و نروژ





معلم مریوانی خبرنگار گاردین را ناکام گذاشت

بعد از بازتاب گسترده گزارش "کامران نجف‌زاده" درباره حرکت یک معلم فداکار مریوانی که به دلیل بیماری شاگردش ماهان که از بیماریی ناشناخته رنج می‌برد، برای اظهار همدردی با "ماهان رحیمی" و جلوگیری از افت شدید تحصیلی و از بین رفتن روحیه این کودک، موهای سرش را از ته زد، رسانه‌های داخلی و خارجی این موضوع را مورد توجه قرار دادند و به تجلیل از این معلم نمونه پرداختند.

به گزارش سراج 24، اما نکته مهم بازتاب جهانی این خبر بود. در کنار آن در یک حرکت مشکوک مافیای عضو شبکه‌های اجتماعی که به صورت سازماندهی شده کار می‌کنند، تلاش داشتند مانند موضوعاتی چون حادثه شین آباد و زلزله ورزقان از این داستان برای هجمه به نظام استفاده کنند.

بر این اساس روزنامه "گاردین" چاپ انگلیس با ترتیب دادن گفتگو با محمدعلی محمدیان تلاش داشت با مطرح کردن سوالات جهت‌دار و موضوعات خلاف واقع وی را در عملی انجام شده قرار دهد و مصاحبه‌ای با محتوای اعتراض به ساختارهای درونی کشور بگیرد که با هوشیاری این معلم فداکار در پاسخ به سوالات خبرنگار گاردین، وی ضمن دفاع از حقوق مردم ایران به تمجید از نظام و انقلاب اسلامی پرداخت.

شروع تدريس "سعيد جليلي" در دانشگاه امام صادق (ع)

مشرق نوشت: حضور سعید جلیلی در کلاس‌های درس دانشگاه امام صادق بعد از 12 سال بی‌حاشیه و بی سرو صدا اتفاق افتاد؛ این چیزی است که دانشجویان وی بعد از حضور وی در کلاس "تفسیر آیات سیاسی قرآن" گفته‌اند.






فردا/ انقلاب به روایت تصویر






















کره شمالی هم انتخابات پارلمانی دارد!

به گزارش بهار به نقل از خبرگزاری فرنسه، با اینکه مجمع ملی کره شمالی، نهادی با اختیاراتی محدود است، اما بسیاری از مقامات ارشد این کشور عضو آن هستند و پدر حاكم فعلی کره شمالی، کیم جونگ ایل نیز وقتی قدرت را در دست داشت در انتخابات آن شرکت کرد. هیات رئیسه این پارلمان ماه گذشته اعلام کرده بود که انتخابات در تاریخ 9 مارس برگزار خواهد شد.

در انتخابات پارلمانی کره شمالی، برای هر یک از 687 ناحیه این کشور یک نماینده انتخاب می‌شود. این اولین انتخاباتی است که تحت حاكميت کیم جونگ اون برگزار می‌شود، در حالیکه او دائما به دنبال گسترش کنترل خود بر قدرت در این کشور بسته و کمونیستی است. خبرگزاری رسمی کره شمالی در این خصوص گزارش داد که کیم کاندیدای حوزه انتخاباتی 111 ناحیه نونت پائکتو خواهد بود. به گزارش این خبرگزاری پرسنل ارتش کره شمالی، نام‌نویسی حاكم خود برای انتخابات پارلمانی را با رقص و آواز جشن گرفتند! پارلمان کره شمالی هر سال دو یا سه بار برای تعیین بودجه یا دیگر تصمیمات حزب حاکم کارگر تشکیل جلسه می‌دهد.

"محمدعلی کلی" در حال اقامه نماز






هتک حرمت مسجد الاقصی در ساعات اولیه امروز

شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست، با هدایت یکی از خاخام‌ها و پشتیبانی نظامیان مسلح صهیونیست، حرمت مسجدالاقصی، را شکسته و از دروازه "باب المغاربه"، وارد این مکان مقدس شدند. شاهدان عینی گفتند که شهرک‌نشینان صهیونیست به سرکردگی "یهودا گلیک" از ساعت‌های اولیه صبح امروز، در میان تدابیر شدید امنیتی به گشت‌زنی در صحن‌های "مسجد‌الاقصی" پرداختند و خاخام صهیونیست توضیحاتی درباره معبد ادعایی به آن‌ها داد.

به گزارش جام، این در حالی است که صهیونیست‌ها، برای ورود دسته جمعی به مسجد الاقصی در روز پنج شنبه نیز فراخوان داده‌اند. در این فراخوان‌ها از صهیونیست‌ها خواسته شده است که هنگام ورود به مسجدالاقصی، پرچم رژیم اشغالگر را با خود داشته باشند.
 
تروریست‌های بازگشته از سوریه تهدیدی برای امنیت ملی کانادا

"میشل کلمب" رئیس سرویس مبارزه با جاسوسی کانادا که در برابر کمیته امنیت ملی و دفاعی کنگره کانادا سخنرانی می‌کرد، در اظهاراتی به حضور حداقل 30 تبعه کانادایی که اصلیت خاورمیانه‌ای دارند در کنار گروه‌های تروریستی افراطی در سوریه اذعان کرد و افزود: همچنین 130 تبعه کانادایی برای حمایت از فعالیت گروه‌های افراطی در خارج از این کشور به سر می‌برند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، کلمب با اشاره به اینکه این افراد تحت لوای گروه تروریستی القاعده فعالیت می‌کنند، گفت: آنها پس از بازگشت به کانادا، تهدید و خطری واقعی برای امنیت ملی کشور محسوب می‌شوند، زیرا آنها آموزش‌های استفاده از سلاح و مواد منفجره را می‌گذرانند و در زمینه تامین مالی فعالیت‌های تروریستی خود نیز تجربه کسب می‌کنند.
 
عروسی و انقلاب در سنگر

پارسینه منتشر کرد، این تصویر نمایانگر ازدواج یک زوج جوان در میان جریانات انقلابی و سنگرها در اکراین است.







انتظاری که منتقدین سبد کالا از دولت دارند مادرشوهر از عروس ندارد

قانون در مطلبی طنز نوشت: استاتوس شاعرانه که نمی‌گذاریم، کافه که نمی‌رویم، کافکا و کامو که نمی‌خوانیم، آنارشیسم فردگرایانه در سایه اگزیستانسیالیسم برخاسته از راسیونالیسم انتزاعی هم که اصلا نمی‌دانیم یعنی چه، انصافا اگر در مورد این سبد کالایی دولت نکاتی را ذکر نکنیم، مردم فکر می‌کنند ما روشنفکر نیستیم و این خیلی ضایع است که همه روشنفکر باشند و نویسنده مملکت نباشد. لذا امروز را اختصاص می‌دهیم به قضیه سبد کالا.

1) سبد کالا به کسانی تعلق می‌گیرد که حقوقشان کمتر از 500 هزار تومان است. سوال: واقعا داریم کسی که کمتر از 500 هزار تومان حقوق بگیرد؟ پاسخ: بله که داریم. عده‌ای از کارگران محترم و تک‌سلولی‌ها و تک‌یاختگان زحمت‌کش، آغازیان شریف، آمیب‌ها و مژکداران همیشه در صحنه پایه حقوق‌شان همین مقدار است و اتفاقا زندگی شادی هم دارند.

2) حسین طلا نماینده مجلس در انتقاد از نحوه توزیع سبد کالا گفت: نباید جان مردم را برای گرفتن تخم‌مرغ، برنج هندی و مرغ یخی به خطر انداخت. این طرح با اشکالات اساسی در اجرا مواجه است. جای کرامت و عزت مردم در سبد کالا خالی است. توضیح: من نمی‌دانم چرا مردم و مسئولین اینقدر از دولت انتظار دارند؟ یعنی این انتظاری که اینها از دولت دارند مادرشوهر از عروس ندارد. امروز می‌گویند چرا ما باید برای سبد کالا صف ببندیم؟ فردا می‌گویند سال که نو شد دولت شبانه بیاید توی خانه‌ها و هدیه‌اش را بگذارد توی جوراب مردم، پس فردا می‌گویند ما دستمان نمی‌رسد، دولت بی‌زحمت بیاید پشت ما را کیسه بکشد.

خب انتظاراتتان را بیاورید پایین، بنده قبلا هم بارها اعلام کرده‌ام که در حال حاضر آب قطع است و دولت خودش هم از کلوخ استفاده می‌کند. بعد شما به جای این که قدردان توافق ژنو باشید حرف از عزت و کرامت می‌زنید؟

3) سوال: منتقدان می‌گویند چرا به بعضی‌ها که زیر خط فقرند سبد کالا تعلق نگرفته ولی به بعضی از مرفهین تعلق گرفته؟ پاسخ: واقعا بعضی‌ها مغرضند. دولت اینقدر بی‌وجدان شده که به نیازمندان سبد کالا که از قضا حاوی برنج هندی هم هست بدهد که فردا سرطان بگیرند؟ انسانیت کجا رفته؟

4) سوال: از دادن سبد کالایی چه کسانی خوشحال می‌شوند؟ دو دسته هستند که با دیدن ضعف دولت در توزیع سبد کالا و ابراز نگرانی نسبت به عزت از دست رفته ملت به نقطه اوج لذت می‌رسند. یک سری که بعد از انتخابات روزی سه دفعه، صبح، ظهر و شب نسبت به عزت مردم ابراز نگرانی می‌کنند. اینها همان‌هایی هستند که در آن هشت‌سال که از "عزت" فقط ضرغامی‌اش قابل مطالبه بود با تخم کفتر هم نطق‌شان باز نمی‌شد.

دسته دوم هم اینهایی که تا ثابت نکنند ملت اشتباه کردند که رفتند و رای دادند صحنه را خالی نمی‌کنند. یعنی تا پای جان ایستاده‌اند ها. یه کم که هوا خراب می‌شود یا یکی شکست عشقی می‌خورد این عبارت "اینم از روحانیتون" را درمی‌آورند و می‌پاشند به صورت آدم. نسخه روشنفکر و غرق در تفکر اینها هم همان‌هایی هستند که توی فیس‌بوک عکس روحانی را می‌گذارند یک طرف، ملت کمپوت شده تحت فشار صف سبد کالا هم یک طرف دیگر و بالایش به‌طور خیلی خانه خراب‌کنی می‌نویسند "پوپولیسم"...

تحویل دو عامل انتحاری فلسطینی توسط اسرائیل

عصر ایران منتشر کرد، بارش نماز باران در اردن. وزارت اوقاف اردن از مردم این کشور خواست روز دوشنبه برای دعا به منظور بارش باران و مقابله با خشکسالی در سرتاسر این کشور نماز باران بخوانند.






اسراییل باقی مانده اجساد دو عامل انتحاری فلسطینی را که در سال 2002 علیه اسراییل دست به عملیات انتحاری زده بودند را به فلسطینی‌ها تحویل داد.






ارزش املاک و دارایی‌های نلسون ماندلا

دو ماه پس از فوت "نلسون ماندلا"، رهبر فقید و ضدآپارتاید آفریقای جنوبی در سن 95 سالگی، وکلای وی اعلام کردند که "گراسا ماچل"، همسر موکلاشان از نیمی از املاک و دارایی‌های وی نفع می‌برد اما ممکن است، تنها دارایی‌ها و املاک خاص شامل چهار ملک در موزامبیک متعلق به ماندلا به وی برسد. حق تالیف و امتیاز کتاب‌های ماندلا و سایر پروژه‌های وی به همراه خانه‌هایش در ژوهانسبورگ، کونوو متاتا در آفریقای جنوبی به خانواده‌اش رسیده است.

به گزارش بهار، بنا بر این وصیت‌نامه، منزل ماندلای فقید در هوگتون، ژوهانسبورگ جایی که وی پنجم دسامبر 2013 درگذشت به خانواده ماکگاتو، پسر درگذشته‌اش رسید. رهبر فقید ضدآپارتاید آفریقای جنوبی در این وصیت‌نامه نوشت: این خواسته من است که این خانه باید به عنوان محلی برای گردهمایی خانواده ماندلا برای ابقای اتحاد خانواده پس از مرگم مورد استفاده قرار گیرد.

فرزندان ماندلا هر کدام 300 هزار دلار به عنوان وام در زمان حیات وی دریافت کردند و اگر این وام پرداخت نشده باشند، این بدهی صاف خواهد شد. سایر میراث ماندلا به افراد در زندگی سیاسی و آموزشی وی رسیده است. هر کدام از کارمندان وی 4500 دلار دریافت کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به زلدالا گرانگه، معاون شخصی وی اشاره کرد. در این وصیت‌نامه به دانشگاه‌های ویتس و فورت هاره نیز مبلغ 9000 دلار رسیده است و همچنین مبلغ مشابهی به سه مدرسه دیگر تحت ریاست ماندلای فقید رسیده است.

کنگره ملی آفریقا که باعث پیروزی ماندلا در اولین انتخابات دموکراتیک سال 1994 شد، بخشی از حق امتیاز کتاب‌های وی را دریافت می‌کند. این وصیت‌نامه در سال 2004 برای اولین بار نگاشته و ‌آخرین اضافات آن در سال 2008 نوشته شد. معاون رئیس دادگاه قانون اساسی آفریقای جنوبی اعلام کرد: حتی پیش از مرگ ماندلا، فرزندان و نوه‌هایش بر سر ریاست خانواده و اینکه چه کسی باید از منافع و مزایای آن بهره‌مند شوند، درگیری داشتند. با خوانده شدن این وصیت‌نامه همه چیز تغییر کرده اما تاکنون هیچ یک از اعضای خانواده ماندلا درباره آن شکایت یا اعتراض نکرده است.

تعیین مجازات برای سعودی‌هایی که در خارج می‌جنگند

"عبدالله دوم"، پادشاه عربستان حکمی را در آژانس خبری این کشور منتشر کرد که در مضمون آن آمده است: شرکت در نبردها و مبارزات خارج از عربستان به هر شکلی، حکم حبس سه تا 20 ساله برای فرد مجرم به همراه دارد. همچنین احکام مشابهی برای آن دسته از افرادی که عضو گروه‌های ایدئولوژیکی یا مذهبی افراطی باشند یا در گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی عضو شوند، صادر خواهد شد. حمایت از این گروه‌ها، پذیرش ایدئولوژی آنها یا اشاعه این گروه‌ها به وسیله کلام یا نوشتار نیز مشمول حبس می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این در حالی است که عفو بین‌الملل به شدت این قانون جدید پادشاه عربستان را مورد نکوهش قرار داد و اعلام کرد این روند می‌تواند به عنوان یک سرکوب و سکوت برای مدافعان حقوق بشر باشد، در همین حال ده‌ها تبعه سعودی احتمالا به گروه‌های افراطی سوریه پیوسته‌اند؛ کشوری که ریاض حامی قوی و سرسخت شورشیان آن است که علیه بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه می‌جنگند.


درمانگاهی که ورود غیرچادری‌ها ممنوع است!






حمایت 70 نماینده از دیپلماسی اوباما در قبا

"واشنگتن پست" (washingtonpost) نوشت: اگرچه ممکن است تحریم ایران متوقف شده باشد، اما هنوز احتمال تحریم ایران در امسال وجود دارد. چرا که سناتورهایی که موافق تحریم ایران هستند، امیدوارند اگر نتوانستند از طریق تصویب لایحه تحریم در کنگره به جایی برسند، این کار را از طریق مجلس سنا انجام دهند.
 
به گزارش جام، واشنگتن پست ادامه داد: اما احتمال دارد که بتوان جلوی اقدام سنا را هم گرفت. چرا که 70 نماینده دموکرات مجلس نمایندگان در نامه‌ای، خواستار ادامه شیوه دیپلماسی در قبال ایران شدند و از سیاست‌های رئیس جمهور حمایت کردند. این نمایندگان خواهان این هستند که نباید روند دیپلماسی را سد کرد و نباید مذاکره با ایران را به خطر انداخت تا با رسیدن به توافق با ایران جلوی ایران را برای رسیدن به تسلیحات هسته‌ای گرفت.

آخرین جنگ در میدان "حر"

"میدان حر" واقع در تقاطع خیابان کارگر جنوبی با خیابان امام خمینی، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با نام "میدان باغ‌شاه" شناخته می‌شد. تندیس نصب شده در این میدان و تندیس واقع در "میدان فردوسی"، تنها مجسمه‌هایی هستند که در جریان ماه‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی توسط مردم به زیر کشیده نشدند زیرا میان آنان و نظامِ طاغوت، در افکار عمومی پیوندی وجود نداشت .

به گزارش مشرق، تصویر زیر نخستین بار است که در فضای مجازی منتشر می‌شود، احتمالا در روز 21 بهمن 1357 شمسی، در میدان "میدان حر" و در کنار تندیس "گرشاسب" برداشته شده و توسط دوربین "قربان خلیلی" به ثبت رسیده است. نبرد مردم انقلابی برای تصرف "پادگان باغ‌شاه" هنوز ادامه دارد و یکی از انقلابیونِ مسلح، در تلاش برای نزدیک شدن به یکی از مدخل‌های پادگان است.






من این کار زشت را با دختر خوانده‌ام نکرده‌ام

"وودی آلن" در واکنش به ادعای دختر خوانده‌اش که مدعی شده بود این فیلمساز آمریکایی در کودکی از او "سوءاستفاده جنسی" می‌کرده، این ادعا را "دروغ و شرم‌آور" خوانده است.
روز شنبه، "دیلن فارو" در نامه‌ای سرگشاده نوشته است که وودی آلن در سال ۱۹۹۲ او را که آن زمان هفت ساله بود، در " در یک اتاق زیر شیروانی تاریک که شبیه کمد بوده" مورد سوءاستفاده قرار داده است. خانم فارو که فرزنده خوانده مشترک میا فارو، بازیگر، و وودی آلن است در نامه خود از هالیوود انتقاد کرده و نوشته آنها همچنان از "متجاوزی که به خانه‌مان مصیبت آورد" قدردانی می‌کنند.





 
به گزارش جام، در سال ۱۹۹۲ و زمانی که ادعای سوءاستفاده "آلن" از "دیلن" مطرح شد، از آلن در ارتباط با اتهام آزار نامشروع کودکان تحقیق به عمل آمد، اما هیچگاه متهم به ارتکاب این جرم نشد. در سال ۱۹۹۲ هیئتی از روانشناسان که از سوی پلیس و دادستانان آمریکا مسئول رسیدگی به این پرونده بود، اعلام کرد که دیلن مورد سوءاستفاده قرار نگرفته است.
 
این پرونده وقتی بحث‌برانگیز شد که بعدها یکی از دادستانان گفت که "شواهدی احتمالی" برای متهم کردن وودی آلن وجود داشت، اما او این کار را به منظور محافظت از کودک انجام نداد. وودی آلن همواره اظهار بی‌گناهی کرده است. او پیشتر میا فارو، شریک سابق زندگی‌اش و مادرخوانده دیلن را متهم می‌کرد که این ادعا ساخته ذهن فارو در پی جدایی پر سر و صدای این دو نفر در سال ۱۹۹۲ بوده است.

خانم فارو که اکنون با نام دیگری در فلوریدا زندگی می‌کند، می‌گوید که پس از آن دچار سوءتغذیه شده و به خود آسیب می‌رسانده است .میا فارو، ستاره هالیوود در دهه ۱۹۸۰ رابطه‌ای عاشقانه‌ای با وودی آلن پیدا کرد. این دو که هیچگاه ازدواج نکردند و در خانه‌های مجزا زندگی می‌کردند، مشترکا یک دختر (دیلن) و یک پسر (موزز) را به فرزندی پذیرفتند.
 
این زوج در سال ۱۹۹۲ در پی آشکار شدن رابطه آلن با "سون-یی"، دختر خوانده دیگر میا فارو از هم جدا شدند. کمی بعد ادعای سوءاستفاده جنسی آلن از دختر خوانده‌شان مطرح شد. در همان زمان وودی آلن در بیانیه‌ای این ادعا را "سوءاستفاده‌ای مخرب و وحشتناک از معصومیت کودکان در جهت اهداف شخصی و تلافی جویانه" خواند.






میا فارو، ستاره هالیوود در دهه ۱۹۸۰ رابطه‌ای عاشقانه‌ای با وودی آلن پیدا کرد



چهره امروز جشنواره فیلم فجر

حضور "محمد غرضی" در جشنواره فیلم فجریکی از حواشی جالب امروز بود.











جهان/ صادرات ژیان به امارات متحده!






شهادت یک نوزاد در حملات تکفیری‌ها

تروریست‌های تکفیری دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" روز دوشنبه بار دیگر دو شهر شیعه‌نشین "نبل" و "الزهراء" را هدف گلوله‌های خمپاره قرار دادند. براثر این حملات یک نوزاد و۶ تن دیگر از شیعیان به شهادت رسیدند و 6 کودک و بزرگسال در حملات خمپاره‌ای تکفیری زخمی شدند.






به گزارش جهان به نقل از ابنا، همچنین "‫یسان سلطان زیات" نوزاد دختری که کمتر از یک‌ماه سن داشت، براثر اصابت ترکش‌های خمپاره به سرش به شهادت رسید. وی از اهالی شهر شیعه‌نشین الزهراء بود. در این دو روستا که با مقاومت بیش از یک ساله در برابر محاصره تحمیل شده از سوی گروه‌های سلفی جهادی به نماد مقاومت در بحران سوریه و ایستادگی در برابر این گروه‌‌های مسلح تبدیل شده‌اند، حدود ۵۵ الی ۶۰ هزار شهروند شیعی زندگی می‌کنند.

هاشمی: انقلاب به خواسته‌هایش رسید

"محسن هاشمی" معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن برشمردن توفیقات انقلاب در سه دهه گذشته اظهار داشت: وقتی شرایط کنونی انقلاب را نگاه می‌کنیم همه چیز عالی است و هیچ‌گاه موفقیت‌های امروز را متصور هم نبودیم، اما تنها چیزی که در سه دهه گذشته انقلاب نتواسنته است آن را حل کند؛ مشکل اقتصادی مردم و تورم است. غیر از تورم انقلاب به همه خواسته‌هایش رسیده است.

وی در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه امروز متاسفانه مردم در زمینه‌های اقتصادی و معیشتی با مشکلاتی روبرو هستند، گفت: بدون شک این مردم شایسته شرایط اقتصادی بهتری هستند که انشالله وضعیت مطلوب نیز در حوزه معیشتی حاصل خواهد شد.






مدیرعامل سابق متروی تهران در پاسخ به اینکه آیا در سال ۵۷ جایگاه فعلی خود را متصور بوده است،‌ بیان داشت: در روزهای انقلاب هیچگاه به چنین مسائلی فکر نمی‌کرده و دغدغه‌های مهمتری داشتیم. در دوران انقلاب و پس از ورود امام خمینی(ره) و حضور ایشان در شهر قم جوی شکل گرفت که روحانیون هیچ جایگاهی در حکومت برای خود متصور نبودند و "آیت‌الله هاشمی" نیز مانند دیگران تصوری از مسئولیت سیاسی نداشت.

هاشمی افزود: هرچند که این فضا دوام چندانی نداشت و پس از تشکیل شورای عالی انقلاب و سرپرستی پدرم در وزارت کشور این فضا تغییر کرد و در رابطه با حضور خود در سیاست و قبول مسئولیت در جمهوری اسلامی گفت که آن ایام ۱۷ سال و چندماه بیشتر سن نداشتم اما من از همان اول هم روحانی نبودم و محدودیت روحانیون را نداشتم.

کشف علت پرواز V شکل پرندگان مهاجر

بیشتر رانندگان می‌دانند راندن در پشت سر کامیون بزرگ تا حد زیادی به دلیل فشرده شدن هوای اطراف و ایجاد نوعی خلا در پشت سر موجب صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شود و در نتیجه وسیله نقلیه پشت سر با مقاومت هوای کمتری مواجه می‌شود.

به گزارش ایسنا، "استیو پرچوگال"، محقق این تحقیق و همکارانش، ردیاب و سرعت سنج کوچکی به هر پرنده متصل کردند تا حرکت باد را کنترل کنند. نتایج این تحقیق نشان داد: پرندگان از جریان هوای ناشی از پرنده جلویی برای حرکت خود استفاده می‌کنند. اما دانشمندان عملکرد استفاده از این مورد را نمی‌دانستند به همین دلیل به کمک هواپیماهای تحقیقاتی کوچک پرندگان را تا ایتالیا تعقیب کردند.

این محققان اظهار کردند: اگر هر پرنده خود را در گوشه سمت راست پرنده بالایی قرار دهد، می‌تواند از این موقعیت استفاده کند.

اعضای دستگیر شده اخوان‌المسلمین

شفاف نوشت: اعضای دستگیر شده اخوان‌المسلمین مصر در جلسه دادگاه این فرصت را یافتند، از پشت حصار قفس مخصوص لحظاتی با خانواده‌های خود دیدار کنند.






15 بهمن 57؛ انتصاب بازرگان

امام خمینی (ره) در تاریخ 15 بهمن 1357 طی حکمی مهدی بازرگان را به عنوان نخست وزیر دولت موقت تعیین کردند.






تحقق 1 درصد پیشگویی‌های زیباکلام؟!

بولتن در مطلبی طنز نوشت: در این دنیای بزرگ هر کسی شغلی دارد، یکی بنا است، یکی معلم، یکی روزنامه‌نگار و یکی هم "پیشگو". پیشگو به کسی گفته می‌شود که می‌تواند آینده را حدس بزند. اگر هم نمی‌تواند آینده را پیشبینی کند، لااقل طوری وانمود می‌کند که انگار این توانایی را دارد! در زمان‌های قدیم این پیشگوها در جنگ‌ها کاربرد فراوانی داشتند و کلا چون همیشه برعکس پیشگویی می‌کردند، پادشاهان آموخته بودند بایستی هر چه آنان گفتند، منتظر اتقافی عکس آن باشند!






این روزها نیز هنوز پیشگویانی باقی مانده‌اند که هر از چندگاهی اقدام به صحبت‌هایی می‌کنند و از آینده خبر می‌دهند. آنها با پیشبینی‌هایشان صفحات روزنامه‌ها را پر می‌کنند و از طرف دیگر خودشان هم اینقدر که عکسشان اینطرف و آنطرف چاپ می‌شود معروف می‌شوند و بدین ترتیب نفعی دوطرفه صورت می‌گیرد.

از پیشگویی پرسیده بودند: "چطور می‌شود پیشگو شد؟!" و وی پاسخ داده بود:" روزی ده بیست تا پیشگویی انجام دهید، بالاخره یکی‌اش شانسی محقق میشه و مردم هم شما را
به عنوان پیشگوی بزرگی خواهند شناخت! زیباکلام گفت: "آزادی حصرشدگان دیگر هم اجتناب‌ناپذیر است".

در این زمینه چند سئوال برایمان پیش آمد: سئوال اول: مگر "م.ک" آزاد شد؟! ایشان یک جای دیگری در حصر بود و گویا الان در منزلشان در حصر است. سئوال دوم: همچین می‌گویید حصرشدگان (!) انگار این کشور 75 میلیونی چندصدهزار حصر شده دارد! دو سه نفر می‌بایست در زندان باشند، الان به مصلحت بزرگان در حصر هستند. البته گفتنی است برخی بر این عقیده هستند که این پیش‌بینی ایشان به تحقق خواهد پیوست.

زیرا گفته می‌شود همواره یک درصد پیشبینی‌های زیباکلام درست از آب در می‌آید و چون 99 پیش‌بینی قبلی ایشان (از پیش‌بینی ایشان در خصوص اینکه روحانی 2میلیون رای دارد گرفته تا پیش‌بینی ایشان در مورد اینکه اگر مشایی رد صلاحیت شود، احمدی‌نژاد کارهای عجیب و غریب خواهد کرد!) محقق نشده است، احتمالا این یکی درست از آب دربیاید!

سنگ انقلاب کجاست؟

در خاطرات بسیاری از روحانیون مبارز پیش از انقلاب از سنگی در مدرسه فیضیه با عنوان "سنگ انقلاب" نام برده می‌شود که مرور این خاطرات خالی از لطف نیست. گفتنی است این سنگ تا چند سال پیش در ضلع جنوبی مدرسه فیضیه و نزدیک درب ارتباطی مدرسه با حرم قرار داشت که به هنگام تعمیرات سال‌های اخیر به زیر رواق شمالی این مدرسه منتقل شده است.






به گزارش مشرق، این تخته‌سنگ از زمان مبارزات "شهید نواب صفوی" مورد توجه قرار گرفته است، چرا که وی برای نخستین‌بار برای رساندن صدای خود به حاضران در مدرسه و اغلب پس از اقامه نماز جماعت بر روی آن می‌رفت و به سخنرانی می‌پرداخت. "آیت‌الله مهدوی کنی" در این باره می‌گوید: "فداییان اسلام قم در جلسات خود تصمیم گرفتند تا شش نفر از طلبه‌های فداییان اسلام پس از غسل شهادت هر روز در مدرسه فیضیه سخنرانی کنند و طلاب را نسبت به فجایع رضا شاه آگاه کنند تا هیچ طلبه‌ای در تشییع جنازه شرکت نکند. هر روز ساعت پنج بعد از ظهر، یکی از سخنگویان فداییان اسلام روی سنگ فیضیه – که بعدا به سنگ انقلاب معروف شد – سخنرانی می‌کرد".

پس از رحلت "آیت‌الله بروجردی" این سنگ تبدیل به محل سخنرانی بسیاری از مبارزان شد و مطرح شدن مدرسهٔ فیضیه در صحنهٔ سیاسی کشور به سال‌های پس از ۱۳۴۰ بازمی‌گردد که اصلی‌ترین پایگاه سخنرانی امام و سپس شاگردان ایشان برای تهیه، تکثیر و توزیع اعلامیه، نامه‌ها و سخنرانی‌های امام می‌شود. همچنین در این مدرسه سنگی قرار داشت که سخنرانان انقلابی روی آن می‌ایستادند و سخنرانی می‌کردند از این رو این سنگ به "حجر انقلاب" معروف شد.

حمله تروریست‌ها به یک مدرسه ابتدایی

شفاف نوشت: تروریست‌ها به یک مدرسه ابتدایی در مسکو حمله کردند.






خواستگاری از این دخترها حرام است

ازدواج به عنوان یك تاسیس حقوقی و قانونی دارای مراحلی است كه خواستگاری اولین مقدمه بر این پیمان مهم به‌ شمار می‌رود. همه ما درضمیر خود درک روشنی از خواستگاری داریم . خواستگاری "بیان رسمی تقاضای ازدواج" است و عموماً به لحاظ عرفی، با مراجعه خانواده و آشنایان پسر به خانواده دختر و طرح موضوع فوق محقق می‌شود.

خواستگاری از چه شخصی مجاز است و چه زمانی خواستگاری ممنوع است؟ ماده 1034 قانون مدنی پاسخ ما را تا حدود زیادی می‌دهد: هر زنی را كه خالی از موانع نكاح باشد، می‌توان خواستگاری کرد". بنابراین خواستگاری هنگامی صحیح است که: اولا، ازدواج با آن زن حرام نباشد، این ممنوعیت دایره‌ای بزرگ‌تر از محارم سببی و نسبی و رضاعی دارد.

به گزارش مشرق، زنی که در دوره "عده رجعی" به سر می‌برد نیز مانند زن شوهردار است و به تصریح یا کنایه (به طور ضمنی) نمی‌توان از او خواستگاری کرد زیرا این نوع خواستگاری تجاوز به حق طلاق‌دهنده است و امکان رجوع را از وی سلب می‌کند. در میان فقها نظری وجود دارد که خواستگاری از زنی که دوران عده وفات را سپری می‌کند، به صورت غیر‌صریح و کنایه منعی ندارد، ولی خواستگاری زنی که در عده بائن است فقط به کنایه مجاز است. با وجود این شوهر پیشین زن می‌تواند به تصریح نیز از او خواستگاری کند.

ثانیا، کسی که خواستگاری می‌شود موضوع خواستگاری دیگری نباشد. اما سوالاین است که آیا این ممنوعیت جنبه قانونی هم دارد یا تنها یک منع شرعی و اخلاقی است؟ در این خصوص باید گفت خواستگاری زنی که دیگری از او خواستگاری کرده است حرام است اما به نظر نمی‌رسد که اگر منتهی به وصلت شود، عملی غیرقانونی رخ داده باشد. البته اگر خواستگار از او صرف‌نظر کند یا اذن خواستگاری دهد قطعا مانعی در این راه نخواهد بود، زیرا به گفته پیامبر (ص) این کار ورود در معامله دیگری است و ورود در آن پیش از برهم زدن نامزدی نهی شده است.

همچنین از آنجا که نهی، ظهور در حرمت دارد، نظر معتبر فقیهان امامیّه حرمت این خواستگاری است. فقیهان عامه نیز در این‌باره اتفاق نظر دارند. به علاوه اضرار به دیگری و تجاوز به حق خواستگار، از نظر اخلاقی نیز ممنوع است.
انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن