تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819444195




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كشته شدن20 افسر ارشد ارتش عراق در تله انفجاري القاعده


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كشته شدن20 افسر ارشد ارتش عراق در تله انفجاري القاعده


سرويس خارجي:منابع پليس عراق از كشته شدن چند تن از فرماندهان ارشد ارتش عراق از جمله فرمانده لشكر هفتم اين كشور در چند انفجار در غرب استان الانبار خبر دادند .در انفجار‌هايي كه در منطقه «وادي حوران» در غرب استان الانبار به وقوع پيوست، دست كم 20 تن از نيروهاي ارشد نظامي عراق كشته شدند.

منابع امنيتي عراقي اعلام كردند كه محمد الكروي، فرمانده لشكر هفتم ارتش عراق و نومان محمد، فرمانده تيپ يكم لشگر هفتم ارتش در اين انفجارها كشته شدند.علاوه بر اين دو فرمانده عراقي، چندين تن از نظاميان عالي رتبه لشكر هفتم نيز در بين قربانيان اين حمله هستند.يك منبع در پليس عراق كه خواست نامش فاش نشود، اعلام كرد انفجارها پس از حمله نيروهاي لشكر هفتم ارتش عراق به يكي از مخفيگاه‌هاي بمب‌گذاري شده القاعده در غرب الانبار به وقوع پيوست.بنا به گفته اين منابع تله انفجاري كار گذاشته شده در اين مخفيگاه پس از ورود نيروهاي ارتش منفجر شد و بعد از آن نيز دو عامل انتحاري خود را در محل حادثه منفجر كردند كه در مجموع بيش از 20 نظامي عراقي كشته شدند.بنا به گفته منابع عراقي اين اقدام يك عمليات برنامه‌ريزي‌ شده از سوي القاعده بوده و در آن القاعده با استفاده از عوامل نفوذي خود و دادن اخبار غلط به ارتش عراق، نظاميان ارشد ارتش را به محل انفجار كشانده است.

بر اين اساس نفوذي‌هاي القاعده به فرماندهان لشكر هفتم اطلاع داده‌اند كه يك پايگاه استراتژيك القاعده در غرب الرمادي كشف شده كه فرماندهان اين لشگر نيز بدون پشتيباني هوايي به محل مشخص شده رفتند و پس از ورود آنها به محل مورد نظر، اين مقر به شكل كامل منهدم شده است.به گفته منابع امنيتي پس از انفجار تله كار گذاشته شده توسط القاعده، دو فرد انتحاري نيز به نظامياني كه در حال گريز از محل انفجار بودند حمله كردند كه شمار ديگري از نيروهاي عراقي در اين اقدام كشته شدند.پس از اين رويداد منطقه به طور كامل توسط ارتش محاصره شد و اطلاعات دقيقي از شمار قربانيان و سمت‌هاي آنها در دست نيست. يك گروه عاليرتبه از ارتش عراق به منطقه اعزام شده تا وضعيت هر چه سريعتر مشخص شود.نوري مالكي، نخست‌وزير عراق نيز از طريق تلفن با مسئولان ارتش و مقامات محلي در ارتباط بود و اوضاع را از نزديك دنبال كرد.

حمله به عزاداران

شبكه خبري الميادين از شهيد و زخمي شدن 9 تن در حمله خمپاره‌اي به عزاداران اربعين حسيني در جنوب بغداد خبر داد. در حمله خمپاره‌اي به جمع زائران اربعين حسيني در منطقه اللطفيه بغداد صورت گرفت دو زائر شهيد و هفت تن ديگر زخمي شدند .همچنين يك منبع در پليس عراق اعلام كرد كه سه گلوله خمپاره در اولين ساعات به منطقه اللطيفيه اصابت كرد. اين حمله زائراني را كه در حال رفتن به كربلا بودند هدف قرار داد.اين منبع كه خواست نامش فاش نشود اعلام كرد، نيروهاي امنيتي بلافاصله در محل حمله حضور يافتند و تدابيرامنيتي شديدي را در اين منطقه اتخاذ كردند.از سوي ديگر شبكه الميادين اعلام كرد كه نيروهاي امنيتي عراق تعداد زيادي موشك از نوع گراد و سكوي پرتاب آن را كشف كرده‌اند كه قرار بود از اين موشك‌ها براي حمله به شهر كربلا در ايام عزاداري اربعين حسيني استفاده شود.شبكه الميادين اعلام كرد: نيروهاي واكنش سريع عراق 120 موشك نوع گراد را به همراه سكوهاي پرتاب اين موشك‌ها در يك مخفي‌گاه درمزرعه‌اي استيجاري، پيدا كردند.

در اين حال،بر اثر انفجار يك بمب در شهر «سليمانيه» منطقه كردستان عراق، پنج تن از نيروهاي پليس زخمي شدند .يك بمب كار گذاشته شده در منطقه «سرچنار» شهر سليمانيه منفجر و موجب زخمي شدن شماري از نيروهاي امنيتي اين شهر شد.بر اساس گزارش منابع پزشكي سليمانيه تمامي قربانيان از نيروهاي پليس شهر سليمانيه هستند.

در تحولي ديگر،هزاران تن از مخالفان دولت در شهرهاي مختلف اين كشور با اقامه نماز «اتحاد» تجمعات اعتراضي ضد دولتي برگزار كردند.همزمان با اولين سالگرد آغاز اعتراضات مخالفان دولت نوري مالكي، نخست وزير عراق روز جمعه هزاران تن از شهروندان شيعه و سني‌ عراقي‌ در ميادين و مساجد مختلف در شش استان اين كشور تجمعات اعتراض‌آميز برگزار كرده و نماز اتحاد به جا آوردند.در تظاهراتي كه پس از اداي نماز اتحاد برگزار شد،

خطيبان از شركت‌كنندگان خواستند كه به اعتراضات و مبارزات خود عليه آنچه كه آن را سياست‌هاي تبعيض‌آميز و ظالمانه دولت مي‌خواندند، ادامه دهند .خطيبان نماز جمعه همچنين از سياستمداران به علت شكست آن‌ها در تحقق هر چه كه وعده داده بودند انتقاد كرده و از آن‌ها خواستند به معترضان بپيوندند.در همين راستا، خطيب نماز جمعه در شهر الرمادي عراق اظهار داشت: علي‌رغم تمامي چالش‌هاي موجود يك سال است كه عراق شاهد تظاهرات و تجمعات اعتراضي به صورت مسالمت‌آميز بوده اما دولت تاكنون مطالبات مردم را برآورده نساخته است.



چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن