تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803885256




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاوروف: اسد همچنان نماينده قشر وسيعي از مردم سوريه است


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: لاوروف: اسد همچنان نماينده قشر وسيعي از مردم سوريه است


به گزارش ايسنا، سرگئي لاوروف ، وزير امور خارجه روسيه در مصاحبه با شبكه خبري راشا تودي اظهار كرد: تحقق ثبات در سوريه يك ماموريت بسيار مهم است و شخصيت‌ها و انتخابات در سوريه جديد در مرحله دوم اهميت قرار مي‌گيرد.

وي عنوان داشت: دولت و مخالفان سوريه پيش از هر چيز بايد در خصوص آينده سوريه توافق حاصل كنند. تحقق ثبات در سوريه تنها راهي است كه شرايط را براي تشكيل نظام دموكرات بوجود مي‌آورد و حقوق تمام اقشار جامعه و اقليت‌ها را تضمين مي‌كند.

اين مقام روسي تصريح كرد: اظهارات برخي از مسوولان غربي مبني بر اين كه بشار اسد، رئيس‌جمهوري سوريه ديگر نماينده اين كشور نيست، زود تر از زمان آن ايراد شده و مطرح كردن اين سخنان در شرايط كنوني به جا نيست، چرا كه اسد همچنان نماينده قشر وسيعي از مردم سوريه است.

وي در ادامه گفت: پس از اين كه كشورهاي غربي خطر تروريسم در سوريه را درك كردند و نقض حقوق اقليت‌ها توسط گروه‌هاي مسلح را ديدند، مواضعشان واقع‌بينانه تر شده است.

سرگئي لاوروف خاطرنشان كرد: شركاي غربي روسيه به اين نتيجه رسيده‌اند كه سرنگوني نظام بشار اسد راهي براي حل و فصل بحران اين كشور نيست، بلكه باعث مي‌شود كه تندروها در مدت كوتاهي قدرت را در اختيار گيرند.

وزير امور خارجه روسيه گفت: از اين كه مخالفان براي مشاركت در ژنو شرط بركناري اسد را مي‌گذارند و بر اين امر اصرار مي‌ورزند، نگران هستيم. مسكو اميدوار است كه مخالفان سوريه قبل از كنفرانس بين‌المللي صلح در مونتروي سوئيس پيش شرط‌هاي جديد و غيرقابل قبول مطرح نكنند.

وي ابراز اطمينان كرد كه مذاكرات از 22 ژانويه آغاز خواهد شد و از آنجا كه تروريسم تهديدي براي كل منطقه است اين كنفرانس در برابر تلاش‌هاي ضد ترور هيچ است. مسكو همچنان نگران موضع مخالفان دولت سوريه به نمايندگي ائتلاف ملي، عدم هماهنگي و يكپارچگي آنها و تاكيد آنها بر تغير رژيم است چراكه به نظر مي‌رسد كه ائتلاف هيچ كنترلي بر گروه‌هايي كه در خاك سوريه با دولت اسد مي‌جنگند، ندارد.

لاوروف همچنين تاكيد كرد كه از نظر روس‌ها ضرب‌الاجل نابودي سلاح‌هاي شيميايي سوريه رعايت شده است.

وي گفت: مسكو مطمئن است كه زرادخانه شيميايي سوريه تا 30 ژوئن نابود مي‌شود. من معتقدم كه ضرب‌الاجل 30 ژوئن براي نابودي تسليحات شيميايي سوريه رعايت خواهد شد.

وزير خارجه روسيه همچنين درباره مساله انساني سوريه گفت كه از اين مساله هم همچون مساله تسليحات شيمايي مورد سوء استفاده و بهره‌برداري قرار گرفته است تا به اين وسيله تمام گناهان متوجه دولت اسد شود.وزارت خارجه روسيه نيز نسبت به هرگونه جانبداري از هر كدام از طرفين در سوريه داده و اعلام مي دارد كه اين امر مي‌تواند مذاكرات صلح آتي را مورد تهديد قرار دهد.

لاوروف معتقد است كه هر كشوري براي انتخاب راه خود به شيوه‌اي دموكراتيك در راستاي پيشينه، و ارزش‌ها و قوانين بين‌المللي آزاد است. و وزارت خارجه روسيه با هر گونه تلاش‌ها توسط گروهي از كشوره براي تحميل ايده خودشان و ارزش‌هاي موهوم خودشان به شدت مخالف است.

وي گفت: اين دموكراسي نيست بلكه دموكراسي زداي است كه در نهايت به بي ثباتي فزاينده اجتماعي منجر مي‌شود.اين دقيقا همان چيزي است كه با حمله آمريكايي‌ها در عراق و حمله ناتو به ليبي با مجوز شوراي امنيت سازمان ملل و در برخي كشورهاي ديگر با مداخله خارجي صورت گرفت. سوريه مثال ديگري است كه طي آن حجم گسترده‌اي از مبارزان خارجي تحت لواي به اصطلاح تروريسم بين‌المللي از سراسر جهان از جمله اروپا ، آمريكا و روسيه به اين كشور سرازير شدند.

لاوروف با يادآوري فرار اجباري بيش از يك ميليون مسيحي از سوريه به دليل جنگ داخلي و دزديده شدن راهبه‌ها گفت: براساس اطلاعاتي كه ما از جامعه مسيحيان منطقه بدست آورديم آنها به شدت نگران رخدادها هستند چراكه محل سكونت 2000 ساله آنها در خاورميانه به شدت در خطر است.

وزير خارجه روسيه درباره ناتو نيز گفت: كشورهاي عضو ناتو احساسات ضدروسي از خود نشان مي دهند كه تصور مي‌كنم بيشتر به دليل نگراني‌هاي باقي مانده از دوران جنگ سرد است. البته اين به نظر من نوعي كوتاه بيني و غيرموثر است كه به دليل فلسفه‌اي كه از سال‌هاي دور باقي مانده بخواهيم تصميم‌گيري كرده و يا عمل كنيم.

وي تصريح كرد كه مسكو مايل به همكاري با همسايگانش و گسترش روابط با تمامي اين كشورها است. اما زماني كه آنها در چارچوب ناتو قرار مي‌گيرند به ناگهان احساسات ضد روس آنها خودنمايي مي‌كند. با تاثير از اين احساسات برخي شركاي اروپايي ما مي‌خواهند خطوط تفرقه را حفظ كرده و حتي آن را تا شرق گستش دهند. اينكه بخواهيم به شرايط قاره پهناور خود اوراسيا با اين ايده "با ما يا عليه ما" نگاه كنيم، بيهوده است.

لاوروف همچنين از مشاركت شوراي روسيه - ناتو براي ايجاد اعتمادي كه اروپا- آتلانتيك از فقدان آن رنج مي‌برد، استقبال كرد.

وزير خارجه روسيه تاكيد كرد: همكاري ما با كشورهاي ناتو در بيشتر عرصه‌ها بجز درعرصه نظامي بسيار گسترده است.

وي در خصوص اوكراين نيز گفت: تلاش‌هايي كه صورت مي‌گيرد تا اوكراين يك بازيچه‌اي در نبردهاي ژئوپلتيك باشد، هم براي اوكراين و هم اروپا نابودكننده است.چرا كه با منافع كنوني اتحاديه‌ اروپا كه توسط سياستمداران بزرگ اروپايي تدوين شده، در تضاد است، آنها در آرزوي يك قلمرو متحد از آتلانتيك تا اورال هستند.

لاوروف در خصوص مساله فلسطين نيز اظهار كرد: ما به موضع عملي خود درخصوص مساله فلسطين پايبند هستيم و اقدامات شتابزده را نمي‌پذيريم.

اين مقام روسي اعلام كرد: در افشاگري‌هاي ادوارد اسنودن، مقاطعه‌كار سابق و افشاگر آژانس امنيت ملي آمريكا اطلاعات بسيار جديدي فاش نشد، اما مساله جديدي كه رخ داد اين بود كه در خصوص اين امور صحبت‌هايي شد.

وي اظهار كرد: شريكان غربي ما در آغاز بهار عربي بر اساس منافع ملت‌ها عمل نكردند.

به عقيده لاوروف: موفقيت چشم‌گيري در رابطه با مساله هسته‌اي ايران بدست آمده اما نمي‌توان گفت كه در اين مساله به پيروزي دست يافته‌ايم.

اين مقام روسي تصريح كرد: موفقيت‌هاي ما در خصوص مساله سوريه و ايران با تلاش‌هاي دسته جمعي ما رقم خورد.

سرگئي لاوروف درخصوص مشاركت كشورها در ژنو 2 تصريح كرد: بايد از همه همسايگان سوريه و همچنين ايران و عربستان براي حضور در ژنو دعوت به عمل آيد. ايران و عربستان به هر حال بر اوضاع سوريه تاثير مي‌گذارند و بهتر است كه در تحقق صلح در اين كشور مشاركت داشته باشند.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن